کد خبر : 64143
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 اسفند 1399- 08: 10

نماینده مردم تالش در مجلس:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد اعتبار به حوزه بحران مناطق غربی گیلان

اختصاص ۱۰۰ میلیارد اعتبار به حوزه بحران مناطق غربی گیلان

نماینده مردم شهرستان تالش در مجلس از پیش‌بینی بودجه‌ای خاص در خصوص مدیریت بحران در مناطق حادثه‌خیز خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده به مسئله بحران غرب گیلان مربوط به سال ۱۴۰۱ و به‌صورت اوراق قرضه است.

به گزارش گیلانستان، حسن محمدیاری با بیان اینکه تالش یکی از حادثه‌خیزترین شهرستان‌های گیلان به لحاظ حوادث طبیعی است، اظهار کرد: هرساله در تالش باران‌های منجر به سیلاب باعث ایجاد خسارت جدی به زیرساخت‌های تالش می‌شود که بعضاً برای جبران این خسارات میلیاردها تومان اعتبار نیاز است.

وی از پیش‌بینی بودجه‌ای خاص در خصوص مدیریت بحران در مناطق حادثه‌خیز خبر داد و گفت: تا زمانی بودجه‌ای مشخص در خصوص مدیریت بحران مناطق حادثه‌خیز اختصاص پیدا نکند برای دریافت اعتبار مشکلاتی وجود دارد به‌طوری در آخرین سیل شهرستان تالش ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به این شهر وارد شد که متأسفانه نتوانستیم از منابع ملی برای جبران خسارات استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستان تالش در مجلس با اذعان به اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده به مسئله بحران غرب گیلان مربوط به سال ۱۴۰۱ است، تصریح کرد: این بودجه به‌صورت اوراق قرضه بوده و چون به سال ۱۴۰۱ برمی‌گردد، مقرر شد ۵۰ میلیارد تومان آن در خصوص بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل تالش تعلق گیرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولین به تزریق اعتبارات ملی به شهرستان تالش در خصوص مدیریت بحران در حوادث طبیعی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده تنها راه رهایی و همچنین نجات شهرستان تالش از وقوع سیلاب و رانش تزریق اعتبارات ملی به این حوزه است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار