کد خبر : 35039
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی:

اختصاص ۳ میلیارد تومان برای تنظیم بازار میوه شب عید در گیلان

اختصاص ۳ میلیارد تومان برای تنظیم بازار میوه شب عید در گیلان

درجانی گفت: به منظور تنظیم بازار میوه شب عید با همکاری صندوق حمایت از بخش کشاورزی سه میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

«علی درجانی» امروز(دوشنبه، ۲۷اسفند) در جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان در استانداری با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بخش کشاورزی در سال ۸۳ گفت: این صندوق از سال ۸۶ در گیلان آغاز به کار کرده و در حال حاضر ١٢٨ صندوق حمایت از بخش کشاورزی در کشور فعال است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از سرمایه ۱۶ میلیاردی شعبه صندوق در گیلان خبر داد و افزود: با همکاری و مساعدت‌ صندوق حمایت از بخش کشاورزی سه میلیارد تومان اعتبار برای تنظیم بازار میوه شب عید استان اختصاص یافت.

 

وی با بیان اینکه صندوق حمایت از بخش کشاورزی گیلان رتبه ٣٠ کشور را داراست ابراز امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده شده و افزایش حجم اعتبارات و سرمایه‌های آن به ٣١ میلیارد این جایگاه ارتقا یابد.

 

خرمی با تصریح اینکه سرمایه شعبه گیلان کمتر از یک درصد برآورد می‌شود افزود: ضعف سرمایه امکان تشکیل واحدهای شهرستانی را غیرممکن می‌کند.
وی در ادامه با بیان اینکه عمده بهره‌برداران اراضی کشاورزی استان خرده‌مالکان هستند تصریح کرد: در راستای برندسازی محصول برنج طرح‌ها و ایده‌های خوبی ارائه شده است.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان ادامه داد: در فاز نخست برندسازی برنج، صدهزار تن از ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی استان برندسازی می‌شود.

 

خرمی با اشاره به بذر گواهی شده برنج در استان گفت: تنها هفت درصد بذر برنج استان به صورت بذر گواهی شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: با مشارکت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی، بخش خصوصی و با نظارت موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال در سال جاری بیش از یک هزار تن از ارقام هاشمی، خزر و گیلانه تولید و فرآوری شد.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار