کد خبر : 34208
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اسفند 1397- 22: 11

عضو هیئت رئیسه مجلس:

اختصاص ‌‌۷ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۸ برای محرومیت‌زدایی و رفع فقر

اختصاص ‌‌۷ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۸ برای محرومیت‌زدایی و رفع فقر

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۹۸ حدود ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی و رفع فقر در نظر گرفته شده است.

به گزارش گیلانستان ‌اسدالله عباسی  اظهار داشت: نحوه جهت‌گیری بودجه ۹۸ روی مسائلی نظیر محرومیت‌زدایی و رفع فقر مطلوب است و طبق اعلام نظر دولت و کمیسیون تلفیق مجلس معادل ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تعهد دولت برای تحقق حدود یک میلیون و ۷۷ هزار شغل جدید در سال آینده را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: انضباط مالی،‌ کاهش و کنترل تورم از جمله مواردی است که با هدف تأمین نیازهای جامعه و حل و فصل مشکلات مردم در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه منابع درآمدی کشور در دو سطح پیش‌بینی شده است، افزود: این منابع درآمدی در لایحه بودجه در سطح نخست ۴۰۷ هزار میلیارد تومان و در سطح دیگر ۴۴۷ هزار میلیارد تومان با پیش‌بینی فروش یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت تخمین زده شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ‌فروش اموال دولتی،‌ واگذاری به بخش خصوصی براساس اصل ۴۴ و درآمدهای مالیات را از مهم‌ترین منابع درآمدی سال آینده خواند و تصریح کرد: در صورت واقعی بودن منابع مورد نظر می‌توان گفت بودجه ۹۸ نسبتاً به‌صورت عملیاتی تدوین شده است.

عباسی با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارکنان دولت تا سقف ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف شده و در مابقی ردیف‌ها مالیات به صورت پلکانی افزایش می‌یابد ابراز داشت: توجهات لایحه بودجه ۹۸ بیشتر به سمت جلوگیری از فرارهای مالیاتی تمرکز پیدا کرده است.

وی به افزایش ۱۲ درصدی بودجه آموزش عالی در سال آینده و عدم توجه کافی به اعتبارات حوزه پژوهش در بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: در بخش تحقیقات عقب‌ماندگی‌های بسیار زیادی وجود دارد و اعتبارات آن در سال‌های اخیر طبق قانون برنامه ششم توسعه افزایش پیدا نکرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق قانون برنامه سهم اعتبارات حوزه تحقیقات و پژوهش باید معادل ۱.۵ درصد باشد ابراز داشت: سهم اعتبارات این بخش در سال ۹۸ برخلاف قانون برنامه توسعه حدود ۴۹ صدم درصد یعنی حتی کمتر از نیم درصد پیش‌بینی شده است که باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس کاهش بودجه در معاونت فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان جامعه را از دیگر ضعف‌های بودجه ۹۸ دانست و افزود: خلاء‌هایی در لایحه وجود دارد که باید با نگاه مجدد به جداول و ردیف‌ها برای هر کدام از آن‌ها اعتباراتی را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار