کد خبر : 22345
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396- 44: 21

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان برای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان برای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی

سرپرست فرمانداری رشت از تخصیص ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان، محمد احمدی صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی بخش خمام در جمع خبرنگاران بابیان اینکه ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح اختصاص داده‌شده است اظهار کرد: یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی که از مصوبات سفر رئیس‌جمهور در سال ۹۴ بود و یکی از طرح‌های ارزشمندی است که در شهرستان رشت در حال اجرا است.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در سال زراعی امسال گفت: حدود ۱۱ هزار ۹۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی در این طرح قرار می گیرد.

سرپرست فرمانداری رشت افزایش کمیت و کیفیت محصول را از مزایا این طرح دانست و افزود: قیمت تمام‌شده محصول می‌تواند در این طرح تعدیل شود که باعث افزایش راندمان آبیاری می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه باید این طرح در مدت‌زمان ۵ سال به‌طور کامل انجام شود بیان کرد: از اعضاء شورای اسلامی روستا و کشاورزان خواهش داریم که با پیمانکاران، مشاورین و همکاران ما در جهاد کشاورزی استان و شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی رشت نیز بابیان اینکه خمام ۱۱ هزار ۲۸۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد خاطرنشان کرد: از سال ۷۳ تا سال گذشته ۵۲۸ هکتار یکپارچه‌سازی اراضی انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال در روستای کلاچای اول به‌تنهایی ۸۸ هکتار یکپارچه‌سازی انجام خواهد گرفت تصریح کرد: اعتبار این طرح در حدود ۶۰۰ میلیون تومان است و درمجموع امسال ۶۱۰ هکتار تجهیز شده است که نسبت به ۱۱ هزار درصد پایینی است.

گودرز کمال پور با اذعان به اینکه این طرح مزایا بسیار خوبی دارد گفت: یکی از مزایا این طرح افزایش کمی و کیفی محصول است که باعث افزایش راندمان آبیاری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشت بابیان اینکه در این طرح از نیروی انسانی کمتری استفاده می‌شود گفت: در این طرح هزینه به مقدار چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و ماشین‌آلات وارد مزارع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از برداشت برنج، کشت دوم هم در شالیزار اجرا می‌شود بیان کرد: این کار به افزایش معیشت کشاورزان کمک می‌کند و باعث رونق کار در روستا خواهد شد.

کمال پور بابیان اینکه امسال یک هزار ۴۰۰ هکتار آماده و در دست مطالعه برای یکپارچه‌سازی است افزود: باید این مقدار از اراضی در بخش خمام یکپارچه‌سازی شود و این کار کمک بسیاری به رفاه حال کشاورزان خواهد کرد. / فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار