کد خبر : 15988
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

اختلاف چند صد میلیاردی آمارهای معاون هماهنگی امور اقتصادی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان!

اختلاف چند صد میلیاردی آمارهای معاون هماهنگی امور اقتصادی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان!

دو آمار متفاوت از اعتبار تملک دارایی های استان در سال جاری توسط معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ارائه شده است. دو آماری که اختلاف چشمگیر چند صد میلیاردی دارند. اما آمار ارائه شده توسط کدام یک با لایحه بودجه 96 همخوانی دارد؟

به گزارش گیلانستان، کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال 96 با بیان اینکه اعتبار تملک دارایی استان در سال گذشته 358 میلیارد تومان بود، ادامه داد: این رقم در سالجاری به 507 میلیارد تومان افزایش یافته است. (اینجا را بخوانید)

این اظهارات کیوان محمدی در تناقض کامل با اظهارات معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان است. محمد حسین اصغریان پیش از این در گفت و گویی صراحتاً گفته بود سهم استان در سال 95 از اعتبارات تملک دارایی­های استانی 217 میلیارد تومان بوده که در لایحه پیشنهادی دولت محترم برای سال 96 این مبلغ به 247 میلیارد تومان افزایش یافته است. (اینجا را بخوانید)

از مقایسه اظهارات کیوان محمدی و محمدحسین اصغریان اختلاف 141 میلیاردی در بودجه 95 و 260 میلیاردی در بودجه تملک دارایی های 96 کاملا مشهود است! حتی اگر بپذیریم بودجه سال 96 گیلان از اعتبارات تملک دارایی ها پس از گذشت 5 ماه از سال 96 افزایش یافته است(که بعید به نظر می رسد)، دلیل اختلاف ارقام در بودجه سالی که گذشت یعنی سال 95 چیست؟

سال 1395 سال 1396
کیوان محمدی 358 میلیارد تومان 507 میلیارد تومان
محمدحسین اصغریان 217 میلیارد تومان 247 میلیارد تومان

کدام یک درست می گویند؟

اعتبارات تملک دارایی­های استانی گیلان در سال گذشته و سال جاری دقیقا چه مقدار است؟ برای پاسخ به این سوال باید به لایحه بودجه سال 96 رجوع کرد. لایحه ای که 14 آذرماه 95 توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. (اینجا را بخوانید)

همانطور که در ردیف دوم جدول بالا مشخص است بودجه تملک دارایی های سرمایه ای در سال 96 برای استان گیلان 247 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که تطابق کامل با اظهارات محمدحسین اصغریان، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان دارد./ خزر آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار