کد خبر : 61556
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس:

اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد حمایت از تولیدکنندگان داخلی است

اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد حمایت از تولیدکنندگان داخلی است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: کمیسیون تلفیق بودجه قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی مصوب کرد.

به گزارش گیلانستان، مهرداد گودرزوند اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی این است که این خانه‌ها به افراد نیازمند به خانه اجاره داده شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: طبق مصوبه مجلس خانه‌هایی که ۶ ماه مصرف آب، برق و گاز نداشته و قبض مصرف برایشان صادر نشود خالی تلقی شده و مشمول مالیات می‌شوند و مالیات آن‌ها ضریب پلکانی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق بودجه واردات در مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات ارزش افزوده می‌شوند.

وی افزود: مناطق آزاد با هدف توسعه اشتغال و صادرات ایجاد شدند اما اکنون این مناطق میزان قابل توجهی واردات نیز دارند کما این که واردات‌ در این مناطق می‌تواند ضربه‌ای برای تولید و تولیدکنندگان کشور باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در جهت حمایت از تولیدکنندگان قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را به تصویب رساند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: در مباحث مالیاتی لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش مالیاتی برای حوزه‌های بهداشت و درمان در نظر گرفته نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: این افزایش در اخذ مالیات مربوط به مراکز و بخش‌هایی است که دریافت مالیات از آن‌ها به تعادل ثروت در جامعه کمک می‌کند.

گودرزوند عنوان داشت: بیش‌ از ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در مورد واکسن کرونا رویکرد مقام معظم رهبری را داشته و معتقدند که در این بخش باید به ظرفیت‌های داخلی تکیه داشته باشیم‌.

وی گفت: چنانچه این نیاز توسط ظرفیت‌های داخلی برطرف نشده و احتیاج به واردات داشتیم واکسن‌های وارداتی باید ۱۰۰ درصد مورد تأیید بوده و تولیدکنندگان آن مسئولیت ۱۰۰ درصدی عوارض ناشی از آن را بپذیرند.

گودرزوند افزود: با شرایط مذکور واردات واکسن از دیگر کشورها مانعی ندارد البته به جز ۳ کشوری که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان به آن‌ها اشاره کرده و فرمودند آمریکا، انگلیس و فرانسه در گذشته با ارسال خون‌های آلوده امتحان خود را پس دادند.

وی تصریح کرد: این کشورها اگر در تولید واکسن به موفقیت ۱۰۰ درصدی رسیده باشند اکنون آمار تلفات آن‌ها قطعاً کاهش می‌یافت در حالی که این کشورها در میزان آمار تلفات جزء کشورهای اول دنیا هستند.

به گزارش تسنیم، ماهیت مناطق آزاد رونق صادرات از طریق افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تولید بوده اما در ایران مناطق آزاد تعریف دیگری پیدا کرده است.

اکنون مناطق آزاد به محلی برای واردات کالاهای مختلف از جمله خودروهای لوکس و خارجی تبدیل شده‌اند و در حقیقت از ماهیت اصلی خود که رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور است دور مانده‌اند.

در این راستا کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد را مصوب کرده تا این مناطق نیز مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده شده و از معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد به جز مناطق ویژه کاسته شود.

قانون مالیات بر خانه‌های خالی قانونی نظارتی بوده و دولت می‌تواند به‌واسطه آن‌ به شکل غیرمستقیم در تنظیم بازار مسکن ورود پیدا کرده و در جهت تنظیم آن دخالت غیرمستقیم داشته باشد.

اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی سبب می‌شود که مالکان از خالی گذاشتن املاک با هدف افزایش قیمت جلوگیری کرده و نیز از این طریق قیمت واحدهای استیجاری نیز کاهش یابد که البته همه این‌ها منوط به اجرای صحیح این قانون است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار