کد خبر : 39396
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 تیر 1398- 05: 17

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

اخلاق مداری لازمه توسعه جوامع است/مسئولان به روز باشند

اخلاق مداری لازمه توسعه جوامع است/مسئولان به روز باشند

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه لازمه توسعه جوامع اخلاق مداری است، گفت: مسئولان در راستای توسعه باید از دانش روز بهره مند باشند.

به گزارش گیلانستان سید علی‌اکبر طاهایی پیش از ظهر پنجشنبه در چهل و هشتمین نشست ماهانه توسعه با عنوان «پیش نیازهای توسعه استان گیلان» که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان برگزار شد، اظهار کرد: ساخت سد و افتتاح راه آهن، مباحث مربوط به گردشگری و غیره نماد توسعه است.، اظهار کرد: ساده زیستی و توجه به رنج‌های مردم در دوران مسئولیت را از شهید رجایی آموختم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های مهم مسئولان حساسیت نسبت به چگونگی هزینه شدن بودجه است، افزود: مسئولان هم در پیشگاه خداوند متعال و هم مردم باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه پیش نیاز توسعه، انسان توسعه یافته است که در طول ۴۰ سال گذشته از عمر با برکت انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چنین نمونه‌هایی همانند بهشتی و چمران زیاد داشته است، گفت: گیلان با توجه به سابقه غنی خود و همچنین وجود علما، شهدا و فرهیختگان در این زمینه ظرفیت‌های بسیار دارد.

استاندار اسبق گیلان با اشاره به نقش مهم زنان به عنوان یکی از ارکان‌های توسعه در توسعه انسانیت در جامعه، بیان کرد: یک زن توانایی فرماندار و حتی رئیس جمهور شدند دارد در توسعه جوامع جنسیت مطرح نبوده بلکه مهم شایسته سالاری است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلب و اصول گرا دو بال پرواز انقلاب و برگرفته از آئین و دین ما هستند، تصریح کرد: اصول گرایی بر مبنای ریشه و اصل بوده و از سوی دیگر اصلاح طلب که مورد تأکید امام حسین (ع) نیز است هدف در آن اصلاح امت است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به نقش مهم شهید انصاری (استاندار شهید گیلان) در توسعه گیلان اشاره کرد و افزود: بداخلاقی سیاسی عده‌ای در کشور در شأن دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و باید به اصل خود یعنی تکریم بزرگان بازگردیم و از بی اخلاقی دوری کنیم.

وی با تأکید بر کسب دانش در مسیر توسعه، گفت: کسب حکمت و دانش از آموزه‌های دینی است که در این میان آموختن دانش روز در توسعه جامعه نقش اساسی‌تری دارد و مسئولان ما باید نسبت به آن همت کنند.

طاهایی با اشاره به استفاده از تجربه کشورهای پیشرفته برای توسعه ایران، ادامه داد: در سایه غفلت ما در سال‌های گذشته سرعت توسعه در ایران بسیار پایین بوده این در حالی است که کشورهایی همانند چین و پاکستان در سال‌های اخیر پیشرفت فراوانی داشته‌اند.

استاندار اسبق گیلان فاجعه زیست محیطی گیلان را تأسف آور بیان کرد و گفت: مسئولان باید بدانند موظف هستیم نسبت به رفع مشکلات و وظایف خود در کمترین زمان ممکن همت کنند زیرا لازمه توسعه اخلاق مدار بودن است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار