کد خبر : 25547
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397- 49: 11

ادامه برجام منفعتی برای ایران ندارد

ادامه برجام منفعتی برای ایران ندارد

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت:‌ ادامه برجام ‌مسیری کاملاً یکطرفه است و منفعت خاصی برای ایران ندارد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد در گفتگویی اظهار داشت:‌ مسئولان کشورمان باید به استعدادها و نیروهای داخلی تکیه کنند زیرا کرنش کردن به دنیای غرب و استکبار جهانی نه در آرمان‌های متعالی امام خمینی(‌ره)‌ بوده و نه در باورهای مقام معظم رهبری جایی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به رفتار متناقض و همیشگی سران آمریکا اشاره کرد و بیان داشت:‌ عدم اعتقاد جدی آمریکایی‌ها به مسئه برجام از همان دوران رئیس جمهور سابق این کشور در دوره گذشته نیز وجود داشت به طوری‌که هیچ وقت اقدام مثبتی در جهت برداشتن و حذف تحریم‌ها نکردند.

کوچکی‌نژاد افزودن بر حجم تحریم‌ها علیه کشورمان را سیاست زورگویانه و ظالمانه همیشگی آمریکایی‌ها خواند و افزود:‌ رئیس جمهور جدید این کشور نیز پس از اینکه به این سمت رسید نه‌تنها هیچ حمایتی از برجام نکرد بلکه از همان روزهای نخست سر ناسازگاری با این معاهده را در پیش گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس خروج آمریکا از برجام را فرصتی مغتنم برای ایران در عرصه بین‌المللی دانست و تصریح کرد:‌ رفتار آمریکا در عدم رعایت قوانین جهانی برای همه ملت‌ها محرز شده است و با این شرایط جدید، ایران یکبار دیگر پایبندی خود به تعهدات بین‌المللی را به دنیا اثبات کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به رفتارهای ضد و نقیض سران کشورهای اروپایی نیز اشاره کرد و ابراز داشت:‌ به اعتقاد بنده اروپایی‌ها هم مانند آمریکا در این توافقنامه بدعهدی خود را نشان دادند و هیچ حرکت مثبتی در جهت ایجاد روابط تجاری و اقتصادی با ایران انجام ندادند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان به بلوکه شدن بسیاری از سرمایه‌های کشورمان در بانک‌های اروپایی را متذکر شد و گفت:‌ اگر اروپایی‌ها واقعاً اعتقادی به این مذاکرات داشتند باید پس از امضای برجام برای تعمیق روابط سیاسی و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی حرکتی انجام می‌دادند.

وی مسیر پیش‌رو در ادامه برجام را ‌مسیری کاملاً یکطرفه و بدون نفع خاصی برای ایران خواند و خاطرنشان کرد: این رفتار خصمانه آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش علیه ملت ایران نه‌تنها در جریان این موضوع بلکه از همان دوران نخست پیروزی انقلاب اسلامی کاملاً بر همه اثبات شده است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه گاهی اوقات مسئولان کشورمان در ارتباط با غربی‌ها دچار خوش‌باوری می‌شوند عنوان کرد:‌ به اعتقاد بنده این نوع موضع‌گیری‌ از سوی برخی مسئولان کشورمان از ضعف اطلاعاتی آن‌ها نسبت به دنیا و عدم توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری نشأت می‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر عملاً برجامی وجود ندارد بیان داشت:‌ تکیه بر استعدادهای داخلی،‌ تلاش در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی می‌تواند در جهت پیشرفت کشورمان و قطع وابستگی‌ها مؤثر واقع شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به حمایت‌های همیشگی مردم از نظام اشاره کرد و اظهار دا‌شت:‌ مردم حلال مشکلات هستند بنابراین برای برون رفت از معضلات اقتصادی و سایر مشکلات موجود کشور ‌باید از توان و نیروی عظیم آن‌ها برای سازندگی و اصلاح امور استفاده کرد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار