کد خبر : 9626
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1395- 06: 11

ادامه روند فرسایش خاک در استان گیلان نگران‌کننده است

ادامه روند فرسایش خاک در استان گیلان نگران‌کننده است

استاندار گیلان با اشاره به کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر و با تاکید بر اینکه این کمبود سبب فرسایش خاک شده است، گفت: ادامه این مقوله امری نگران کننده برای محیط زیست و منابع طبیعی استان محسوب می‌شود.

به گزارش گیلانستان ، محمد‌علی نجفی صبح امروز در حاشیه مراسم جشن درختکاری همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در دانشگاه گیلان، با اشاره به اینکه نیازمندی به درخت و درخت کاری در گذشته برای سرسبزی و نشاط طبیعت بود، اظهار داشت: امروز دنیا برای نفس کشیدن به گسترش درخت و درختکاری نیاز دارد.

استاندار گیلان اهمیت درخت و درختکاری را در جامعه گسترده و یک ضرورت عنوان و خاطرنشان کرد: اختصاص یک هفته در سال به نام هفته درختکاری اهمیت ویژه ضرورت درخت در جامعه را مشخص می‌کند.

نجفی با بیان اینکه طبیعت استان گیلان به‌واسطه درخت سرسبز و سرزنده است تاکید کرد: برای گیلان و گیلانی هر روز باید روز درختکاری باشد و حفظ و حراست از منابع‌طبیعی و محیط‌زیست باید به‌عنوان یک هدف بلند مدت در گیلان گسترش یابد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در سال‌های اخیر و با تاکید بر اینکه این کمبود سبب فرسایش خاک شده و ادامه این مقوله امری نگران‌کننده برای محیط زیست و منابع طبیعی استان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه شهرنشینی و آلودگی شهرها تهدیدی بزرگ برای منابع طبیعی است.

استاندار گیلان مشارکت مردمی در بحث درختکاری را یک ضرورت مهم برای استان دانست و افزود: آغاز برنامه‌های هفته منابع طبیعی از مدرسه و دانشگاه نشان‌دهنده اهمیت و ضرورت گسترش فرهنگ منابع طبیعی در بین جوانان و نوجوانان است و این ضرورت در جامعه احساس می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار