کد خبر : 61628
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 دی 1399- 12: 12

مدیرکل هواشناسی گیلان:

ادامه وزش باد تا اوایل هفته آینده در گیلان

ادامه وزش باد تا اوایل هفته آینده در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به ادامه وزش باد گرم در استان تا اوایل هفته آینده، گفت: دمای هوای استان گیلان در این مدت ۹ تا ۱۵ درجه افزایش می یابد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است، اظهار کرد: بنابراین با تقویت جریانات جنوبی روند افزایش دما و ورزش باد تا اوایل هفته آینده در استان فراهم است.

وی افزود: با توجه به این الگوها در بعضی نقاط شرایط برای وقوع پدیده مه، رگبار پراکنده باران و احتمال رعد و برق وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: برای امروز (پنجشنبه) نیز آسمان اکثر نقاط استان گیلان قسمتی ابری تا نیمه ابری، در برخی نقاط وقوع پدیده مه و وزش باد گرم در برخی ساعت ها شدید و یا خیلی شدید پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان گیلان شرایط برای وقوع رگبار پراکنده باران و کاهش ابر نیز فراهم خواهد شد، گفت: برای فردا (جمعه) نیز برای استان گیلان آسمان استان گیلان ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی شده است.

دادرس با بیان اینکه دریا خزر نیز از امروز مواج و حداکثر ارتفاع موج دریا نیز یک متر در سواحل و بیش از دو متر دورتر از سواحل پیش بینی شده است، گفت: با توجه به این شرایط هشدارهای لازم در زمینه احتمال وقوع خسارت به سازه‌ها و قفس‌ها و تورهای صیادان، قایق‌ها و شناورها و تردد در سطح دریا داده شده تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از این فعالیت‌ها اتخاذ شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان به افزایش ۹ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوای استان در این مدت اشاره کرد و افزود: سرعت وزش باد در ارتفاعات در برخی ساعت ها به ۱۰۰ کیلومتر نیز خواهد رسید.

دادرس از مردم خواست با توجه به وزش شدید باد گرم و ذوب شدن برف در کوهستان ها و احتمال بهمن و ریزش سنگ از هرگونه فعالیت کوهنوردی و حتی تردد در محورهای کوهستانی اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا در شهر رشت مرکز استان گیلان نیز بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان است، گفت: در حال حاضر آسمان شهر رشت قسمتی ابری تا ابری، احتمال وقوع پدیده مه، وزش باد گرم و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار