کد خبر : 9971
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395- 51: 9

ادعا نه ، پای ارزش هایتان بایستید

ادعا نه ، پای ارزش هایتان بایستید

شهردار رشت و بعضی از مشاوران ویژه و باند رسانه ای حقوق بگیرش ، رفتاری که با منتقدان اعم در درون سیستم شورا و شهرداری و یا خارج از محیط بیرونی مدیریت شهری می کنند .

به گزارش گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت در یادداشتی اختصاصی برای این پایگاه خبری تحلیلی نوشت:

شهردار رشت و بعضی از مشاوران ویژه و باند رسانه ای حقوق بگیرش ، رفتاری که با منتقدان اعم در درون سیستم شورا و شهرداری و یا خارج از محیط بیرونی مدیریت شهری می کنند ، سراسر تهاجم و تخریب است و در مناسبات رفتاری این آقایان اخلاق و مروت و جوانمردی معنا ندارد. تفاوتی نمی کندکه افراد چه جایگاه و منزلتی دارند فقط این مهم است که با هر شیوه ای تخریب گردد . نمونه مشخص و نزدیک این نوع رویکردها در برخورد با منتقدان درون سیستمی شهرداری ، علیرضا قانع است که تا چند هفته قبل رییس سازمان فرهنگی – ورزشی شهرداری رشت بوده است .
شخصیت متدین و راستکرداری که هیچ گاه مجیز گوی شهردار نشد و شهردار طی سال های گذشته تلاش می کرد که قانع را که مانع اصلی برنامه های او در سازمان فرهنگی – ورزشی شهردار ی رشت بود ، برکنار کند موفق نمی شد تا این که در زمان ریاست کنونی کمیسیون فرهنگی شورا که شخصیتی اصولگرا و مفسر نهیج البلاغه و سابقه جبهه و جهاد دارد و دیگر اعضای این شورا که اتفاقا با این هم صفت شناخته شده اند ، شهردار رشت موفق شد به دست همین دوستان ارزشی و اصولگرا، یک مدیرجوان و خوش ذوق و سلیم النفس را از اریکه مدیریت به پایین بکشند تا شاید با همراهی با شهردار رشت که اتفاقا لیست انتخاباتی برای شورای شهر پنجم ، تهیه می کند قرار بگیرند و یا تا زمان باقیمانده از عمر شورا و انتخابات آتی مواهب و بخشش های شهردار چون تهاتر و بودجه فرهنگی و بنر و حضور در جلسات مشترک با شهردار در افتتاحیه ها و سخنرانی ها و … بهره مند شوند و … وقتی شهردار رشت ابایی ندارد که هر آن چه میخواهد به نیابت از خود و از طریق یک رسانه مواجب بگیر ، دهها اتهام به استاندار گیلان بزند و یا نماینده مردم رشت را در یک بیانیه رسمی با الفاظ زشت و رکیک بنوازد و اعضای شورا را اقلیت ضد توسعه، باجبگیر و متظاهر و ریاکار و منافق معرفی کند خیلی کار سختی نیست گزارش نهایی نشده بازرس سازمان فرهنگی – ورزشی را از طریق یک رسانه اجاره ای منتشر کند و به قانع پیام دهد که در آستانه انتخابات شورا ، ابرویش را خواهد ریخت . من اصولا موضعم این نیست که نباید بازرسی شود و یا این که اگر تخلفی هست رسیدگی نشود اما تعجب می کنم از اعضای شورایی که همه اعتبار خود را حتی حیثیت دینی شان و سابقه ارزش گرایی خود را در سبد شهردار گذاشته اند و نه تنها نهیبی هم به شهردار نمی زنند بلکه با سکوت خود این بی اخلاقی ها را تایید می کنند .
برایم سخت است باور کنم بعضی از دوستان شورا که می دانم حتی نماز شبشان هم ترک نمی شود چگونه در مقابل این همه بی مبالاتی مالی شهردار در پروژه های عمرانی ، عقد قرارداد غیر قانونی با شرکت داریک نوین و اهانت های بیشمارش و گزارش بازرسی استانداری و … را می بینند اما دم بر نمی آورند و سکوت پیشه کرده اند. آیا واقعا دنیا و عضو شورا شدن و قرار گرفتن در لیست انتخاباتی شهردار و بهره مندی از تهاتر و … این قدر شیرین است که دم فرو بسته اند و حداقل نه از شهر و منافع مردم بلکه از خودشان هم دفاع نمی کنند ؟! آیا می دانند که با این نوع رفتار ، دارند چه پیام خطرناکی را به مردم منتقل می کنند ؟ اگر نمی دانند اجازه می دهند من بگویم ؟
قانع زمانی مغضوب شهردار شد که در مصاحبه افشاگرانه مورخ ۱۶ دی ۹۵ وضعیت نامناسب مالی سازمان فرهنگی ورزشی را به ناچار به رسانه ها گفت و نتیجه اش را هم دید که چرا دروغ های شهردار را تایید نکرده است : از ابتدای سال تا الان ۳۷ درصد بودجه ما تحقق پیدا کرده است. بله. ۳۷ درصدی تحقق پیدا کرده است که ۵۰ درصد آن راسا از خود شهرداری هزینه شده است. ما به غیر از حقوق پرسنل که آن هم پانزدهم است و هنوز نتوانستم حقوق کارمندان را بدهم. اینها می دانید چه آسیبی است در مجموعه من؟ می دانید چه شب هایی ما نمی خوابیم وقتی این جریانات را می شنویم؟ کارمندان من با اینگونه مسائل روبرو هستند و بعد آخرین سازمانی هستیم که حقوق می گیریم. این واقعا آن حرف است که فرهنگ برای ما اولویت دارد؟ این است که ما می گوییم نهاد خدماتی را می خوایم تبدیل کنیم به حوزه فرهنگی اجتماعی ؟ یعنی شعار است … در حال حاضر حداقل ۱۰۰۰ نفر از سازمان فرهنگی طلبکار دارد. ۹ ماه حقوق ورزشکار داده نشده است. هنرمند اول سال برنامه ریزی شده است. برخی بچه های مذهبی این روزها به من زنگ می زنند که با دیگران قرار داد های آنچنانی امضا کرده ایم. کدام قرارداد؟ کدام برنامه؟ کدام پول؟ اول سال کنگره برگزار کردیم هنوز نتوانستیم ۳۰۰ هنرمندی که در این برنامه ها اجرایی داشتند پولشان را بدهیم.
همکاران شورایی ما دیدند که علی واسط مقدم برادرشهید ، مهندس میرنوید میرحق جو جانباز جنگ و تنها بازمانده تخریب شهدای روانسر ، ساسان مهدیزاده جانباز پرافتخار ، مهندس موسی زاده مسول محور جزیز مجنون جانباز جنگ ، جواد شهند مسول بسیج شهرداری رشت و ده ها نفر دیگر از کین شهردار رشت در امان نبودند نه این که متخصص نبودند و سواد نداشتند بلکه شیوه مدیریت و ولنگاری مالی و بی اخلاقی او را برنتابیدند و … اما دوستان عزیز شما که شعار ارزشی می دهید و از سبد اصولگرایان و بسیجیان نام و نان می گیرید چرا سکوت کرده اید بر این همه ظلمی که نه به این نیروهای متخصص و ارزشمدار بلکه به قریب ۴۰۰۰ حکم جابه جایی نیروهایی که چون کولیان از این اداره آن اداره پاس داده می شوند، می رود . یقین داشته باشید که به هر منبر و مسجد و جلسه ای بروید با موج سوالات بیشمار شهروندان مواجه خواهید شد و امیدوارم بتوانید پاسخ آنان را در این دنیا و پاسخ شهدا و جانبازان و خانواده های مظلوم آنان را در قیامت بدهید .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار