کد خبر : 19721
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آبان 1396- 42: 18

ارائه آمار دروغ و غیردقیق از سوی مدیران موجب بی‌اعتبار و بی‌عزتی است

ارائه آمار دروغ و غیردقیق از سوی مدیران موجب بی‌اعتبار و بی‌عزتی است

استاندار ‌گیلان با اشاره به اینکه در آمارهایی که عملکرد ادارات مختلف دولتی استان گیلان را نشان می‌دهد کنترل دقیق‌تری نسبت به گذشته صورت می‌گیرد گفت: آمار دروغ و غیردقیق به هیچ شخصی اعتبار و عزت نمی‌دهد.

به گزارش گیلانستان، مصطفی سالاری در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات استانداری‌ گیلان در رشت اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی ضرورت جدی امروز کشور و استان گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه اقتصاد مقاومتی کار شود تا اثرات آن برای مردم مشهود شود گفت: استفاده از ظرفیت استانی برای بهبود فضای کسب و کار در امتداد سیاست ملی و با نگاه بهره بری و استفاده از منابع خدادادی که در راس آن نیزوی انسانی قرار دارد صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه برجام افق جدیدی را برای ارتباط با دنیا باز کرد خاطرنشان کرد: نباید تمام برنامه‌های استانی و کشوری منوط بر اجرای کامل برجام باشد و نباید تمام مسیر پیشرفت و توسعه را بر مبنای برجام گذاشت.

وی با اعلام اینکه امروز آمریکایی‌ها می‌گویند برجام به‌صورت یکطرفه به نفع ایران بوده است گفت: قطعاً برجام کار بزرگی است که تیم مذاکره کننده ایرانی با رهنمودهای مقام‌ معظم رهبری و دستور ریاست جمهوری انجام دادند.

استاندار گیلان برجام را عامل رفع برخی از موانع در سر راه تعامل با دنیا بیان کرد و اعلام داشت: برخی از منابع، تولید خودساخته است که با تصمیم گیری اشتباه و کارهای اشتباه انجام می‌گیرد و باید مدبرانه در این مباحث ورود کرد.

سالاری تفکر و اندیشه نیروی انسانی را بهترین نعمتی که می‌شود از آن در راستای پیشرفت استان گیلان استفاده کرد بیان کرد و ابراز داشت: باید از تمام افکار و دیدگاه‌های نوآورانه برای پیشرفت جامعه استفاده شود و نباید مانع و محدودیتی در این راستا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید با شفافیت تمام پاسخگوی مردم باشند بیان داشت: اگر دقیق، خوب و شفاف برای مردم صحبت شود و دلیل اجرایی نشدن برخی از برنامه‌ها و علت آن توضیح داده شود قطعاً مورد قبول مردم واقع می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه حرف‌های خبرنگاران سخنان و درد و دل مردم است خاطرنشان کرد: مدیران باید تعامل خود با اصحاب رسانه به‌ویژه  صدا و سیمای استان گیلان را افزایش دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه متکی بودن به منابع دولتی برای اجرای پروژه ها اشتباه است گفت: اگر تمام ظرفیت در کارهای اداری متکی به منابع دولتی باشد به بیراهه رفته‌ایم و با خلاقیت در هر اداره می‌توان ظرفیت‌های زیادی را برای کار به وجود آورد.

سالاری با اشاره به لزوم وجود نگاه مردم محور در مدیران دولتی در استان گیلان افزود: مدیران استان گیلان باید در بین مردم حضور داشته باشند و در اتاقشان به روی مردم باز باشد و حرف مردم را بشنوند و قطعاً این می‌تواند در بهبود وضعیت استان گیلان موثر باشد.

وی با اعلام اینکه مدیران ادارات در استان گیلان باید با هماهنگی فرمانداران حداقل یک روز در هفته به‌طور کامل حضور داشته باشند عنوان داشت: مدیران باید به مشکلات و معضلات حوزه خود در شهرهای مختلف واقف شوند و من نیز از هفته‌های آینده به شهرستان‌های استان گیلان سر می‌زنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه مدیران دولتی در استان گیلان باید مبنی بر آسان کردن کارها باشد و نباید کار مردم به تعویق بیفتد خاطرنشان کرد: اگر مدیری در کارش اشتباهی کند که از روی سوءنیت نباشد از آن دفاع می‌شود اما با عدم فعالیت مدیران برخورد قاطع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید به روش هایی که برای برخورد با مدیران در‌نظر گرفته می‌شود توجه شود گفت: مدیری که برای مردم کار می‌کند در صورت انجام کاری اشتباه باید در مسیر خود شجاعانه حرکت کند اما شخصی که هدفش از انجام کارها نفع شخصی است قابل دفاع نیست.

سالاری اظهار داشت: خداوند به شخصی که برای مردم کار می‌کند عزت و آبرو می‌دهد و و اینکه مدیران دولتی در هر مکانی برای کارکردن بترسند دستاورد نیست و زمینه نباید برای کار نکردن مدیران فراهم شود‌‌.

استاندار ‌گیلان با اشاره به اینکه در آمارهایی که عملکرد ادارات مختلف دولتی استان گیلان را نشان می‌دهد کنترل دقیق‌تری نسبت به گذشته صورت می‌گیرد گفت: آمار دروغ و غیردقیق به هیچ شخصی اعتبار و عزت نمی‌دهد.

وی با بیان‌ اینکه ارزیابی مدیران به‌صورت دقیق و حرفه‌ای صورت می‌گیرد بیان داشت: به هیچ آدمی در خیابان نسپرده‌ایم که برایمان مدیر انتخاب کند و اگر از مدیری ناراضی باشیم اول از همه به آن تذکر می‌دهیم.

سالاری با تاکید بر اینکه در ارزیابی‌هایی که در آینده درباره عملکرد ادارات و مدیران آن صورت می‌گیرد تنها به عملکردی که مدیران ارائه می‌دهند اکتفا نمی‌شود گفت: بررسی عملکرد مدیران توسط مجموعه‌هایی که با آن اداره کل در ارتباط هستندشامل تشکل‌ها، مردم، نمایندگان مجلس و مراجع مختلف انجام می‌شود.

استاندار گیلان بحث گردشگری را مزیت اصلی استان گیلان خواند و اعلام داشت: تدوین برنامه در راستای ایجاد زنجیره و صنعت گردشگری به‌طور کامل صورت گرفته است و در حوزه گردشگری محدودیتی برای اشتغال‌زایی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طرح شکایت برخی دستگاه‌های دولتی در مراجع غیردولتی بررسی می‌شود گفت: طرح شکایت و دعاوی باید در کارگروهی که در هفته آینده تشکیل می‌شود بررسی شود و نباید پرونده‌ها را بدون طرح موضوع در این کمیته در مراجع قضایی مطرح کرد.

سالاری با تاکید بر اینکه نباید بر پرونده‌های شکایت و دعاوی دادگستری استان گیلان به‌خاطر شکایات دولتی افزوده شود خاطرنشان کرد: هیچ استثنایی در این مورد پذیرفته نمی‌شود و این خط قرمزی است که مدیران دولتی در استان گیلان باید آن را رعایت کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه پداقند غیرعامل تنها یک کار فیزیکی نیست که یک ارگان آن را پیگیری کند بیان داشت: دیدگاه پدافند غیرعامل باید در تمام زمینه‌ها تقویت شود.

وی با بیان‌اینکه ۱۳ آبان همواره مهم بوده است اما امسال با توجه به مواضع دشمنان حضور مردم باید پررنگ‌تر باشد گفت: بهترین زمان پاسخگویی مردم به دشمنان روز ۱۳ آبان است و پیام مردم به‌صورت قاطع به کسانی که سخنان بی‌مبنا می‌گویند در این روز به گوش مستکبران می‌رسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار