کد خبر : 85368
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان خبر داد؛

ارائه خدمات اینترنتی برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان در گیلان

ارائه خدمات اینترنتی برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان در گیلان

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از ارائه خدمات اینترنتی برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان در کتابخانه های استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، یاسر تقوی ظهر چهارشنبه در نشست دستگاه‌های هم خانواده فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به ارائه خدمات اینترنتی برای استفاده پژوهشگران و دانشجویان در کتابخانه های استان اظهار کرد: ایجاد بخش ویژه vip در ۲ کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی و شهید باهنر لاهیجان از دیگر اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای رفع نیازهای پژوهشگران است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به راه اندازی خدمات اینترنت رایگان ویژه اعضای کتابخانه های عمومی گفت: این امکان در ۵۸ کتابخانه عمومی سراسر استان فراهم شده است.

 

تقوی با بیان اینکه فلسفه تشکیل نهاد کتابخانه های عمومی توسعه امر کتاب و کتابخوانی است افزود: یکی از مهمترین اهداف این مجموعه ایجاد ظرفیت‌های جدید زیرساختی و نرم افزاری در کشور برای استفاده عموم مردم از امکانات کتابخانه های عمومی است.

 

وضعیت نامناسب سرانه فضای مطالعاتی استان گیلان

 

وی با اشاره به وضعیت نامناسب سرانه فضای مطالعاتی استان گیلان گفت: شهر رشت از محروم‌ترین مراکز استان‌ها در حوزه سرانه فضای مطالعاتی است.

 

تقوی با تاکید بر ضرورت احداث و توسعه کتابخانه های جدید در استان گیلان بیان کرد: شهر رشت یکی از محروم‌ترین مراکز استان‌های کشور از لحاظ برخورداری از فضای مطالعاتی است و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت می‌تواند سرانه فضای مطالعاتی در این شهر را به میزان چشمگیری افزایش دهد.

 

وی با اشاره به وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان گیلان افزود: اعضا و مخاطبین کتابخانه های گیلان امسال ۴۰۰ هزار نسخه کتاب از این مراکز به امانت گرفته و مطالعه کرده‌اند.

 

تقوی با اشاره به ایجاد ۴ کتابخانه ویژه مادر و کودک در گیلان ادامه داد: همه کتابخانه های عمومی در استان به بخش‌های کودک تجهیز شده و کودکان زیر ۷ سال به صورت رایگان می‌توانند از امکانات این بخش استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال ۵۵ هزار نسخه کتاب و ۲۵ هزار نشریه از سوی نهاد کتابخانه ها به مراکز استانی ارسال شده است افزود: بیش از ۲۱ هزار نسخه کتاب نیز از سوی مردم به کتابخانه ها اهدا شده است.

 

تقوی با تاکید بر ترویج فرهنگ نذر اهدای کتاب به کتابخانه ها تصریح کرد: این نذر فرهنگی باعث افزایش منابع کتابخانه ها و ارتقا سطح مطالعه جامعه می‌شود.

 

نهاد کتابخانه های عمومی مجموعه‌ای فعال و پویاست

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه حمایت‌های سخت افزاری و نرم افزاری از نهاد کتابخانه ها موجب رشد و تعالی این نهاد شده است گفت: نهاد کتابخانه های عمومی مجموعه‌ای پویا و اثرگذار در موضوعات فرهنگی و ادبیات استان گیلان است.

 

ثقتی با بیان اینکه در گذشته با وجود هزینه‌های گزاف در حوزه فرهنگی استان خروجی مورد نظر مشاهده نمی‌شد افزود: امیدوارم با ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در استان و کشور شاهد حل مشکلات در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار