کد خبر : 25532
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397- 38: 9

ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی رشت و یکی از شهرهای اتریش

ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی رشت و یکی از شهرهای اتریش

نشست سفیر اتریش در ایران و شهردار رشت در حالی برگزار شد که مسئولان با اشاره به سوابق طولانی ارتباط میان دو کشور،از ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی رشت و یکی از شهرهای اتریش خبردادند.

به گزارش گیلانستان، اشتفان شولتز سفیر اتریش در ایران پیش ازظهر یکشنبه با شهردار و اعضای شورای شهر رشت در ساختمان شهرداری ایت شهر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سفیر اتریش با اشاره به سابقه طولانی مدت روابط دو کشور ایران و اتریش ٬اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشن  ۷۰۰سالگی روابط ایران و اتریش خواهیم بود.

اشتفان شولتز در ادامه به پتانسیل و ظرفیت استان گیلان و شهر رشت در زمینه ارتباط با سایر کشورها اشاره و رشت را دروازه ورود به اروپا برشمرد و افزود: با توجه به وجود پتانسیل در حوزه گردشگری در این استان و شهر رشت انتظار می رود روابط بین دو کشور اتریش و ایران و استان گیلان ارتقا یابد.

گردشگری با کیفیت و منطبق با محیط زیست عامل ایجاد اشتغال

وی همچنین با بیان اینکه یکی از عوامل مهم توسعه اقتصادی اتریش حوزه گردشگری این کشور است ٬ گفت: ارائه طرح خواهرخواندگی رشت و یکی از شهرهای اتریش نیز در همه زمینه بود و مطمئنا بررسی و پیگیری می شود.

به گفته این مسئول گردشگری با کیفیت و منطبق با محیط زیست عامل ایجاد اشتغال است که در این راستا اتریش با داشتن مدارس آموزش عالی گردشگری پیشرو است.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای این کشور در حوزه گردشگری و همچنین وجود چندین مرکز عالی گردشگری ٬خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای همکاری های دوجانبه با ایران در این زمینه وجود دارد.

وی به سفر رئیس جمهور ایران در هفته های آیتده به کشور اتریش نیز اشاره و تصریح کرد: طی این سفر تلاش می شود تا همکاری در حوزه های مختلف بین دو کشور بررسی شود.

برگزاری ۲ اجلاس در شش ماه آینده در رشت

در ادامه این دیدار شهردار رشت نیز سابقه روابط بین دو کشور ایران و اتریش را طولانی دانست و گفت: اتریش در شرایط سخت امتحان خود را به خوبی پس داده است.

مسعود نصرتی با اشاره به ارایه پیشنهاد خواهر خواندگی یکی از شهرهای اتریش یا شهر رشت ٬ اظهارکرد:  با توجه به روابط خوب میان دو کشور اتریش و ایران انتظار می رود بتوانیم همکاری های جدید در حوزه ها مختلف با این کشور داشته باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا با همکاری وزارت امور خارجه و استانداری گیلان و با توجه به ارائه پیشنهاداتی از کشور اتریش در زمینه زباله سوز و تراموا همکاری ها در این دو زمینه را گسترش دهیم.

شهردار رشت در ادامه به برگزاری دو اجلاس مهم درشش ماه آینده در شهر رشت نیز اشاره کرد: این اجلاس با همکاری یونسکو و در زمینه شبکه شهرهای خلاق به میزبانی شهر رشت برگزار می شود./ مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار