کد خبر : 29396
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳

اراده‌ای قوی برای مقابله با معضل زباله در استان وجود ندارد

اراده‌ای قوی برای مقابله با معضل زباله در استان وجود ندارد

مدیرکل بازرسی گیلان با بیان اینکه اراده و تدابیری قوی برای مقابله با معضل زباله در گیلان وجود ندارد گفت: اعتبارات قطره چکانی دولت پاسخگوی معضلات پسماند گیلان نیست.

به گزارش گیلانستان، سیف‌الله مسرور عصر امروز در نشست ستاد ساماندهی پسماند شهرستان رشت با اشاره به اینکه بنده در حوزه ساماندهی پسماند استان گیلان دچار یاس و نا امیدی شده‌ام اظهار داشت: این یاس و نا‌امیدی به‌دلیل عدم پیشرفت در این حوزه و بحرانی‌شدن ایستگاه زباله سراوان ایجاد شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان با بیان اینکه این استان روزانه 700 تن زباله تحویل طبیعت می‌دهد و معضل زباله در سراسر استان گیلان همه‌گیر است خاطرنشان کرد: اراده و تدابیری قوی برای مقابله با معضل زباله در استان گیلان وجود ندارد و این امر موجب تاسف است.

مسرور با تاکید بر اینکه مردم سراوان مستحق خدمات ویژه هستند و دستگاه‌های اجرایی نیز پس از حل مشکلات زباله در منطقه سراوان باید خدمات ویژه‌تری را به این مردم به علت تحمل رنج بسیار ارائه دهند گفت: تعلل و کارشکنی‌ در حوزه آب‌رسانی و راه‌های دسترسی در منطقه سراوان از سوی سازمان بازرسی به‌طور ویژه‌ پیگیری می‌شود.

مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان با اشاره به اینکه در مقابله با معضل پسماند نگاه واحدی در استان گیلان وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از دیدگاه واحدی در این حوزه برخوردار نیستند خاطرنشان کرد: این اعمال و اقدامات موجب فرصت‌سوزی و تعلل در ساماندهی معضل پسماند در استان گیلان شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعلل در اقدامات ساماندهی ایستگاه زباله سراوان موجب شده تا منابع مالی بیشتری برای روند اجرایی این پروژه مورد نیاز باشد بیان کرد: اعتبارات جذب شده برای ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب و ساماندهی ایستگاه زباله سراوان با صرف نشدن در حوزه‌های مناسب هدر داده شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی استان گیلان با اشاره به اینکه یک دستگاه زباله‌سوز، ایستگاه سراوان را نجات نمی‌دهد و این ایستگاه نیازمند سه دستگاه زباله‌سوز است خاطرنشان کرد: اعتبارات قطره چکانی دولت پاسخگوی این نیاز نیست و باید در این حوزه از ظرفیت بخش خصوصی بهره برد.

مسرور با بیان اینکه در راستای ساماندهی معضل پسماند در گیلان نباید فرصت‌ها را از دست داد و باید در این راستا ثابت‌قدم بود گفت: مصوبات جلسات گذشته در خصوص معضل سراوان همانند مسکن بوده و امید است با عزم و اراده‌ای استانی و ملی گام‌ها در این حوزه از کندی خارج شده و استوار شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار