کد خبر : 42779
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 مهر 1398- 12: 12

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع):

اربعین حسینی بزرگترین اتفاق قرن است

اربعین حسینی بزرگترین اتفاق قرن است

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه همایش جهانی اربعین بزرگ‌ترین همایش معنوی، مقاومت، عدالت و عقلانیت است، گفت: همایش جهانی اربعین در رسیدن به حریت و رهایی از یوق استعمار و استثمار در جامعه بشری مؤثر بوده و بزرگ‌ترین اتفاق قرن را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رضا رمضانی امروز در حاشیه پیاده‌روی همایش جهانی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گیلان در عراق با اشاره به جایگاه عظیم و عقلانی زیارت امام حسین (ع) در اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین بزرگ‌ترین همایش دنیای اسلام و مسلمانان محسوب شده چراکه علاوه بر شیعیان و مذاهب مختلف مسلمان، غیرمسلمانان نیز در این همایش بزرگ جهانی حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه حج تمتع با حضور بیش از سه میلیون جمعیت، بزرگ‌ترین همایش مسلمانان را به خود اختصاص داده بود، گفت: این همایش جهانی، سال‌به‌سال باشکوه‌تر برگزارشده و حضور همه ملیت‌ها، مذاهب مختلف مسلمانان و غیرمسلمانان در این همایش جهانی، آن را به بزرگ‌ترین همایش معنوی، مقاومت، عدالت و عقلانیت مبدل کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأثیر همایش جهانی اربعین حسینی (ع) بر ابعاد مختلف جامعه بشری افزود: همایش جهانی اربعین در رسیدن به حریت، آزادی و رهایی از یوق استعمار و استثمار در جامعه بشری مؤثر بوده و بزرگ‌ترین اتفاق قرن را به خود اختصاص داده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تأکید بر اینکه همایش جهانی اربعین، امروز بزرگ‌ترین اتفاق قرن محاسبه می‌شود، بیان کرد: همایش بزرگ و جهانی اربعین، مقدمه‌ای برای بزرگ‌ترین اتفاق جهان بشری در راستای رسیدن به آزادی و رهایی از استعمار و استثمار از هر نوع ظلم و ستمی محسوب می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه همایش جهانی اربعین، در راستای رسیدن به آزادی و رهایی از ظلم ستم، اقتضای مدیریت الهی است، گفت: اربعین تحولی بزرگ در جامعه بشری در راستای رسیدن به معنویت و عدالت در جهان امروز است تا معنویت و عدالتی که همگان امروز منتظر چشیدن طعم آن بوده، محقق شود.

 استاد و پژوهشگر علوم دینی با اشاره به ثواب حضور در پیاده‌روی اربعین بر مبنای روایات تصریح کرد: در خصوص اثرات زیارت امام حسین علیه‌السلام، موارد بسیاری در روایت مطرح‌شده که “وسائل الشیعه” یکی از این منابع موجود دراین‌باره بوده که موارد بسیار زیادی از ثواب زیارت شیعیان و محبین امام حسین علیه‌السلام را مطرح کرده است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) روزی زیاد، عمر طولانی، دفع خطر، از بین رفتن گناهان گذشته و آینده را از ویژگی‌های زیارت امام حسین علیه‌السلام دانست و افزود: بر اساس روایات زائر می‌تواند ۵۰ نفر را شفاعت کرده، حاجات زائرین مستجاب و ملائکه برای زوار امام حسین علیه‌السلام دعا می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نام زائر امام حسین (ع) در “اعلی علیین” نوشته و هنگام خروج از خانه گناهان آن‌ها بخشیده می‌شود، بیان کرد: ثواب هزار حج مقبول برای زائر امام حسین (ع) در روایات ذکرشده که در روز قیامت خداوند، بهترین حافظ زائر امام حسین (ع) خواهد بود.

 رمضانی تقرب به درگاه الهی را از ویژگی‌های زائر امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد و افزود: هر قدم، برای زائرین در اربعین هزار حسنه و هزار درجه بیان‌شده که نشان از اهمیت زیارت سیدالشهدا (ع) بر مبنای روایات است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) زیارت اربعین را وصف‌ناشدنی دانست و گفت: همایش اربعین را باید در فضای همایش مشاهده کرد تا به عظمت و بزرگی آن پی برد چراکه اربعین یک جریان بزرگ هدایت الهی است که خداوند متعال برای هدایت بشر آن را مدیریت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اربعین نوعی غربال کردن مجاهدان برای قرار گرفتن در کنار ولیعصر (عج) محسوب می‌شود، بیان کرد: تحقق بزرگ‌ترین اتفاق جامعه بشری آرزو و آمال انبیا الهی، اولیا و اوصیای الهی بوده، لذا اربعین نوعی غربال کردن مجاهدان است تا در هنگام تحقق این آرزوی بزرگ بشری، در کنار حضرت ولیعصر (عج) قرار بگیرند.

 استاد و پژوهشگر علوم دینی حضور در همایش اربعین و درک اهمیت این همایش جهانی را نوعی توفیق دانست و افزود: این توفیق، عظمتی است که شهدا و امام شهیدان برای جامعه به وجود آورد ازاین‌رو، نام و یاد شهدا و امام شهدا نیز در این همایش جهانی مزین شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم قدردانی از صاحبان موکب‌ها، دولت و ملت عراق گفت: باید از صاحبان موکب‌ها، دولت و ملت عراق در جهت ایجاد امنیت و امکان حضور زائرین در این مسیر ارزشمند و مهمان‌نوازی آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار