کد خبر : 19826
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷

اربعین موجب انسجام، یکدلی و یکپارچگی مسلمانان است

اربعین موجب انسجام، یکدلی و یکپارچگی مسلمانان است

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه حرکت اربعین انسجام، یکدلی و یکپارچگی ملل مسلمان را تحقق می‌بخشد، افزود: خداوند نعمت‌های زیادی در اختیار انسان قرار داده که وظیفه‌ی ما به‌جا آوردن شکر این نعمت‌های الهی است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد پروایی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای صالحین کشور شهیدان هدایت درویشوند، زهرا دقیقی و سید محمد فلاح عباسی در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: اصلاح امت یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) بود که دلیل این قیام اصلاح در جهت عملکرد مسئولین زمان بود.

وی اربعین را امربه‌معروفی در راستای وحدت بخشیدن میان اهل سنت و تشیع دانست و گفت: اربعین به معنای گذشتن مال درراه اعتقادات است.

پروایی بابیان اینکه حرکت اربعین انسجام، یکدلی و یکپارچگی ملل مسلمان را تحقق می‌بخشد، افزود: خداوند نعمت‌های زیادی در اختیار انسان قرار داده که وظیفه‌ی ما به‌جا آوردن شکر این نعمت‌های الهی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان تصریح کرد: خداوند در قران کریم می‌فرماید اگر مشکلی برایتان به وجود می‌آید نماز بجا آورید و با نزدیک شدن به مسائل معنوی صبر پیشه کنید.

وی یکی از راه‌های جلوگیری از غضب خداوند رعایت حدود الهی در خلوت و آشکارا دانست و اضافه کرد: باید در مقابل غضب خداوند صدق در عمل و امربه‌معروف و نهی از منکر انجام داد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند وعده داده است کسی که اهل امربه‌معروف نباشد نباید منتظر شفاعت اهل‌بیت و ائمه‌ی اطهار باشد و همه انسان‌ها وظیفه‌دارند در برابر منکرات واکنش نشان دهند.

 پروایی برگزاری یادواره‌های شهدا را وظیفه‌ی آحاد مردم دانست و گفت: تنها چیزی که شهدا و پدران و مادران شهدا را شاد و خشنود خواهد کرد انجام به سیره‌ی شهدا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سیره‌ی شهدا ساده زیستی، امربه‌معروف و نهی از منکر، تواضع، عمل خالصانه، ولایت‌پذیری و همه‌ی آن چیزی که در وصیت‌نامه‌شان به آن‌ها اشاره‌کرده‌اند است.

وی عنوان کرد: باید توجه کرد که شهدا چگونه زندگی کردند، چگونه به وظایفشان عمل کردند و چگونه عبادت کردند که این‌گونه مانند شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم عزتمند شدند.

پروایی به شهادت و نحوه‌ی خداحافظی شهید حججی با خانواده اشاره کرد و افزود: یکی از دلایلی که خداوند متعال این شهید را این‌گونه باعزت کرد بوسیدن دست و پای پدر و مادر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دعا برای مقام معظم رهبری را نه عادت بلکه یک وظیفه دانست و بیان کرد: قطعاً بقا و استحکام این نظام به بقای مقام معظم رهبری در رأس این نظام وابسته است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار