کد خبر : 32434
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 دی 1397- 29: 11

ارتقای نشاط اجتماعی/ کودکان آسیب دیده مهمان کنسرت‌های گیلان می شوند

ارتقای نشاط اجتماعی/ کودکان آسیب دیده مهمان کنسرت‌های گیلان می شوند

مصباح از حضور کودکان کار، دارای بیماری‌های خاص، نابینا و سندروم داون در کنسرت‌های موسیقی استان به منظور ارتقاء نشاط اجتماعی در جامعه خبر داد.

به گزارش گیلانستان «سیدامیر مصباح»  با اشاره به اینکه کودکان عامل پیوند بین نسل‌های گذشته و آینده جوامع هستند بر ضرورت ایجاد نشاط بین کودکان به‌منظور ارتقاء امنیت اجتماعی تاکید کرد.

 

معاون فرهنگی و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نشاط اجتماعی از عوامل تاثیرگذار بر امنیت اجتماعی است افزود: کودکان باید در محیطی شاد و بانشاط پرورش یافته تا به کمال برسند.

 

وی بی‌توجهی عاطفی به کودکان را از دلایل رشد آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: متاسفانه امروز شاهد کودکان آسیب‌دیده بسیاری در قالب کودکان کار، کودکان طلاق و یا کودکان دچار ناتوانی‌های جسمی در معرض آسیب هستیم که نیازمند توجهی بیشتر به‌جهت جلوگیری از انزوای اجتماعی هستند.

 

مصباح بر حضور این کودکان در محیط‌های اجتماعی جهت پیشگیری از آسیب تاکید و بیان کرد: متاسفانه کودکان آسیب دیده اجتماعی مورد غفلت واقع شده و از صحنه‌های اجتماعی رانده شده‌اند که باید با برنامه‌ریزی مطلوب به صحنه اجتماع بازگردانده شوند. ‌

 

وی با اشاره به سیاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر ایجاد نشاط اجتماعی در این قشر آسیب دیده بیان کرد: در تلاشیم تا بستر لازم جهت حضور این کودکان را با توجه به شرایط سخت زندگی آنان در برنامه‌های هنری فراهم کرده تا برای ساعتی از فضای سخت زندگی جدا و شادی و نشاط را تجربه کنند.

 

مصباح بر حضور این کودکان در کنسرت‌ها که ایجاد کننده فضای شاد و مفرح در جامعه و از عوامل ارتقاء نشاط اجتماعی است تاکید و بیان کرد: از یک‌ماه گذشته با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه‎ چون مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان خیابانی، موسسه خیریه با دست‌های شکوفا حامی نابینایان، کانون حمایت از کودکان سندروم داون، مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم و …، کودکان به صورت رایگان در کنسرت‌ها حضور داشته تا رقم زننده لحظاتی خوش برای آنان باشد.

 

وی تصریح کرد: این کودکان طی این مدت مهمان کنسرت خوانندگانی چون حمید هیراد، شهاب مظفری، مسیح و آرش، محمد علیزاده و محسن رسولی در شهرهای مختلف گیلان بوده‌ و هفته آینده در کنسزت پرواز همای شرکت خواهند کرد.

 

مصباح با اشاره به اختصاص دو ردیف در هر کنسرت موسیقی به افراد با بضاعت مالی کم خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه با موسسات برگزار کننده کنسرت‌های موسیقی استان، بلیط دو ردیف از هر کنسرت با قیمت‌های نازل به این افراد اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار