کد خبر : 61471
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 دی 1399- 33: 17

مدیرکل بهزیستی گیلان:

اردوی جهادی “سردار دل‌ها” با محوریت محرومیت‌زدایی در مناطق محروم گیلان اجرا می‌شود

اردوی جهادی “سردار دل‌ها” با محوریت محرومیت‌زدایی در مناطق محروم گیلان اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: اردوی جهادی سردار دل‌ها با محوریت محرومیت‌زدایی و آگاه‌سازی مردم مناطق محروم گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حسین نحوی‌نژاد، اظهار داشت: نهاد بهزیستی یکی از سازمان‌هایی است که در جهت محرومیت‌زدایی، ایجاد عدالت اجتماعی و بارور کردن و رشد استعدادهای محرومین تلاش می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان تصریح کرد: از آنجایی که سردار شهید سلیمانی نیز یک چهره مردمی بوده و توجه خاصی به محرومین داشتند الگوی خوبی برای انجام اهداف مذکور هستند.

نحوی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان بهزیستی استان گیلان در هفته بصیرت برنامه‌هایی را در جهت شناساندن شخصیت ایشان و نیز محرومیت‌زدایی به اجرا درآورد.

وی افزود: در این حوزه مراسمات مذهبی و انقلابی مانند گلباران مزار شهدا، نشست‌های تبیین شخصیت شهید سلیمانی، مسابقات نقاشی و دل‌نوشته بین همکاران و جمعیت هدف سازمان بهزیستی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: همچنین پروژه‌ای تحت عنوان «اردوی جهادی سردار دل‌ها» در مناطق محروم اجرا شد که البته این پروژه را در گذشته نیز با نام ایشان اجرا شده بود.

وی افزود: هدف از برگزاری این اردوها این است که در مناطق محرومی که دسترسی به خدمات بهداشتی، درمانی، توانبخشی و مشاوره‌ای ندارند یک تیم کامل از همکاران بهزیستی و با مشارکت بسیج و سپاه اعزام شده و در آن مناطق خدمات‌رسانی کنند.

نحوی‌نژاد گفت: هدف از اجرای این اردوی جهادی علاوه بر انجام فعالیت در حوزه‌های مذکور آشنا کردن مردم آن مناطق با خدماتی نظیر اورژانس اجتماعی با سامانه ۱۲۳ و یا مشاوره رایگان با شماره ۱۴۸۰ و دیگر موارد است.

مدیرکل بهزیستی گیلان عنوان داشت: اولین اردوی جهادی سردار دل‌ها در منطقه دیلمان و سیاهکل و دومین اردوی جهادی در یکی از مناطق محروم رشت به نام جماران برگزار شد.

وی گفت: اردوی محله جماران با مشارکت بسیج، سپاه و همچنین نیروهای متخصص اعم از پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، فیزیوتراپیست‌ها و مشاوران روان‌شناختی سازمان بهزیستی در حسینیه جماران برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطرنشان کرد: همچنین بنده و تعدادی از  مسئولان دیگر نیز مستقیماً در این پروژه حضور داشتیم تا پاسخگوی سؤالات و پیشنهادات مردم آن منطقه باشیم.

نحوی‌نژاد ابراز داشت: با توجه به استقبال خوبی که از این طرح شد بنا بر این شد که حداقل ماهی یک بار این اردوها در شهرستان‌های محروم و مناطق محروم شهر‌های بزرگ استان انجام شود.

وی گفت: در برخی از مناطق اعزام نیروی ستادی ضرورت دارد اما در مناطقی مانند لاهیجان، انزلی و تالش که برای اجرای این طرح هدف‌گذاری شدند نیروهای خود شهرستان‌ها کفایت می‌کند و در مناطق محروم‌تر تیمی از استان نیز اعزام می‌شود.

نحوی‌نژاد افزود: در مناطق محروم به‌ویژه مناطق حاشیه نشین شهر رشت پایگاه‌های ثابت تحت عنوان پایگاه‌های خدمات اجتماعی و همچنین حضور همیاران سلامت روان را در دستور کار داریم.

وی گفت: طی نشستی که با معاونت اجتماعی سپاه گیلان برگزار شد توافقاتی مبنی بر همگرایی امکانات بهزیستی و معاونت اجتماعی سپاه در جهت کاستن آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، خشونت‌های خانگی و سایر موارد در این مناطق انجام شد.

نحوی‌نژاد افزود: در هر تیمی که به مناطق محروم اعزام می‌شوند حدود ۲۰ الی ۲۵ نیروی متخصص حضور دارند که سعی بر این است در کنار این نیروها مدیرکل و چند تن از معاونین نیز حضور داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی گیلان تصریح کرد: در اردوی جهادی محله جماران که مورخ ۱۸ دی‌ماه در حسینیه جماران برگزار شد ۳۰ نفر مشغول پذیرش، پاسخ‌گویی، رسیدگی و درمان شهروندان بودند.

نحوی‌نژاد خاطرنشان کرد: هزینه آزمایش‌ و داروهای مراجعه‌کنندگانی که در این طرح  تحت درمان قرار می‌گیرند از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود‌.

وی گفت: این افراد توسط همکاران دست‌بندی شده و کسانی که شرایط قرار گرفتن در جمعیت هدف بهزیستی را دارند شناسایی و برای ارائه خدمات دراز مدت به سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان افزود: برای افرادی که در این مناطق دارای بیماری صعب‌العلاح هستند پیگیری‌هایی از سوی کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و سپاه در جهت درمان این افراد انجام می‌شود.

نحوی‌نژاد عنوان داشت: با توجه به بالا بودن هزینه‌های خدمات درمانی در مورد افراد که دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند بیش‌تر این خدمات توسط بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان افزود: سازمان بهزیستی در این طرح‌ها بیش‌تر در حوزه آگاه‌سازی مردم مناطق محروم و انجام خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای ورود پیدا کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار