کد خبر : 28985
تاریخ انتشار : جمعه 23 شهریور 1397- 11: 19

ارزش‌های انقلاب در عزاداری امام حسین(ع) بیان شود/ آرایش و بی‌حجابی زنان در مراسمات موجب بی‌مهری حضرت فاطمه(س) خواهد شد

ارزش‌های انقلاب در عزاداری امام حسین(ع) بیان شود/ آرایش و بی‌حجابی زنان در مراسمات موجب بی‌مهری حضرت فاطمه(س) خواهد شد

نماینده ولی فقیه در گیلان عزاداری سیدالشهدا(ع) را الهام‌بخش مبارزات انقلاب اسلامی دانست و گفت: ارزش‌های انقلاب اسلامی در عزاداری امام حسین(ع) برای مردم بیان شود.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: وجود گناهان موجب کاهش برکات در جامعه می‌شود.

وی به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: دشمن به‌دنبال ایجاد شبهه در فضای مجازی است اما مردم ما به فلسفه قیام امام حسین(ع) آشنایی دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن فضائل انسانی سفارش قرآن است، تصریح کرد: نکوداشت نام سالار شهیدان بالاترین فضائل انسانی محسوب می‌شود ضمن اینکه ائمه اطهار(ع) بر زنده نگه‌داشتن قیام امام حسین(ع) بسیار تأکید کردند.

آیت‌الله فلاحتی، عزاداری سیدالشهدا(ع) را الهام‌بخش مبارزات انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: تلاش قدرت‌های استکباری برای نابودی شجره طیبه انقلاب اسلامی نشان دهنده اقتدار گسترده ملت ایران بوده و این قدرت به برکت قیام امام حسین(ع) کسب شده است.

وی به ارزش‌های معنوی عزاداری امام حسین(ع) به غیر از فضائل دنیوی آن اشاره کرد و گفت: مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید تقویت شود و علمای دین واقعیت‌های حماسه حسینی(ع) را برای مردم بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر دور نگه‌داشتن عزاداری امام حسین(ع) از سکولاریزه شدن، متذکر شد: هیأت عزاداری سکولار نداریم.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار بیان ارزش‌های انقلاب اسلامی در مجلس عزاداری امام حسین(ع) برای مردم شد و اظهار کرد: بخش‌های حماسی قیام امام حسین(ع) تقویت شود تا مردم یزیدیان زمان خود را بشناسند.

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا، بیان کرد: دسته‌های عزاداری با وضو حرکت کرده و هنگام نماز ظهر عاشورا صدای طبل و سنج قطع شود.

امام جمعه رشت، آرایش و بی‌حجابی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) را بی‌مهری نسبت به فاطمه(س) و زینب(س) دانست و افزود: رعایت اصول بهداشتی در مجامع عمومی از دیگر مواردی است که در مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید رعایت شود.

آیت‌الله فلاحتی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های معنوی رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، خاطرنشان کرد: برای آیت‌الله رمضانی بزرگوار که ماموریتشان در اروپا به اتمام رسیده است، آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

وی همچنین به ویژگی انتخاب همسر مناسب در اسلام اشاره کرد و گفت: پاک بودن از بی‌بندوباری‌های شخصی و اجتماعی موجب قوام بنیان خانواده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: عفیف، عفیفه بودن و پاک‌دامنی از دیگر ویژگی‌ها برای استحکام نظام خانواده از دیدگاه اسلام است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار