کد خبر : 87885
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

رئیس شورای شهر رشت خبر داد؛

ارزیابان یونسکو جهت بررسی وضعیت صنایع دستی رشت وارد گیلان می‌شوند

ارزیابان یونسکو جهت بررسی وضعیت صنایع دستی رشت وارد گیلان می‌شوند

رئیس شورای شهر رشت گفت: ثبت رشت  به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در ماه اتی می تواند این شهر را به قطب گردشگری در دنیا تبدیل کند.

به گزارش گیلانستان، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در مراسم جام بین المللی مسابقات شطرنج ( جام رشت شهر خلاق خوراک) که با حضور میهمانان خارجی و نفرات برتر  این دوره از مسابقات بین المللی شطرنج در تالار جاوید رشت برگزار شد با تبریک فرا رسیدن عید بزرگ مبعث اظهار کرد: مبعث از اعیاد بزرگ مسلمانان است و امیدوارم پیروان خوبی برای  پیامبر نور و رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی (ص) باشیم.

 

وی با خیر مقدم به میهمانان خارجی و دیگر حاضرین در این مراسم و قدردانی از تلاش های شبانه روزی برگزار کننده این دوره از مسابقات افزود: تمام تلاش ما این است که به عنوان میزبان این دوره از مسابقات بین المللی شطرنج، بتوانیم ظرفیت ها و آداب و سنن بومی محلی  شهر فرهیخته رشت را معرفی کنیم و شرکت کنندگان این دوره از مسابقات با مشاهده برنامه های شاد و مفرح و همچنین غذاهای اصیل رشت ، سفیران فرهنگی خوبی برای معرفی این ظرفیت های موجود در رشت به دیگر هموطنانشان باشند .

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به تلاش برای جهانی شدن برند رشت شهر خلاق خوراک یونسکو تصریح کرد: امیدواریم شهر رشت در دوره های بعد این مسابقات نیز میزبان کشورهای بیشتری باشد و یقینا میهمان نوازی مردمان رشت و ظرفیت های موجود همچون عنوان شهر خلاق خوراک و ان شاالله ثبت رشت شهر جهانی صنایع دستی در ماه اتی می تواند این شهر را به قطب گردشگری در دنیا تبدیل کند.

 

ثبت جهانی ابریشم گیلان

 

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه گیلان از قدمت بالایی برخوردار است اظهار کرد:  گیلان را به عنوان استان تاریخ و طبیعت در ایران و جهان می‌شناسند که از سواحل  ،کوهپایه ها و جنگل تشکیل شده است.

 

ولی جهانی با بیان اینکه کاوش‌های باستان شناسی در گیلان مربوط به ۱۲۰ سال  است افزود :  در داخل بسیاری از ظروف سفالی کشف شده نیز غذا وجود داشت و شهر رشت به عنوان شهری که بافت های تاریخی مهمی دارد ، به شهر اولین ها معروف و به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت شده است و بیش از چهارصد نوع غذا در این شهر وجود دارد .

 

وی به حضور نمایندگان یونسکو در گیلان اشاره کرد و گفت: هفتم اسفند ماه سال جاری ارزیابان یونسکو به منظور بررسی وضعیت صنایع دستی رشت و ثبت آن در یونسکو وارد گیلان می شوند و ما در تلاشیم تا دیگر ظرفیت های این شهر را نیز ثبت جهانی کنیم.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان با اشاره به ثبت ابریشم گیلان بیان کرد: در تلاشیم تا به زودی طی مراسمی در اسفند ماه ابریشم گیلان را نیز ثبت جهانی کنیم.

 

تلاش برای ثبت صنایع دستی رشت در یونسکو

 

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری این دوره از مسابقات بین المللی شطرنج در رشت بستری مناسب برای معرفی ظرفیت های این شهر است اظهار کرد : امیدواریم با تلاش بیشتر بتوانیم ظرفیت های دیگر این شهر همچون صنایع دستی را نیز در یونسکو به ثبت برسانیم .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار