کد خبر : 71953
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400- 36: 7

عضو کمیسیون محاسبات مجلس:

ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ گشایشی از زندگی مردم نکرد/ سود ‌به جیب دلالان رفت

ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ گشایشی از زندگی مردم نکرد/ سود ‌به جیب دلالان رفت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای تأمین کالای اساسی تنها به جیب دلالان رفت و بانک مرکزی در بسیاری از موارد مقصر اصلی بود.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد درباره تصویب تقاضای تفحص از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اظهار داشت: ‌بنده خود از طراحان تحقیق و تفحص از عملکرد دولت پیشین در حوزه ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بودم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:  از سالی که آقای جهانگیری معاون اول دولت آقای روحانی دستور استفاده از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را صادر کرد هیچ مبنا و محاسباتی پشت این دستور وی نبود.

وی افزود: در این مدت هر سال بیش از ۲۰ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور برای خرید کالای اساسی مانند خرید دارو، سویا، کنجاله و بسیاری از نیازهای دام و طیور رفت اما قیمت‌ها که باید با تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی ثابت باقی می‌ماند، ثابت نماند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مردم قیمت‌ کالاها را نه با ارز یارانه‌ای بلکه با ارز آزاد حس کردند گفت: هر سال رقم نجومی حدود بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع ارزی برای خرید کالا از کشور خارج شد بدون اینکه مردم هیچ گشایشی در سفره‌ خود حس کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را یکی از مقصران اصلی فساد در استفاده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خواند و افزود: این مبالغ در جیب دلالان رفت و بانک مرکزی در بسیاری از موارد مقصر اصلی بوده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان داشت: از این رو باید تحقیق و تفحصی جهت شفاف‌سازی عملکرد دولت در این بخش انجام گیرد و کسانی که به بیت‌المال خیانت کرده‌اند مجازات شوند لذا پیگیر انجام این تحقیق و تفحص هستیم.

وی در پاسخ به سوال پیگیری  مجلس برای بررسی موضوع اخلال در توزیع سوخت کشور و احراز کوتاهی مسئولان امر گفت: حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت‌ را پیگیری می‌کنیم و مسئولان امر باید حتماً گزارشی در این زمینه به مجلس ارائه دهند.

عضو کمیسیون برنامه،  بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه ضعف و قصوری از سوی دستگاه‌های متولی محرز شود قطعاً مجلس و نمایندگان به عنوان ناظر فعالیت‌های دولت پیگیری لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس درباره پیگیری نمایندگان برای جذب اعتبارات مربوط به ساماندهی پسماند اظهار داشت: بنده‌ هفته گذشته از سایت پسماند سراوان و نیروگاه زباله‌سوز بازدید میدانی داشتم و اکنون روند کار در پروژه سرعت گرفته است.

کوچکی‌نژاد افزود: در جریان این بازدید اعلام داشتم که مسئولان پروژه در صورت کمبود منابع به ما اعلام کنند تا پیگیر اختصاص منابع بیشتر برای تکمیل زباله‌سوز سراوان باشیم؛ پروژه  اکنون مشکل منابع ندارد و باید به سرعت آن را به اتمام برسانند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری‌های انجام شده در حوزه حل مشکل گرفتگی کانال‌های شبکه فاضلاب در سطح رشت بیان کرد: ساماندهی آب‌های سطحی در بخش‌هایی از شهر رشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا بخش دیگر اقدامات نیز عملیاتی شود ابراز داشت: ساماندهی فاضلاب شهر رشت پروژه بسیار سنگینی است و اکنون در تلاشیم تا در مناطقی جمع‌آوری فاضلاب را آغاز و مشکل مردم در این حوزه را حل کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار