کد خبر : 15042
تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1396- 08: 2

ارشاد گیلان حامی خبرنگاران نیست/ نقد عملکرد مسئولان همانا و احضار سریع به دادگاه همان/ وجود هولوکاست رسانه‌‌ای در استان!

ارشاد گیلان حامی خبرنگاران نیست/ نقد عملکرد مسئولان همانا و احضار سریع به دادگاه همان/ وجود هولوکاست رسانه‌‌ای در استان!

نامه‌های متعددی که اداره کل ارشاد گیلان خطاب به جنابعالی جهت برخورد قاطع با رسانه‌های منتقد دولت نوشته گویای این است که دولتمردان استان هیچ تمایلی به باز بودن فضای نقد ندارند.

به گزارش خبرنگار سرویس قضایی گیلانستان، مجتبی امین مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان هفته گذشته نامه ای مکتوب به دادستان مرکز استان گیلان ارسال نمود که متن کامل آن در ذیل آمده است:

حضرت حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی‌نیا
دادستان محترم مرکز استان گیلان
سلام علیکم

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عرض تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه محضر جنابعالی و همکاران خدوم و پرتلاشتان؛ از اینکه نامه‌ای خطاب به عزیزی می‌نویسم که در مسئولیت و جایگاه شیرمردی شجاع، دلیر، مبارز، مومن و انقلابی یعنی شهید والامقام ابوالحسن کریمی قرار دارد، بسیار بسیار خرسندم.

اما بعد… همانطور که مستحضرید بازار شکایات بی‌سابقه از اصحاب رسانه و مدیران نشریات مکتوب و مجازی استان گیلان در ۴ سال گذشته مخصوصا طی یک ماه اخیر بسیار داغ و پرونده‌سازی‌ علیه خبرنگاران نیز فراوان شده است.

بنده نیز که از این قاعده مستثنا نیستم به جرات می‌توانم بگویم در میان مدیران رسانه‌های خبری استان از معدود افرادی می‌باشم که در سالهای اخیر به واسطه نقد عملکرد نمایندگان مجلس، مدیران ادارات، اعضای شورای شهر و… که از مطالبات به حق مردم عزیز است، بیش از ۱۰۰ بار به محاکم قضایی فراخوانده شده و پاسخگوی مطالب انتشار یافته بوده و همچنان هستم.

بعد از ایام انتخابات سالجاری و در ماه مبارک رمضان اگر هر روز نگویم، ولی هفته‌ای حداقل ۳ الی ۴ بار با لطف مسئولین و مدیران شهر و استان چه به پلیس فتا احضار شده و چه در دادسرای شهر رشت حاضر شده‌ام!

هرچند معتقدم اگر چنین شکایاتی مطرح نشود پس حتما یک‌جای کارمان اشکال داشته است زیرا کار برای نظام و انقلاب در شرایط فعلی کشور بسیار هزینه داشته و ظاهرا عده‌ای باید در این راه فدا شوند تا ارزش‌های اسلام ناب و راه ولایت، امام و شهدا در استان همچنان پایدار بماند؛ اما با توجه به ظرفیت پایین مسئولان در نقدپذیری و فضای نامناسبی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکم کرده است، انتظار می‌رود همکاران گرامی و زحمت‌کش جنابعالی در دستگاه قضایی اگر دلشان برای مردم و انقلاب می‌سوزد، بیشترین همکاری و همراهی را با اصحاب مظلوم رسانه داشته باشند.

اینکه یک خبرنگار به‌خاطر شکایتی که از ایشان صورت گرفته علاوه‌ بر هزینه‌های مادی باید آبرو و جایگاه اجتماعی‌اش را از دست بدهد، دیگر رمقی برایش نمی‌ماند تا دوباره در جهت منافع مردم از مسئولین مطالباتی داشته باشد.

نامه‌های متعددی که اداره کل ارشاد گیلان خطاب به جنابعالی جهت برخورد قاطع با رسانه‌های منتقد دولت نوشته گویای این است که دولتمردان استان هیچ تمایلی به باز بودن فضای نقد ندارند.

برخی مسئولان به جای آنکه از رسانه‌های معاند و منتقد اسلام و انقلاب شکایت کنند، رسانه‌های منتقد دولت را مورد شکایت قرار می‌دهند!

متاسفانه همانطور که در اروپا قضیه “هولوکاست” خط قرمز دولتمردان است و هرکس نقدی در این زمینه داشته باشد سریعا به دادگاه احضار و محکوم می‌شود، در استان گیلان نیز برخی نمایندگان مجلس و مسئولین گویا “هولوکاست” گیلان می باشند زیرا نقد عملکرد آنان همانا و احضار به دادگاه همان!!

شرایطی که به همت اداره کل ارشاد و نهادهای ذیربط در فضای رسانه‌ای استان به‌وجود آمده طوری است که اگر خبرنگاران صرفا به چاپلوسی و تعریف مدیران نپرداخته و بله قربان گوی آنان نباشند، مورد شدیدترین بی‌مهری ها قرار می‌گیرند.

بنده به عنوان عضو و نماینده کوچکی از جامعه خبری و رسانه‌ای گیلان از جنابعالی استدعا دارم با وجود اوضاع نابسامانی که پیش آمده و نظر به اینکه دیگر نمی‌توان خواسته‌های مردم شریف و مظلوم استان را از مسئولین مطالبه و پیگیری کرد، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا مدیران گمان نکنند با ترساندن و شکایت از رسانه‌ها می‌توانند نقد را در جامعه خشک و ریشه‌کن نمایند.

مجتبی امین

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خبرنگار شنبه , ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۱۶

احسنت آقا مجتبی
واقعا حرف دل همه ما خبرنگارا رو زدی

یاسر شنبه , ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۴۶

بله واقعا اهالی رسانه در این اوضاع ناچارند فقط بله قربان گو و ثناگوی مدیران باشند!!!

علی شنبه , ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۸:۰۰

اگه خبری در سایت باشه که بر علیه مسئولی باشه سریعا با فشار سعی می کنند آن خبر رو بردارن.
بطور نمونه هفته گذشته سایت تابناک گیلان عملکرد ۶ مدیر استان رو به نظرسنجی گذاشت. ۴۸ ساعت نشد تحت فشار آن مدیران نظرسنجی از سایت حذف شد.

دکتر اویس شنبه , ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

باسمه تعالی
با سلام قرآن مجید می فرماید : « کلکم راع و کلکم مسوول عن رعیته » بنابر این همه کسانی که مسولیتی دارند در مقابل مردم ، مسوولند و باید پاسخگوی مطالبات مردم باشند .دولتمردان باید انتقاد پذیر باشند تا اصلاحات واقعی به نفع اسلام و مردم تحقق پیدا کند و تا امور کج ونا راست ، درست و اصلاح شود و در مسیر صراط مستقیم قرار گیرد و باید از رسانه هایی مثل گیلانستان که زمینه های نقد و انتقاد عالمانه را فراهم می کنند ، حمایت قانونی صورت بگیرد و دادستان محترم در زمینه دفاع ازحقوق مردم می تواند نقش ویژه ای ایفا کند تا مردم سالاری دینی محقق شود .

رفتن به نوار ابزار