کد خبر : 5639
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1395- 58: 22

ازدواج در سایه حجاب

ازدواج در سایه حجاب

آیا یک بانوی مسلمان ،عاقل ، آگاه ، خردمند عفیف و پاکدامن و شایسته نباید برای حفظ هستی وجود خود از گوهر حجاب استفاده کند؟

به گزارش گیلانستان، خانم سکینه پسنده در یادداشتی پیرامون حجاب و ازدواج نوشت:

خانواده جامعه کوچکی است که جوامع بزرگتر از آن به وجود می آید پس سعادت و رشد و بالندگی هر کشوری بستگی به کیفیت اخلاقی و رشد معنوی خانواده های آن دارد ..و کاملا واضح است که برای داشتن اجتماعی سالم ،بدون جرم وجنایت و…زنان در جامعه نقش مهم تری را نسبت به مردان ایفا می کنند .

ومی توان گفت به منجلاب کشیدن زن یعنی سقوط اجتماع ، بدین معنا که اجتماع تبدیل به مردابی متعفن می شود که در آن فقط گیاهان بد بو و غیر قابل استفاده رشد و نمو می کنند.

خداوند حکیم برای اینکه زن این موجود زیبا و ظریف و لطیف مورد نگاه و توجه هر مردی قرار نگیرد و به او طمع نورزند و تحریک نگردند و به گناه آلوده نشوند حجاب و پوشش را بر زن واجب نمود تا بواسطه حجاب و دوری از آرایش و پرهیز از ظاهر کردن زینت وزیور نزد نامحرمان ، زن در جامعه مصونیت داشته باشد .

حجاب او نشان دهنده ی ایمان واعتقاد قلبی او به خدا وروز قیامت است وپوشش او نمایشی از غیرت پدر و برادرو شوهر او ست وچادر او نشانه ی عشق و علاقه اش به فرهنگ ملی وتحت تأثیر فرهنگ بیگانه قرار نگرفتن است.

حجاب نشان دهنده ی عدم کمبود شخصیت زن است زیرا یکی از علل بد حجابی و آرایش و ناز و عشوه برخی از زنان جلب توجه دیگران است تا از این طریق نگاه ها را متوجه خود سازد و خود را مطرح نماید . زیرا اغلب این زنان فاقد بسیاری ازارزشهای اساسی مانند علم وتقوا و اخلاق هستند و نمی توانند بواسطه این امور ارزشمند کمال و برتری خود را ابراز کنند.پس سعی می کنند به کمک اندام و چهره ی ظاهری خود به گونه ای که دور از شأن ومنزلت والای انسانی است خود را برجسته و دارای فضیلت و برتری نشان دهند و کمبود روحی وشخصیتشان را جبران کنند . در حالی که این سرابی بیش نیست وزن همچون گل زیبا ظاهری خود گونه ای خوشبو و لطیف است و حجاب او در برابر نامحرمان همچون خاری است که از این گل حفاظت می کند و نمی گذارد هرچشمی او را نظاره کند و هر دستی او را بچیند .

اگر زنان خواهان تحکیم وموقعیت و افزایش محبوبیت خویشند باید آن را در پناه حجاب به دست آورند .و اگرمحیط جامعه ای از عفاف دور گردد کم کم فرهنگ چنین جامعه ای به کلی از ارزش های والای انسانی دور شده و حتی به ضد ارزش مبدل می شود . همانطوری که در جامعه غربی بنیاد خانواده سست و متزلزل شده است و ازدواج همجنس بازان در دنیا رواج پیدا کرده همه وهمه به خاطر این است که با تیشه فرهنگ برهنگی زنها برریشه ارزش زن که عفت و پاکدامنی است زدند و گوهر گرانبهای عفت او را به غارت بردند . و با گسترش بی حجابی و بی بند وباری نوعی بی اعتمادی را در مردان نسبت به زنان ایجاد می کنند و نگرانی از آینده ،آرامش روحی و روانی جوانان و خانواده های آنان را بر هم می زنند.

بر همین اساس جوانان ، حتی آنان که چندان مقید به دین نمی باشند و با دختران متعدد دوست هستند برای ازدواج دختران با عفت و خوبی که مانند گل دست نخورده و با طراوت هستند را انتخاب می کنند .

اگر حجاب وعفاف در جامعه ای کاملا رعایت گردد، روابط جنسی به محیط خانواده محدود و حریم زن ومرد در محیط بیرون از منزل حفظ شود ،در نتیجه جوانان به ازدواج تمایل بیشتری پیدا کرده و خانواده های تشکیل شده نیز ثبات بیشتری خواهند داشت .

بنابراین حجاب و پوشش اسلامی یک ارزش است و ارزشمندترین موجودات ((انسان))است و ارزشمندترین سرمایه ی انسان معنویت اوست و ارزشمندترین معنویات آبرو وشخصیت اوست .برای هر ارزشی خطری است و شهوترانان در کمین آبرومند.

آیا یک بانوی مسلمان ،عاقل ، آگاه ، خردمند عفیف و پاکدامن و شایسته نباید برای حفظ هستی وجود خود از گوهر حجاب استفاده کند؟

نویسنده: سکینه پسنده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار