کد خبر : 20299
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1396- 42: 8

از آقای رسولی می‌خواهم شفاف سازی را از خود آغاز کند/ علت حمایت شما از طرح بی آرتی چه بوده است؟!

از آقای رسولی می‌خواهم شفاف سازی را از خود آغاز کند/ علت حمایت شما از طرح بی آرتی چه بوده است؟!

به عنوان کسی که عضو شورای چهارم رشت بوده ام از آقای رسولی می خواهم شفاف سازی را از خود آغاز کند.

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو سابق شورای شهر رشت در یادداشتی با عنوان” حقوق شهروندی این است که به افکار عمومی احترام بگذارید و صادقانه سخن بگویید” نوشت:

اقای مهندس رضا رسولی عضو شورای شهر رشت اخیرا طرح شفاف سازی ساختاری و عملکرد مدیریت شهری را ارایه داده است که بابت این پیشنهاد باید از ایشان تشکر کرد که اولین قدم را برای احترام به افکار عمومی برداشته است و امیدوارم با همراهی اعضای شورا ، این طرح تصویب بشود و مردم بتوانند از آن چه که در شورا و شهرداری می گذرد مطلع شوند . در همین خصوص به عنوان کسی که عضو شورای چهارم رشت بوده ام از آقای رسولی می خواهم شفاف سازی را از خود آغاز کند و برای اطلاع افکار عمومی به پرسش های زیر پاسخ گوید :

۱- شما از چه زمانی به این نتیجه رسیده اید که دانستن حق مردم است ؟ آیا این حق پس از مواضع اخیر شهردار رشت در اعلام بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی باقیمانده از شریک و رفیق استراتژیک شما و اصلاح در پروژه های بی آرتی و پیاده راه بر شما مکشوف شده است و یا این که از قبل این امر بر شما آشکار بوده است ؟

۲- اگر از قبل دیدگاه تان این بوده است که مردم حق دارند از روند تصمیم گیری و اجرا در شورا و شهرداری با خبر شوند چرا در دوران شهردار معزول و متخلف رشت نه تنها از دانستن حق مردم خبری نبود بلکه به طور مطلق و چشم و گوش بسته از تصمیمات و برنامه های او دفاع می کردید و حتی علیه مخالفان شورایی آن معزول ، فعالیت می کردید؟

۳- براساس منطق  ملحوظ در طرحی که شما ارایه داده اید ، مردم حق دارند بدانند فرایند تصمیم گیری در باره اجرای پروژه بی آرتی که فایده ای برای رشت نداشت و حدود ۲ میلیارد تومان هزینه اجرای آن شد و بیش از ۸ میلیارد تومان هم برای خرید اتوبوس هزینه شد و درختان ۷۰ ساله خیابان امام خمینی قطع شدند و بجایش میله های آهنی روییدند ، به چه صورتی  بوده است و علت این که شما مطلقا از این طرح حمایت کردید و چند میلیارد تومان از جیب شهروندان هزینه آن شد ، چه بوده است؟ یادتان می آید آن بازاری معترض در روز افتتاح را گماشته معرفی کردید؟

۴- آقای رسولی دانستن حق مردم است . ممکن است بفرمایید چرا با این که می دانستید شهردار معزول گروه انتخاباتی حادث را برای مهندسی انتخابات شورا با استفاده از امکانات شهرداری راه اندازی کرده بود نه تنها از حق عمومی دفاع نکردید بلکه از ارکان حمایتی او در شورای چهارم بودید و حتی در لیست عقلانیت و توسعه او قرار گرفتید و حتی از مواهب آن متخلف معزول در انتخابات از جمله ستاد انتخاباتی و … هم بهره مند شدید!

۵- آقای رسولی لطفا در جهت طرح شفاف سازی تان بگویید چرا در مقابل انحراف ۵۰۰ درصدی از بودجه پیاده راه ، سکوت کردید ؟ و اجازه دادید که بودجه لندفیل  سراوان و دیگر پروژه های شهری هزینه پروژه پیاده راه شود ؟ ممکن است به افکار عمومی توضیح دهید که چطور شهردار مورد حمایت شما ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی بار آورده است؟

۶- آقای رسولی شما در دفاع از بودجه سال ۹۶ شهرداری تا آنجا پیش رفتید که در جلسه شورا گفتید : ” نوع جمع بندی در کمیسیون تلفیق بحث فنی امروز نبود . ما نمی توانیم بودجه را مثل بازار ماهی فروشان تصویب کنیم . ما باید بر اساس عدد و رقم بودجه را تصویب کنیم . ” در حالی که می دانستید بودجه دو سال قبل تر شهرداری حتی نیمی هم محقق نشده بود لطفا دلایل دفاع غیرقانونی از بودجه پیش نهادی شهردار معزول را برای مردم توضیح دهید ؟ ایا بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۶ محقق می شود؟

۷- آقای رسولی مردم می خواهند بدانند که سکوت شما در صدور حدود ۴۰۰۰ حکم جا به جایی پرسنل و مدیران شهرداری توسط آن متخلف معزول چه بوده است ؟ اگر مخالف اقدامات وی بوده اید برای مردم روشن کنید ؟ ارزیابی شما از خسارت هایی که اقدامات خلاف آن معزول بر ساختار شهر و شهرداری وارد کرد ، چیست؟

۸- آقای رسولی متخصصین ترافیک و حمل و نقل شهری ، اجرای پروژه بی ارتی را به علت فراهم نمودن شرایط زیرساختی و اجتماعی ، برای شهر غیر ضروری ارزیابی می کردند اما گوش شما و شهردار معزول و دوستانتان بدهکار نبود . طبق گزارش سایت قدس آنلاین ” … موجب شده خطوط «بی. ‌آر. تی» رشت امنیت شهروندان رشتی را به خطر اندازد.”  و سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور گیلان با اشاره به ناایمن بودن این خطوط می‌افزاید: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ خطوط «بی. آر. تی» جان چهار نفر از شهروندان را گرفته و یک نفر را به کما برده است و بیش از ۹۰ نفر جرحی داشته است”.

مردم می‌خواهند، بدانند آیا «بی. آر. تی» رشت متولی ندارد؟ اگر دارد، چرا تصادف منجر به فوت و جرح رخ می‌دهد؟ مسئول خسارت به شهروندان چه کسی است ؟ ایا حاضرید شفاف سازی کنید و بگویید چرا  این طرح را به صورت شتاب زده اجرا کردید ؟

در یادداشت های بعدی باز هم با مردم سخن خواهم گفت .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار