کد خبر : 37940
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

واکنش نماینده مردم رشت به حواشی اخیر گیلان:

از بیت المال برای یک محکوم امنیتی هزینه کردند/ اگر شورای تامین این رفتارش را ادامه دهد برخورد می‌کنیم/ محکوم کردن جوانان انقلابی انصاف نیست/ رفتار استاندار به وزیر کشور گوشزد می‌شود

از بیت المال برای یک محکوم امنیتی هزینه کردند/ اگر شورای تامین این رفتارش را ادامه دهد برخورد می‌کنیم/ محکوم کردن جوانان انقلابی انصاف نیست/ رفتار استاندار به وزیر کشور گوشزد می‌شود

یقینا این موضوع را به وزیر کشور گوشزد کرده و تاکید می کنم که به مسئولان استان تذکر دهد که به وظایف قانونی خود عمل کنند.

به گزارش گیلانستان، جبارکوچکی نژاد در گفتگویی با اشاره به اظهارات استاندار گیلان مبنی بر متهم کردن افرادی که قصد شرکت درهمایشی با سخنرانی آذرمنصوری در روز چهارشنبه گذشته را داشتند، اظهارکرد: دریک مقطع زمانی قرار داریم که برای کشور بسیار مهم، حیاتی و سرنوشت ساز است، مقطعی که رهبرمعظم انقلاب درمقابل درخواست ترامپ بواسطه ی نخست وزیر ژاپن، آنچنان ازموضع اقتدار مردم ایران حرف می زنند و اعلام می دارند که ترامپ را شایسته ی فرستادن پیام نمی دانم که اوج اقتدار نظام را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه درچنین مقطعی ما انتظار داریم که مسئولان نظام درسطح کشور و استانها، انرژی و توان خود را درجهت حل مشکلات مردم بکارگیرند و با اقتدار درکنار مردم باشند، افزود: اینکه فردی که در جریان فتنه ی ۸۸، جز هدایت کنندگان فتنه بود، به سخنرانی دعوت می شود و مدیرارشد استان یکی از اصول قانون اساسی را مطرح کند که تجمعات و تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها، آزاد است جای تعجب دارد، من فکر می کنم که ایشان عمدا بقیه ی متن این اصل را قرائت نکرده اند، تجمعات به شرطی آزاد است که مخل مبانی اسلام نباشد.

نماینده ی مردم رشت درمجلس گفت: آیا درفتنه ی ۸۸ که اموال مردم را آتش زدند، کیفیت نظام را در دنیا زیرسوال بردند، خون مردم را ریختند و به ارزش ها، امام(ره) و عاشورا توهین کردند، این رفتارها مخل مبانی اسلام نیست؟  

کوچکی نژاد باتصریح براینکه تعدادی دراستان فردی را به سخنرانی دعوت کردند که دراین رفتارها و جرائم دست داشته و هدایت گر افراد بوده است، اعلام کرد: دراین مقطع زمانی که همه باید مردم را به وحدت، هماهنگی و همدلی تشویق و دعوت کنند، ازکسانی که مجوز این سخنرانی را داده اند، تعجب می کنم!

وی با بیان اینکه فرضا اگر درفضای بسته نیز این سخنرانی انجام شده بود، ما نمی توانستیم اجازه دهیم که دریک مکان دولتی، به ارزش ها توهین شود افزود: ظاهرا ورود به این همایش قبلا برای همه، بلامانع اعلام شده بود و خبرنگار چند رسانه ی محدود نیز درآن حضور داشتند و مکان متعلق به بیت المال بود، که با این شرایط نمی توان جلوی برخی ها را برای شرکت دراین همایش گرفت.

نماینده ی رشت درمجلس شورای اسلامی گفت: یک گروه سیاسی زاویه دار با نظام، که یک فرد زندانی امنیتی را دعوت می کند و بنده اطلاع دقیق دارم که از بیت المال برای پذیرایی و برگزاری سخنرانی استفاده کردند، این ها جرم است  و از دادستانی می خواهم که دراین قضیه ورود کند و افرادی که از لحظه ی ورود آذرمنصوری تا پایان برگزاری و خروج ازاستان، امکانات دولتی را دراختیار گذاشتند را مورد پیگرد قرار دهد.

کوچکی نژاد با تاکید براینکه اطلاع دارم که بسیاری ازمسئولان سیاسی استان و شهرستان، برای آماده سازی این نوع نشست هایی که درجهت منافع مردم نیست، جلسات زیاد و وقت بسیاری را صرف کردند، تاکید کرد: آیا بهترنبود این وقت و هزینه را درجهت حل مشکلات مردم صرف می کردند؟ و من ازدادستانی می خواهم که در این قضایا ورود کند و جلوی رفتارهای خلاف قانون را بگیرد.

وی ازهمه ی عقلای اصلاح طلب و اصولگرای استان و همه ی کسانی که به دوام و بقای نظام اسلامی اعتقاد دارند، درخواست کرد، درجهت ایجاد همدلی و وحدت و محیط مناسب برای حل مشکلات کشاورزی، صنعتی، گردشگری و بیکاری استان گام بردارند و افزود: وقتی که درجنگ بزرگ اقتصادی با آمریکا هستیم انتظار داریم که مسئولان استان همه ی تلاش و امکانات را درجهت حل مشکلات مردم بکارگیرند و صرف اهداف فتنه گران نکنند.

نماینده رشت درمجلس گفت: ازجناح های مختلف سیاسی انتظار داریم که اجازه ندهند برخی افراد غیربومی که مسندهای قدرت را به ناحق تصاحب کرده اند، درشب نشینی های خود محیط را برای جولان افرادی که هیچگونه اعتقادی به ارزش های مردم ندارند، مهیا کنند.

کوچکی نژاد عنوان کرد: یقینا این موضوع را به وزیر کشور گوشزد کرده و تاکید می کنم که به مسئولان استان تذکر دهد که به وظایف قانونی خود عمل کنند و دراین مقطع حساس، دقت بیشتری در رفتارها و سخنان خود به خرج دهند.

وی آماده سازی بستر از سوی مسئولان استان، برای تنش آفرینی و سپس محکوم کردن جوانان انقلابی به ناآرامی و آشوب طلبی را ناصحیح دانست و افزود: این رفتار انصاف نیست، چرا مسئولان استان باید به شکلی عمل کنند که دیگران عکس العمل نشان دهند! وهرگونه بسترسازی برای تنش و دعوت ازفتنه گران برای تشکیل اجتماعات، جز زیان به استان و ایجاد مشکل، کار دیگری نیست.

نماینده ی رشت درمجلس شورای اسلامی، شورای تامین استان وشهرستان را به دقت وحساسیت درمورد چنین نشست ها و همایش هایی به ویژه درمقطع کنونی، توصیه کرد و گفت: ازاعضای شورای تامین استان درخواست می کنیم که تلاش  بیشتری برای حفظ وحدت استان به خرج دهند و به عنوان نماینده ی مردم تقاضا دارم که درمقابل انحرافاتی که در شورای تامین مانند بسیاری ازجاهای دیگر اتفاق می افتد که می خواهند از این شورا سوء استفاده کنند، هوشیار باشند وگرنه درصورت ادامه داشتن این اتفاقات، ما هم موظف به امر به معروف و نهی ازمنکر هستیم و درمقابل برخی افرادی که اهداف غیرقانونی را دنبال می کنند، می ایستیم و برخورد می کنیم.

کوچکی نژاد اعلام کرد: برخی ازآقایان، گیلان را به خوبی نمی شناسند، اینجا زادگاه میرزا کوچک جنگلی است که با هرگونه انحراف داخلی و توطئه ی خارجی مبارزه کرد و گیلان ۸ هزار شهید را در مبارزه با دشمن و منافقان داخلی و جنگ تحمیلی تقدیم کرده است و استان یکپارچه ای است.

وی با بیان اینکه رزمندگان، مدافعان حرم و جوانان انقلابی فراوانی دراستان ما حضور دارند و باید کاری کنیم که نگرانی نداشته باشند، افزود: نیروهای انقلابی فکر نکنند، کسی پشت سرشان نیست بلکه هستند افرادی که اگر لازم باشد موضع و حمایت خود را اعلام می کنند.

نماینده رشت درمجلس با تاکید براینکه من مدارک و اسناد زیادی دارم که نشان می دهد، افرادی که از این مهمان های ناخوانده، پذیرایی و مکان هایی که درآن شب نشینی کرده و از بیت المال سوء استفاده کردند، به چه میزان بوده است، گفت: قوه ی قضائیه به عنوان دستگاهی که موظف به پیگیری است باید افراد خاطی را مجازات کند تا افرادی که درمسند قدرت نظام اسلامی هستند، این قدرت را درجهت خلاف منافع نظام و مردم بکارنگیرند.

وزیرکشور باید پاسخگوی سکوت استاندار دربرابر ضرب وشتم بانوی آمر به معروف، اما توجیه وی، برای سخنرانی یک فتنه گر باشد

کوچکی نژاد با اشاره به ضرب وشتم بانوی خمامی توسط هنجارشکنان و سکوت وعدم اظهارنظر و عکس العمل استاندار درمقابل این اتفاق تاکید کرد: چطور می شود که استاندار گیلان، سخنرانی یک فتنه گر با سابقه علیه مردم و امنیت کشور را توجیه می کند و طرف مقابل را شماتت می نماید اما دربرابر ضرب وشتم یک بانوی آمر به معروف، هیچ عکس العمل و اظهارنظری نمی کند؟! و ایشان چطور می خواهد خود را قانع کند که مسئول نظام اسلامی است!

وی افزود: این ها ضعف هایی است که وزیر کشور به عنوان متولی امنیت کشور و حفاظت ازآمران به معروف باید درمقابل آن، استاندارخود را مورد توبیخ قرار دهد که چرا دربرابر این عمل، عکس العملی نشان نداده اما درمقابل سخنرانی یک فتنه گرعکس العمل نشان می دهد!

نماینده مردم رشت دربخش دیگری از گفتگوی خود به انتصابات استانداری گیلان اشاره کرد و گفت: متاسفانه معاون سیاسی قبلی استاندار، عملا معاون سیاسی نبوده و فقط یک اتاق را اشغال کرده بود ودرباره ی معاون سیاسی فعلی ایشان نیز چندبار درخواست کردم که باید اقتدار معاون سیاسی را نشان دهد و انتصابات را به دوش گرفته و مدیریت کند.

کوچکی نژاد با تاکید براینکه معاون سیاسی استاندار درمیدان انتصابات حضور ندارد، ابراز کرد: شاید روش دیکتاتورانه ی استاندار باشد که درمجموعه ی مدیریتی استان درپیش گرفته است  و مورد اعتراض و انتقاد بسیاری ازصاحب نظران است.

وی با تصریح براینکه انتظار داریم که استاندار ومعاون سیاسی ایشان دقت کنند و کسانی که حکم بازداشت دارند و درمسند هستند باید کنار بروند، افزود: وقتی که قوه ی قضائیه ورود می کند، مانند اقدامات قبلی این قوه، آن موقع استاندار گیلان عکس العمل نشان می دهند.

نماینده رشت درمجلس شورای اسلامی گفت: چرا ما باید بستر را برای ورود قوه ی قضائیه آماده کنیم، دراین صورت لازم است وزیر کشور پاسخگوی رفتاراستاندارگیلان باشند.

انتهای پیام/ رویداد گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار