کد خبر : 22020
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396- 54: 13

از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم/ نمی توانیم در برابر تخلفات بی تفاوت باشیم

از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم/ نمی توانیم در برابر تخلفات بی تفاوت باشیم

رئیس کل دادگستری گیلان، با تصریح بر اینکه از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی تخلفات را گزارش می دهند و دستگاه قضا ناچار به رسیدگی است.

به گزارش گیلانستان، منطقه گیلان احمد سیاوش پور در شورای برنامه ریزی توسعه استان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به ناآرامی های چند هفته اخیر در کشور، اظهار کرد: اگرچه این حوادث نگران کننده بود و برای نظام خسارت به همراه داشت، اما ما مدیران و دست اندکاران باید بیشتر از گذشته به مشکلات مردم توجه کنیم.

وی نقش دشمنان اسلام و انقلاب اعم از آمریکا، منافقین و سلطنت طلبان را در حوادث اخیر بازر دانست و افزود: درست است که دشمنان از اعتراضات سوء استفاده کردند، اما در ابتدای امر، معترضین مردمی بودند که می خواستند مشکلاتشان را بیان کنند و بر ما فرض است که از این مسئله به راحتی عبور نکنیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، ضمن قدردانی از تدابیر شورای تامین در جریان اعتراضات و ناآرامی ها، گفت: خوشبختانه هم حرمت مردم حفظ شد و هم با کمترین خسارت مواجه شدیم و تلفات جانی نداشتیم. بی تردید مجموعه دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی استان به ویژه مردم رشت به موقع در میدان حاضر شدند و به این جریانات خاتمه دادند.

سیاوش پور، با اشاره به موانع توسعه و سرمایه گذاری در استان گیلان، یادآور شد: به نظر می رسد جای کمیته امنیتی و حقوقی در بین کمیته های ۴۸گانه توسعه راهبردی استان خالی باشد، زیرا امروز هر سرمایه گذاری به یک پیوست حمایتی، امنیتی و حقوقی نیاز دارد.

رئیس شورای قضایی استان، کمیته امنیتی و حقوقی را ضامن حرکت توسعه ای به سوی آینده دانست و خاطرنشان کرد: شورای نظارت متشکل از دستگاه های امنیتی، دیوان محاسبات و معاونت برنامه ریزی استانداری ظرفیت خوبی در استان است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به دنبال ایجاد فضای خیر، برکت، کار و توسعه برای مردم در هر گوشه استان است، متذکر شد: دستگاه قضایی نباید هیچگونه اهمال و سستی داشته باشد.

سیاوش پور، از افزایش ۱۱ درصدی ورودی پرونده های قضایی طی ۹ ماهه امسال در استان گیلان خبر داد و گفت: بی تردید ریشه این حجم از پرونده های قضایی مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و لذا عقل سلیم ایجاب می کند، به جای پرداختن به معلول، علت یابی کنیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، ایجاد اشتغال را نیازمند رونق سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها دانست و یادآور شد: قوانین در مجلس تصویب می شود و لذا دستگاه قضایی نمی تواند چشم خود را بر یک اقدام خلاف قانون ببندد. در واقع قوه قضائیه باید به حقوق عامه توجه داشته باشد و اگر سلامت نباشد، توسعه پذیرفته نیست.

وی با تصریح بر اینکه از حضور هیچ مدیری در دادسرا برای پاسخگویی قضایی خوشحال نیستیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی، امنیتی و انتظامی تخلفات را گزارش می دهند و دستگاه قضا ناچار به رسیدگی است و نمی توانیم بی تفاوت باشیم. البته قطعا حفظ حرمت و کرامت اشخاص به ویژه مدیران باید لحاظ شود.

سیاوش پور، قانون را میثاق همه ملت دانست و اظهار کرد: دستگاه قضایی در کنار مدیران است و علاقمند به همگرایی و همپوشانی هستیم لذا از مدیران می خواهیم قانون را مراعات کنند و در صورت ابهام، از مشاوره قضایی ما بهره مند گردند. اگر امروز در بحث اقتصاد مقاومتی دستگاه قضا در کنار مدیران نباشد، خودتان احساس نیاز خواهید کرد. / ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار