کد خبر : 22305
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396- 20: 0

از حقیقت نترسید و شجاعانه از مطالبات مردم سخن بگویید/اغتشاشات اخیر نزاع ملت و ضد ملت، نزاع اسلام و ضد اسلام است

از حقیقت نترسید و شجاعانه از مطالبات مردم سخن بگویید/اغتشاشات اخیر نزاع ملت و ضد ملت، نزاع اسلام و ضد اسلام است

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب این نزاع را نزاع ملت و ضد ملت و نزاع اسلام با ضد اسلام می‌دانند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا شفیع زاده در آیین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان رشت با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: اخیراً در کشور شاهد اتفاقاتی بودیم که از آن با نام فتنه یاد می‌شود لذا باید معنای فتنه و چگونگی آن معنا شود.

وی با اشاره به معنای فتنه در قرآن کریم گفت: در قرآن کریم ۳۰ مرتبه از کلمه فتنه سخن گفته‌شده است؛ لذا هر اتفاقی که موجبات برهم زدن امنیت را فراهم کند منتج به فتنه خواهد شد.

امام‌جمعه موقت رشت اغتشاشات اخیر در ایران اسلامی را موجب برهم زدن آرامش جامعه اسلامی دانست و افزود: در قرآن کریم بعد از شرک، از فتنه به عنوان گناه بزرگ تعبیر می‌شود.

وی بابیان اینکه گناه فتنه از قتل نیز بزرگ‌تر است تصریح کرد: در قتل، جان یک نفر از بین می‌رود اما فتنه ممکن است به نابودی و کشته شدن تعداد زیادی از مردم بیانجامد.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر لزوم جلوگیری از هر نوع فتنه‌ای اظهار کرد: بسترها و زمینه‌های فتنه که ایجاد شد عوامل فتنه نیز نقش‌آفرینی خواهند کرد.

وی بیکاری، تورم و مسائل اقتصادی را بسترساز ایجاد فتنه معرفی کرد و گفت: فتنه یک بلا است و آثار مخربی در جامعه بر جای خواهد گذاشت، آثار مخرب فتنه بسیار زیاد است و موجب بر هم زدن نظم و امنیت جامعه اسلامی خواهد بود.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب این نزاع را نزاع ملت و ضد ملت و نزاع اسلام با ضد اسلام می‌دانند.

شفیع‌زاده با اذعان به اینکه فتنه می‌تواند آثار مثبتی نیز داشته باشد بیان کرد: در فتنه ۸۸ منافقین چهره خود را نشان دادند و در این فتنه نیز چهره بسیاری از منافقین مشخص شد.

وی پاک شدن جامعه از منافقین را از آثار مثبت فتنه خواند و تصریح کرد: اخلاص از عوامل جلوگیری از فتنه است، چگونه است که برخی درگذشته دارای مسئولیتی بودند و امروز خود را دارای حق برای حضور در جامعه می‌دانند و می‌گویند هنوز هم‌بستر جامعه برای خدمت ما فراهم است؟

امام‌جمعه موقت شهر رشت با اشاره به این سخن حضرت علی (ع) که «من چشم فتنه را کور کردم» افزود: اگر این افراد مخلص بودند برای اثبات خود دست به چنین اقداماتی نمی‌زدند، بر اساس آیات و روایات باید با فتنه گران برخورد شدید صورت گیرد.

شفیع‌زاده با اشاره به ۵ دی روز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: همه انسان‌ها درگذر عمر خود از خدمات پرستاران بهره‌مند شده‌اند اما این عزیزان ازنظر معیشت دچار مشکلاتی هستند که مسئولین باید در رفع آن اهتمام داشته باشند.

خطیب جمعه رشت به حرکت انقلابی و مبارک مجلس در بحث افزایش درصد حقوق پردرآمدها اشاره کرد و افزود: برخی از جوانان حتی به دنبال شغل با درآمد ۵۰۰ هزارتومانی و یک‌میلیون تومانی هستند که شرایط فعلی اقتصادی وضعیت زندگی را برایشان سخت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نباید از حقیقت ترسید و شجاعانه از مطالبات مردم سخن گفت، بیان کرد: میگویید که یارانه بیش از ۳۵ میلیون انسان را باید قطع کرد و هرکس که نیاز به آن دارد در کمیته امداد ثبت‌نام نماید، سؤال اینجاست که چرا مردم را ناراحت و جریحه‌دار می‌کنید؟

شفیع‌زاده با اشاره به تصمیم دولت بر قطع یارانه برخی دهک‌ها تصریح کرد: آن زمان که قرار بر پرداخت یارانه شد بسیاری از نرخ‌ها آزاد شد، پس شما آن را برگردانید و یارانه را قطع کنید.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به زمینه‌های اغتشاشات اخیر گفت: باید بستر آن برطرف شده و مشکلات حل گردد تا دوباره با حضور ضدانقلاب شاهد فتنه‌ای دیگر نباشیم.

وی با تأکید بر لزوم رسیدگی به مطالبات مردم گفت: زمینه‌ها و بسترهای نارضایتی ازجمله بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها، تورم و مسائل اقتصادی را باید برطرف کرد.

خطیب جمعه رشت بابیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات مردم درد بیشتری از رفع آن دارد اظهار کرد: من از همین تریبون نماز جمعه با اشاره به پیشنهاد بودجه دولت گفتم که مردم تصویب آن را برنمی‌تابند، زیرا متحمل فشارهایی خواهند شد.

شفیع‌زاده دروغ‌گویی مسئولین را در ذهن مردم ماندگار دانست و افزود: به مردم آمار غلط ندهید زیرا مردم متوجه کذب بودن آن خواهند شد چراکه آثار این رفتار از سوی مسئولین قابل‌مشاهده است.

وی بابیان اینکه مردم از بیکاری جوانان نگران‌اند گفت: دولت و مجلس باید موجبات آرامش مردم را فراهم کنند و بدانند که مردم از این گرانی‌ها و تورم ناراحت و نگران‌اند.

امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه ما ملاحظه گری باکسی نداریم و حرف خود را می‌زنیم خاطرنشان کرد: دولت و مسئولین باید تدبیری برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بی اندیشند چراکه در غیر این صورت شاهد بروز اتفاقات اخیر و نارضایتی مردم خواهیم بود.

شفیع‌زاده بابیان اینکه دولت و رئیس‌جمهور مشکلات و مطالبات مردم را دیده‌اند و باید برای حل آن‌ها اهتمام بورزند خاطرنشان کرد: فضای مجازی نیز یکی از بسترهای این فتنه بوده و باید مانع ولنگاری فرهنگی در جامعه شد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: ترامپ باید بداند که مذاکره جمهوری اسلامی به این معنی نیست که هر خواسته آن‌ها را انجام خواهد داد، لذا این سخن را قاطعانه بشنوید که پس‌ازاین مسائل ایران اسلامی غیرقابل‌مذاکره است. /فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار