کد خبر : 38402
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

آیت الله فلاحتی در دانشگاه آزاد رشت:

از شما کلنگ زنی نمی‌خواهیم بلکه انتظار کار فرهنگی داریم/ اساتید دانشگاه بازوان قوی مسئولان در امر به معروف و نهی از منکر هستند/ لزوم رصد جایگاه دینی و معنوی استادان

از شما کلنگ زنی نمی‌خواهیم بلکه انتظار کار فرهنگی داریم/ اساتید دانشگاه بازوان قوی مسئولان در امر به معروف و نهی از منکر هستند/ لزوم رصد جایگاه دینی و معنوی استادان

نماینده ولی فقیه در گیلان بر تقویت رابطه استاد و دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: جایگاه دینی و معنوی استادان در دانشگاه ها باید رصد شود.

به گزارش گیلانستان آیت الله رسول فلاحتی امروز در بیست و هشتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان که در واحد دانشگاه آزاد پل تالشان رشت برگزار شد با اشاره به گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی اظهار کرد: تاکنون در اهداف انقلاب ریزش نداشتیم اما تا رسیدن به قله های انقلاب اسلامی فاصله داریم.
وی، به رسالت بزرگ فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی در تمدن سازی اسلامی اشاره کرد و افزود: دو ساحت دانشگاه و حوزه می توانند در تمدن سازی اسلامی کمک کنند.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مکتب اسلام و ولایت از چنان قدرت درونی و معنوی برخوردار است که بتواند تمام سازه های بشریت را در مسیر امید به آینده ساماندهی کند، تصریح کرد: در قرن معاصر آمریکا پرچمدار هیاهو در دنیا شده و از تمدن سازی اسلامی می هراسد.
آیت الله فلاحتی به مطالبه گری از دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: از شما کلنگ زنی نمی خواهیم اما انتظار فعالیت های فرهنگی و زیربنایی داریم ضمن اینکه از کسانی مطالبه گری می کنیم که نقش تاثیرگذار در دنیای اطراف خود دارند.
وی، خواستار توجه کامل به تربیت امت اسلامی توسط دانشگاهیان شد و خاطرنشان کرد: استادان دانشگاه ها باید تربیت جوانان را در راس برنامه های خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیMט$در گیلان بر توجه به فرهنگ اسلامی و بومی جوانان و نوجوانان توسط فرهیختگان دانشگاهی تاکید کرد و یادآور شد: امروز یکی از آسیب های جامعه توسط فضای مجازی است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه توجه به ارتقای دانش دانشجویان توسط دانشگاهیان حائز اهمیت است، اظهار کرد: در سال های اخیر مقداری رخوت در ساحت علمی ایجاد شده و باید به بعد علمی دانشجویان توجه شود.
وی رصد جایگاه دینی و معنوی استاد را مهم ذکر کرد و افزود: جایگاه دینی و معنوی استادان باید رصد شود ضمن اینکه استاد باید در تراز اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی باشد و این امر عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه انجام شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه ساختار فرهنگی جامعه طوری تنظیم شده که خانواده ها تمام تربیت فرزندان را به عهده جامعه و متولیان گذاشتند، تصریح کرد: ۸۰ درصد تربیت فرزندان به عهده خانواده ها است.
آیت الله فلاحتی بر تقویت رابطه استاد و دانشجو به ویژه دانشجویان اهل مذهب و دین تاکید کرد و گفت: حضور استادان در برنامه های مذهبی فضا را رنگ آمیزی معنوی می کند و این ارتباط را باید زیاد کنید.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی زیربنایی و سخت است، بیان کرد: در سال جاری درصد تحول فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد را مشخص کنید.
عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان بر استفاده بهینه از تمام شرایط و مواهب خدادادی استان تاکید کرد و یادآور شد: یکی از دانشگاه هایی که می تواند از گردشگران ورودی به استان بهره ببرد دانشگاه آزاد است بنابراین فضاهایی را در این راستا ایجاد کنید.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ورزش باید در دانشگاه آزاد توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: اساس ورزش برای سلامتی است و نباید تنها به ورزش قهرمانی و پهلوانی توجه شود.
وی، آثار مثبت سلامت در ورزش را بیش از قهرمانی عنوان کرد و افزود: امروز هزینه بسیاری صرف سلامت مردم می شود و اگر بستر مقدماتی ورزش را برای سلامت جامعه فراهم کنند بسیار خوب و تاثیرگذار است.
امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه استادان دانشگاه نباید رابطه خود را با کتاب، قلم و دفتر قطع کنند، اظهار کرد: هر کسی با سه ضلع کتاب، قلم و دفتر قطع رابطه کند به همان میزان از فرهیختگی فاصله می گیرد.
آیت الله فلاحتی، استادان دانشگاه را بازوان قوی مسئولان در امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: از استادان و متولیان دانشگاه آزاد اسلامی می خواهیم دین خدا را یاری کنید.
بخشنامه آراستگی در دانشگاه آزاد اسلامی بررسی می شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور بر تقویت فضای فرهنگی به معنای واقعی در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: بخشنامه آزاستگی در تمام دانشگاه های آزاد بررسی شده و روسای دانشگاه ها یکی از معیارهای ارزیابی هستند.
ابراهیم چیرانی، به پیام دکتر ولایتی به روسای دانشگاه های آزاد اسلامی کشور اشاره کرد و افزود: دانشگاهی می خواهیم که محصول محور باشد و مسائل اساسی کشور بر حسب مناطق در آن احصا شود.
وی با بیان اینکه تشکیل هیات های اندیشه ورز در دانشگاه آزاد اسلامی استان ها از جمله خواسته های دکتر ولایتی است، تصریح کرد: توجه به رشته های کشاورزی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گام های اساسی برداشته است.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار