کد خبر : 76876
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400- 10: 17

«از عطش تا عطش» با روحانی شهید ۱۸ساله گیلانی

«از عطش تا عطش» با روحانی شهید ۱۸ساله گیلانی

محمدعلی(فرشید) اصغری با داشتن یک برنامه پویای مجاهده وقتی که هنوز ۱۸ سالش تمام نشده بود، آنقدر برای یار حقیقی دلبری می کند که با هواپیمای وی‌آی پی شجاعت، مجهز به دو بال اخلاص و تقوا، قبل از اذان ظهر در اوج عزت از شلمچه به مقصد ابدیت پرواز می کند…

به گزارش گیلانستان، نوشین کریمی، مادرش گفته بود اگر کتاب فرزندم منتشر شود دیگر هیچ آرزویی ندارم. روحانی جوان ۱۸ ساله که برای دفاع از کیان ایران اسلامی لباس رزم پوشید و پای در میدان جنگ و جهاد گذاشت.
سوژه را حجت الاسلام «میثم زحمتکش» معاون آموزش و پژوهش و امور روحانیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شناسایی کرد و سپس کار را از مصاحبه تا نگارش و تدوین به دست طلبه سطح ۳، رشته تفسیر و علوم قرآنی، «سحر خوش گفتار» سپرد، که در کارنامه خود کارشناسی ارشد مهندسی اقتصاد کشاورزی را نیز دارد.

در صفحاتی از این کتاب آمده است؛
… فرشید که نگاهش به آسمان بود به مجید گفت:
_من دوست دارم خلبان بشم، دوست دارم دنیا رو از بالا ببینم، تو می خوای چه کاره بشی؟
مجید که پسر بسیار پر انرژی و بازیگوشی بود جواب داد:
_من خودم دوس دارم خلبان بشم اما به خاطر مادر و حاج آقامون می خوام طلبه بشم. فرشید می‌دانست که درس طلبگی بسیار سخت است. به نظر او هم طلبگی رشته جذاب و خوبی بود اما با همان سن کم، عقیده داشت که لباس روحانیت حرمت دارد و یک طلبه نباید خیلی از کارها را انجام بدهد با همین افکار به مجید گفت:
_ آخه من و تو می تونیم؟ فک می کنی بتونیم؟ بالاخره رفتار یه طلبه باید خیلی سنگین باشه….

کتاب که منتشر شد بنیاد حفظ آثار استان گیلان طی دیداری در چند روز گذشته آنرا به دست مادر این روحانی شهید رساند، جذابیت داستان های کتاب و نگارشش بهانه ای شد تا با نویسنده جوان آن در خصوص کتابش و حس و حال نوشتن برای شهدا گفت و گو کنم.

وی با بیان اینکه در کارگاهی که با عنوان “تاریخ شفاهی دفاع مقدس” تشکیل شده بود، شرکت کردم و این کارگاه باب آشنایی من با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان شد اظهار کرد: گویی برای کار برای شهدا انتخاب می شوی و این لذتش از هر چیزی بیشتر است.

خوش گفتار با بیان اینکه علاقه فراوانی به کار کردن در زمینه شهدا و دفاع مقدس داشتم افزود: خوشبختانه بنیاد حفظ آثار و مدیریت نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس این فرصت را در اختیار من قرار داد تا همه پروژه‌ها از پیاده‌سازی صوت گرفته تا مصاحبه و نگارش و ویراستاری را تجربه کنم که برایم جالب بود و هنوز هم هست.

وی با تاکید بر اینکه این کتاب در ۲۳۰ صفحه که شامل ۴۶ داستان کوتاه می‌باشد به ساحت مقدس حی عالم امکان حضرت حجه بن الحسن (روحی لتراب مقدمه الفداء) تقدیم شده است، گفت: اساس این کتاب شامل خاطرات خانواده، دوستان و همرزمان شهید بزرگوار است.


این نویسنده اظهار کرد: کتاب منتشر شده با نام «از عطش تا عطش» از عطش شهید بزرگوار محمدعلی(فرشید) اصغری برای رسیدن به معبود حقیقی سخن می‌گوید که با داشتن یک برنامه پویای مجاهده وقتی که هنوز ۱۸ سالش تمام نشده بود، در عملیات بیت‌المقدس ۷ که به دلیل گرمی هوا به عملیات «عطش» معروف است آنقدر برای یار حقیقی دلبری می کند که با هواپیمای وی‌آی پی شجاعت، مجهز به دو بال اخلاص و تقوا، قبل از اذان ظهر در اوج عزت، از شلمچه به مقصد ابدیت پرواز می‌کند.

خوش گفتار با اشاره به اینکه دعاها و مناجات‌های این شهید بزرگوار، وصیت‌نامه و تصاویر و اسناد هم در انتهای کتاب آورده شده است تصریح کرد: برای جمع آوری اطلاعات و خاطرات از این شهید بزرگوار ۲۰ ساعت مصاحبه با ۱۲ راوی اصلی انجام شد که البته برای دانستن فضای محله های امین ضرب و سیاه‌باغ با اهالی محل نیز مصاحبه‌هایی انجام گرفت که در این آمار نیست.

وی اضافه کرد: همچنین برای دانستن فضای استراتژیک عملیات‌ها مشاوره‌های تخصصی نیز انجام شد.

خوش گفتار با بیان اینکه وقتی حجت الاسلام «زحمتکش» مدیریت نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت بنیاد حفظ آثار گیلان به بنده پیشنهاد نگارش کتاب را دادند و اسناد این شهید بزرگوار را در اختیارم گذاشتند اولین کاری که کردم به گلزار شهدای رشت رفتم و صلوات می‌فرستادم تا مزار پاک شهید را پیدا کنم، ادامه داد: وقتی که مزار این شهید را در میان گلدان‌های فراوانی از گل دیدم روحم تازه شد و الحمدالله بسیار با شهید بزرگوار رابطه روحی خوبی برقرار کردم و در تمام طول داستان هرجایی به در بسته‌ای می‌خوردم به شهید اصغری توسل می‌کردم و بسیار راه‌گشا بود.

وی از مدیریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان و همچنین مدیریت نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت استان و تک تک راویانی که در کسوت خانواده، دوست، هم‌حجره‌ای، هم‌رزم با شهید بزرگوار محشور بودند و کمک کردند تا به قلمش یاری برسانند قدردانی کرد و افزود: خوشحالم که توانستیم لبخند رضایت بر چهره نورانی مادر محترم این روحانی شهید بنشانم.

گفتنی است، استان گیلان، ۱۵۲ شهید روحانی تقدیم انقلاب کرده است و مدیریت نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان تاکنون چندین جلد کتاب از شهدای روحانی استان از جمله روحانی شهید «طاهر رمضان نیا» و روحانی شهید «جانعلی جعفری» را به چاپ رسانده است و چند کتاب هم در حال تالیف دارد که از آن جمله می توان به کتاب خاطرات زندگی طلبه شهید «ایوب پورخوش سعادت»، طلبه شهید «محمدباقر شاهین»، روحانی شهید «قدرت قنبری»، روحانی شهید «سیدصادق حبیب زاده»، روحانی شهید «مجتبی انصاری»، روحانی شهید «محمدرضا غزنوی» اشاره کرد که بزودی به چاپ خواهند رسید.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار