کد خبر : 7967
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1395- 02: 8

از علیرضا قانع برای حمایت بی بدیل از هنرمندان تشکر ویژه دارم/ضرورت توسعه زیر ساخت های هنری در رشت

از علیرضا قانع برای حمایت بی بدیل از هنرمندان تشکر ویژه دارم/ضرورت توسعه زیر ساخت های هنری در رشت

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ستان رشت ضمن تشکر ویژه از علیرضا قانع به دلیل حمایت بی بدیل از هنرمندان گفت: در دهه فجر از ۱۰ تا ۲۱ بهمن ماه برنامه های متنوعی به کمک آموزشگاه های آزاد هنری در رشت اجرا می شود.

به گزارش گیلانستان، محمد حسن پور در نشست خبری نمایش آرش با عرض خسته نباشید به گروه مارلیک و آموزشگاه صحنه و بازیگران و عوامل پشت صحنه آرش اظهار داشت: من خودم نمایش آرش را که نوشته بهرام بیضایی بود تاکنون دوبار دیده ام و امروز می خواهم تفاوت کار آقای میر معنوی با آقای قطب الدین صادقی را ببینم و این مقایسه ها بسیار خوب است.

رئیس ارشاد اسلامی شهرستان رشت با بیان اینکه همین که جرات می کنیم نمایش تاریخی و اسطوره ای شخصی مانند بهرام بیضایی را انتخاب کنیم بسیار ارزشمند است افزود: اینکه به موضوع تاریخی و اسطوره ای آرش که هویت ایرانی است می پردازیم آن هم در عصری که آرش های بسیاری باعث پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  شدند و آرش های زیادی که مدافع حرم شدند بسیار ستودنی است.

وی با بیان اینکه جامعه نیاز به آرش هایی دار د که آن را به صعود و تعالی برساند گفت: هدف دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ایران این است که آرش پرورش دهد ، انسان مستعد و توانمند و راسخی که بتواند در مقابل پستی ها و کژی ها بماند و قد علم کند و برای حفظ آبرو و ناموس و شرف خود تعصب داشته باشد و با توجه به اینکه من اجراهایی از این نمایش دیده ام یقین دارم که اجرای خوبی در شهر رشت خواهیم داشت.

حسن پور گفت: من از آقای قانع مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت  که همواره در کنار هنرمندان هستند و حمایتی بی بدیل دارند تقدیر و تشکر ویژه دارم  و این تقدیر من را خواهش میکنم رسانه های حاضر در جلسه منعکس کنند و نوید می دهم که در دهه فجر از ۱۰ تا ۲۱ بهمن ماه به کمک آموزشگاه های آزاد هنری برنامه های وسیعی خواهیم داشت که در یک نشست خبری برنامه ها را اعلام می کنیم.

وی خطاب به شهروندانی که علاقه مند به فرهنگ و هنر هستند و مشتاق حمایت از هنر هستند گفت: تئاتر میدان اثبات علاقه مندی به هنر است و من از همه شهروندان دعوت می کنم از این نمایش اسطوره ای حمایت کنند و اینکه چه تعداد از شهروندان نمایش آرش را خواهند دید برای ما مهم است.

رئیس ارشاد شهرستان رشت با اشاره به توسعه زیرساخت های هنری رشت تاکید کرد: برای مدیریت فرهنگی شهرستان نیاز داریم تا همه سازمانها ورود کنند ؛ ما نیاز به سالنهای اجرای موسیقی و نمایش و گالری های نقاشی داریم هرچند با افتتاح تالار مرکزی شهر بخشی از نیازها حل می شود.

وی افزود: ساخت نگار خانه ها، قرائت خانه ها؛ فرهنگسراها و سالن های تئاتر و نمایش باید در اولویت برنامه های شهرستان رشت باشد تا ما در آینده بتوانیم اجراهای خوبی در شهرستان دشاته باشیم ما به دلیل کمبود فضا مجبور هستیم نمایشی فاخری که چندین ماه تمرین داشته است را پنج شب به آن فرصت اجرا بدهیم در حالی که چنین نمایشی باید یک ماه بر روی صحنه باشد.

حسن پور گفت: هر چه داریم در خدمت هنرمندان است و از رسانه ها تشکر می کنم که بی مزد و منت اندیشه و فکر خود را گذاشته اند و بدون ادعا کار فرهنگی می کنند و تشکر می کنیم از رسانه ها که صدا ی رسای هنرمندان هستید./عصر صادق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار