کد خبر : 24570
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1397- 54: 14

از مشکلات گیلان کاملاً با خبرم/ برای رفع معضلات باید افرادی انقلابی و خالص در مسئولیت‌ها به کار گرفته شوند

از مشکلات گیلان کاملاً با خبرم/ برای رفع معضلات باید افرادی انقلابی و خالص در مسئولیت‌ها به کار گرفته شوند

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و فرمانده سپاه قدس این استان بر تعامل و همکاری بیش از پیش این دو نهاد تاکید کردند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در صبحگاه مشترک ‌فرماندهان و نیروهای سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت:‌ مشکلات گیلان باید در سایه همسویی تمام جناح‌ها و گروه‌های سیاسی استان و با کار مجاهدانه مسئولان حل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ بنده از تمام مشکلات گیلان در ابعاد اقتصادی و فرهنگی و سایر حوزه‌های دیگر کاملاً با خبر هستم و اعتقاد دارم برای رفع این معضلات باید افرادی انقلابی با روحیه‌ای جهادگونه و خالص در مسئولیت‌ها به کار گرفته شوند.

فلاحتی با اشاره به اینکه تاکنون در گیلان همسویی و انسجام لازم میان گروه‌های مختلف وجود نداشته است افزود:‌ عدم وجود نظارت کافی و نبود یک مسیر مشخص و مشترک بین گروه‌های صاحب مسئولیت در گیلان سبب شد هدف‌های مورد نظر در پیشبرد امور در جهت خدمت به مردم حاصل نشود.

وی به‌کارگیری افراد دغدغه‌مند و دیندار در مسئولیت‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد:‌ گیلان دارای ظرفیت‌های عظیمی در تمام ابعاد است بنابراین مشکلات هرچه قدر هم که بزرگ و وسیع باشند در سایه اتحاد،‌ انسجام،‌ همدلی و کار مجاهدانه گروه‌ها و نهادها قابل برطرف شدن است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خداوند متعال همواره مؤمنان خالص خود را در مشکلات یاری می‌کند ابراز داشت:‌ در ابتدای جنگ تحمیلی و در نخستین روزهای آغاز آن رزمندگان اسلام با ایمان به پروردگار و با ابتدایی‌ترین ابزارهای جنگلی مقابل دشمن تا دندان مسلح منطقه ایستادگی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به قدرت کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت:‌ ایران اسلامی در حال حاضر به چنان جایگاهی در دنیا رسیده است که به فرموده مقام معظم رهبری می‌تواند یک تنه در مقابل تمام جبهه زور و استکبار ایستادگی کند.

فلاحتی جمهوری اسلامی ایران را در تمام صحنه‌ها مشمول عنایات حق تعالی خواند و عنوان کرد:‌ نیروهای جان برکف و ایثارگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره با پیروی از مقام عظمای ولایت همچون کوهی استوار از تمام آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب پاسداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید در تمامی کارها از خداوند متعال استعانت بجوئیم افزود:‌ قبل از آغاز کار و خدمت به مردم باید نخست نسبت به خالص کردن نیت خود اقدام کنیم زیرا تنها در این صورت است که پروردگار مسیر روشن هدایت و موفقیت را به ما نشان خواهد داد.

امام جمعه رشت به اشاره به اینکه نباید فضای استان گیلان محل تاخت و تاز افراد و جناح‌های مختلف باشد عنوان کرد:‌ تمام مسئولان و سیاسیون باید از انجام افعال مخربی مانند جنگ لفظی و خودزنی گروهی خودداری کنند و با انسجام و تعامل در جهت رفع مشکلات استان گیلان قدم بردارند.

وی عزم گروهی و تلاش انقلابی جهت رفع مشکلات گیلان را ضروری خواند و گفت:‌ بنده در جلسه‌های عمومی و خصوصی که به‌زودی نسبت به برگزاری آن‌ها اقدام خواهم کرد با تمام توان و وجود خود و با عجز از مسئولان گیلانی می‌خواهم نسبت به حل سریع گرفتاری‌های مردم تلاش کنند.

فلاحتی مشکلات فرهنگی را از بزرگترین معضلات استان گیلان خواند و عنوان کرد:‌ بیش از ۸۰ درصد مشکلات فرهنگی که در کشور و البته در سطح استان گیلان وجود دارد از کم‌کاری خانواده‌ها و عدم برنامه‌ریزی دقیق مسئولان برای انتقال ارزش‌های ناب انقلابی و اسلامی به آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ مردم انقلابی و ولایتمدار گیلانی آماده پذیرش حرف‌های خوب و منطقی هستند بنابراین همه افراد به‌ویژه نیروهای ارزشمند سپاهی که از درد دل مردم با خبرند باید نسبت به اعتلای فرهنگ ناب اسلامی و رفع نگرانی‌های مردم مشارکت فعالی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان بیان داشت:‌ به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای هم‌اکنون رویش‌های جدید انقلاب اسلامی در مقایسه با سال‌های آغاز پیروزی انقلاب ‌چنان فراتر و چشمگیرتر است که اگر با اراده الهی به‌خوبی گره بخورد تمام موانع و مشکلات به فضل الهی برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران قدمگاه امام زمان (عج) و شهدا است اظهار کرد: مشکلات در استان بسیار زیاد است اما با همسویی و تعامل همه مشکلات استان قابل‌حل است.

فلاحتی با بیان اینکه دوران تاخت تاز و پرداختن به حواشی تمام‌شده گفت: همه باید تلاش کنند تا مشکلات استان حل شود و از حاشیه پردازی و کار اساسی نکردن برای مردم بپرهیزند.

وی با بیان اینکه همیشه در کنار پاسداران و بسیجیان خواهیم بود تصریح کرد: امیدواریم خداوند اگر خواست جان ما را بگیرد در بین پاسداران باشد و تلاش کنیم تا رضایت خداوند را جلب نماییم.

*سپاه آماه هرگونه همکاری با نماینده جدید ولی فقیه در گیلان

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: آیت‌الله فلاحتی از رزمندگان دفاع مقدس و یادگار شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در خدمت نماینده ولی‌فقیه در استان است افزود: آیت‌الله فلاحتی جوان‌ترین نماینده آقا در کشور است و ما افتخار می‌کنیم که در خدمت ایشان هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدها در استان گفت: سپاه قدس گیلان با تمامی ظرفیت‌های موجود آماده فعالیت برای پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردها است.

عبدالله پور با اشاره به برگزاری ۹۳۰ یادواره شهید در سطح استان گیلان گفت: در حوزه فرهنگ و شهادت سالانه بیش از ۳۰ هزار نیرو به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به طرح‌های عمران و آبادانی در استان گفت: سپاه با طرح‌های متعدد ازجمله ساخت مسکن محرومین اقدامات بسیار ارزشمندی را در سطح استان به ثمر رسانده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه همه کارها با تلاش جهادی قابل‌حل هست گفت: مشکلاتی نظیر بیکاری، طلاق و مشکلات مالی و اعتباری گیلان را تهدید می‌کند و نیازمند تلاش مجدانه برای حل آن هستیم.

عبدالله پور با اشاره به حضور دو هزار مددجوی کمیته امداد و معلول در استان گیلان گفت: مددجویان و مستضعفان استان در کنار معلولان جامعه نیازمند مسکن و زیرساخت‌های لازم هستند و در تلاش هستیم تا امکانات لازم را برایشان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار