کد خبر : 2825
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷

قانع: از همه خانواده های شهید پرور و فرهیخته رشت عذرخواهی می کنیم

قانع: از همه خانواده های شهید پرور و فرهیخته رشت عذرخواهی می کنیم

علیرضا قانع ضمن اشاره به برگزاری آئین اختتامیه چهارمین سوگواره هنر عاشورایی گفت: آئین اختتامیه چهارمین سوگواره هنر عاشورایی در اول بهمن ماه و در روز وفات حضرت معصومه (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش درگیلان، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه سوگواره در بخش‌های اصلی و جنبی با استقبال گسترده مواجه شد، اظهار داشت: چهارمین سوگواره هنر عاشورایی در ۳ بخش اصلی پوستر، عکس و شعر برگزارشد که دو بخش عکس و شعر این جشنواره به صورت استانی و بخش پوستر آن در سطح کشوری انجام شد.

وی با بیان اینکه داوری سوگواره هنرعاشورایی به پایان رسیده است افزود: ۱۶۹ عکس، ۶۹ پوستر و۶۰ شعر برای این سوگواره ارسال شد که در مراسم اختتامیه از برگزیدگان تجلیل و تقدیر خواهد شد.

قانع درباره برنامه های هفته رشت، حواشی و مطالب عنوان شده آن گفت: ایراداتی به بخش هایی از این برنامه از روی دلسوزی و خیرخواهی مطرح شده است که لازم است توضیحاتی درباره آن داشته باشم. وی افزود: در هفته رشت بالغ بر ۳۰ برنامه اجرا شده است. برنامه های ما با گلباران مزار میرزا و آرامگاه شهدای والا مقام مدفون در سلیمانداراب آغاز شد و با نمایش خیابانی میرزا و افتتاح نمایشگاه اسناد میرزا در استادسرا ادامه یافت. افتتاح برنامه رادیو رشت تحت عنوان (اینجا رشت است)، برگزاری عصری با شعر با موضوع پیامبر نور و رحمت (ص)، محفل انس با قرآن و جشن  میلاد پیامبر(ص) در بقعه خواهر امام، فوتسال هنرمندان، برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی، برگزاری دومین دوره مسابقات وبلاگ نویسی حماسه حضور تا شکوه فجر، دیدار از خانواده شهدا ، برگزاری جشنواره غذای محلی گیلان و برنامه های آیینی، افتتاح تئاتر دائم شهر، از جمله این برنامه ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح تئاتر دائم یکی از برنامه های هفته رشت با ۴۷ نمایش توسط انجمن نمایش برگزار شد گفت: در این کارناوال ۱۷ نمایش مربوط به پسماند ، ۸ نمایش با موضوع شهروندی و بقیه آیتم های نمایشی از جمله نمایش آئینی ،میرزا، تعزیه شاهزاده ابراهیم، زینب خوانی، ارتفاعات الله اکبر و …  توسط خانه تئاتر و آموزشگاه ها تهیه و اجرا شده بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت با اشاره به مشکلاتی که باعث رنجش خاطر برخی از دلسوزان شده گفت: برنامه های هفته رشت در قالب کارگروهی متشکل از چند سازمان زیر مجموعه شهرداری برنامه ریزی شد که ما به نوبه خودمان، خالصانه و صادقانه بابت قصور و کوتاهی های به وجود آمده ، از همه خانواده های شهید پرور و ولایت مدار و فرهیخته شهر رشت عذرخواهی می کنیم.

وی افزود: هیچ قصدی در اشکالات به وجود آمده در برنامه های اجرا شده وجود نداشته و سازمان فرهنگی ورزشی با ایجاد یک کارگروه در حال رسیدگی به این موضوع و بررسی موشکافانه  آن است و قطعا در برنامه های آتی کاستی ها را جبران و با خاطیان برخورد خواهد شد. وی تاکید کرد: الویت سازمان همواره پاسداشت ارزشهای دینی بوده و هست و برنامه ها و کمک های این سازمان در این راستا مهر تاییدی بر این ادعاست .

علیرضا قانع با بیان اینکه (اشکالات به وجود آمده مورد تایید جامعه هنری نیست)، به  دغدغه ها و تعهدات جامعه هنری و علاقمندی این قشر به انقلاب و اسلام اشاره نمود و تصریح کرد: هنرمندان شهر رشت و همچنین انجمن نمایش شهرداری ، زحمات زیادی را بدون هیچ ادعایی متحمل شده اند که به عنوان نمونه می توان به مشارکت بیش از دویست نفری هنرمندان در برگزاری نمایش های محیطی مذهبی و تعزیه در ایام عزای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشاره نمود، بنابراین نباید مشکلات ایجاد شده را به پای همه هنرمندان شهر نوشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ضمن محکوم کردن اقدامات مذبوهانه رسانه های غربی در خصوص این برنامه افزود: دشمنان اسلام از عمق و وابستگی جوانان این مرز و بوم به ارزش های دینی بی خبرند، ولیکن با سو استفاده از کوچکترین اشتباهات قصد ضربه زدن به نظام را دارند که کورخوانده اند.

قانع با بیان اینکه خود را فرزند انقلاب می دانم اظهار داشت: از تذکرات دلسوزانه و روشنگرانه علما، فعالان فرهنگی و مذهبی ،نیروهای ارزشی و انقلابی که همواره یار و یاور برنامه های فرهنگی شهرداری رشت بوده اند تشکر می کنیم و در آینده با نصب العین قرار دادن این تذکرات در رفع نواقص تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار