کد خبر : 50073
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردین 1399- 56: 16

نماینده ولی فقیه در گیلان:

از وقفه طولانی مدت برگزاری جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی گیلان گلایه داریم/ در بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه نباید عجله کرد

از وقفه طولانی مدت برگزاری جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی گیلان گلایه داریم/ در بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه نباید عجله کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان بر برخورد با هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان توسط نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: نیروی انتظامی باید وضعیت را به طور کامل کنترل کند و تذکر بدهد.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که با موضوع‌های «تعمیق مفاهیم دینی در برنامه‌های ماه مبارک رمضان» و «آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا» در سالن غدیر استانداری برگزار شد اظهار کرد: روزه به معنای خودداری از خوردن و نوشیدن از اذان صبح تا اذان مغرب است.
وی بر تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: برای هر امری بهاری است و رمضان ماه بهار قرآن محسوب می‌شود.
امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت دعا و مناجات در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: توبه و استغفار از دیگر اموری است که توسط پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) در ماه مبارک رمضان بیان شده است.
آیت‌الله فلاحتی به ابراز گلایه نسبت به برگزاری جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی گیلان به صورت طولانی مدت و حتی فصلی، تصریح کرد: وقفه طولانی در برگزاری جلسه شورای فرهنگی استان موجب عارض شدن فراموشی می‌شود و بعضی از مدیران با تاخیر در جلسه حضور پیدا می‌کنند.
وی، تاخیر حضور مدیران در جلسه شورای فرهنگی عمومی را نشان‌دهنده کم عنایتی به این جلسه عنوان کرد و گفت: از روز نخست اعلام کردیم تمام مسئولان مورد احترام هستند اما در این جلسه بناست که تنها مدیر دستکاه یا سازمان شرکت کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جلسه هیئت دولت به منظور تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان فردا در تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از جلسه مذکور، جلسه تصمیم‌گیری وضعیت مساجد و بقاع متبرکه گیلان در ماه مبارک رمضان را با حضور تمام اصحاب نظر و سلامت در استان برگزار می‌کنیم زیرا نسبت به جان انسان‌ها باید دقت کرد.
آیت‌الله فلاحتی، سلامت را موضوع بسیار مهم ذکر کرد و یادآور شد: در موضوع بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان نباید عجله کنیم بنابراین تمام اصحاب نظر باید در این‌باره نظر خود را اعلام کنند زیرا سلامت مردم برای ما مهم‌ترین اصل است.
وی با اشاره به نقش اساسی صدا و سیما در تولید برنامه برای ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: تاکنون صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و آموزش مردم نسبت به ویروس کرونا خوب عمل کرده است و برای ماه مبارک رمضان نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشد.
امام جمعه رشت بر برخورد با هنجارشکنان در ماه مبارک رمضان توسط نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی باید وضعیت را به طور کامل کنترل کند و تذکر بدهد.
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا نباید وسیله‌ای برای اجرای نقشه‌های دشمنان در ماه مبارک رمضان شود، تصریح کرد: فضای جامعه نباید طوری شود افرادی که از معرفت سیاسی، اجتماعی و معنوی برخوردار نیستند بخواهند هنجارهای ما را از بین ببرند.
وی، ماه مبارک رمضان و آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا را موضوع‌های خروج از برنامه‌های اصلی شورای فرهنگ عمومی گیلان دانست و خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب و مبارزه با فساد از برنامه‌های اصلی شورای فرهنگ عمومی استان است.
در جلسه مذکور، ارسلان زارع استاندار، سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، احمد آقایی معاون امور اجتماعی رئیس کل دادگستری گیلان، حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی دبیر ستاد اقامه نماز استان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان، حجت‌الاسلام ولی عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان و نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان نظرها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار