کد خبر : 30735
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

از 3000 مسجد گیلان تنها در 762 مسجد نماز جماعت دایر است/ ۲۱۶ مسجد استعداد اعزام امام جماعت را دارد

از 3000 مسجد گیلان تنها در 762 مسجد نماز جماعت دایر است/ ۲۱۶ مسجد استعداد اعزام امام جماعت را دارد

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات گیلان با بیان اینکه ۲۱۶ مسجد در گیلان استعداد اعزام امام جماعت را دارند گفت: حدود ۳ هزار مسجد در گیلان وجود دارد که از این تعداد در ۷۶۲ مسجد نماز جماعت دایر است.

به گزارش گیلانستان،‌ حجت‌الاسلام حاتم نصری‌نژاد صبح امروز در همایش توانمندسازی ارکان مساجد سطح یک استان گیلان در رشت اظهار داشت:‌ روحانیون و امامان جمعه به علت سطح تعاملات گسترده خود با آحاد مردم بهترین حلقه رابط بین آنان و مسئولان نظام هستند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان نیز در این همایش عنوان کرد: ‌حدود 3 هزار مسجد در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد در 762 مسجد نماز جماعت دایر است و علاوه بر این 668 مسجد توسط روحانیون و مابقی توسط افراد و متولیان غیر روحانی اداره می‌شوند.

نصری‌نژاد با بیان اینکه 216 مسجد در گیلان استعداد اعزام امام جماعت را دارند ابراز داشت:‌ اتحاد و وحدت باید در تمامی مساجد سطح استان گیلان به اجرا درآید تا زمینه اجرای کارکردهای مختلف مساجد برای رسیدن به اهداف متعالی و تکالیف دینی توسط آنان فراهم شود.

وی هدف از برگزاری همایش یکروزه توانمندسازی ارکان مساجد را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ به فرموده امام راحل مساجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت هستند بنابراین ائمه جمعه و متولیان آن باید از این شرایط برای استماع مشکلات مردم و رفع معضلات و نگرانی‌های آنان استفاده کنند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان‌ اتحاد بین مساجد استان را ضروری خواند و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان علاوه بر بهینه‌سازی برنامه‌های مساجد،‌ برقراری تعامل سازنده بین مساجد استان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های عظیم این اماکن مقدس است.

وی با بیان اینکه امروزه روحانیون، محل مراجعه مردم برای بیان دردها و شکایات هستند تصریح کرد: مردم به خوبی به جایگاه روحانیون و امامان جمعه در مساجد و در سطح جامعه واقف هستند و آنان را علاوه بر مبلغان امور دینی در بسیاری از حوزه‌های دیگر زندگی خود صاحب نظر می‌دانند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه قدس گیلان‌ خاطرنشان کرد: امامان جماعت به عنوان رکن اصلی و مسئول همه امورات مربوط به مساجد محسوب می‌شوند بنابراین متولیان اداره مساجد و هیئت‌های امنا باید در این مسیر با آنان همکاری و تعامل لازمه را برقرار کنند.

انتهای پیام/‌ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار