کد خبر : 4233
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۷:۵۵

از 7 نماینده گیلانی در لیست امید، فقط 3 نفر به عارف رای دادند+اسامی

از 7 نماینده گیلانی در لیست امید، فقط 3 نفر به عارف رای دادند+اسامی

هفت نفر از نمايندگان فعلي گيلان در ليست اميد قرار داشتند که از اين بين فقط سه نفر براي رياست مجلس به آقاي عارف راي دادند و مابقي نمايندگاني که در ليست قرار گرفتند به آقاي لاريجاني اصولگرا راي دادند!

به گزارش درگیلان، کمال لشکری دبیر حزب مردمسالاری در گفتگویی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی نماینده فعلی آستارا تمایل داشت در لیست امید قرار گیرد که از تهران با این موضوع موافقت نشد و در نتیجه آقای داداشی نماینده آستارا به لاریجانی رای داد.

وی اذعان داشت: منوچهر جمالی نماینده رودبار، محمدصادق حسنی نماینده رشت، حجت الاسلام والمسلمین مهدی افتخاری نماینده فومن سه نفر نماینده ای بودند به آقای عارف رای دادند.

لشکری ادامه داد: قرار ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که بعداً به عنوان شورای اصلاح طلبان گیلان تغییر پیدا کرد این بود که اعضاء با کاندیداها نشستی داشته و صحبت کنند و بعد از صحبت بیایند و میثاق نامه را امضاء کنند و شورای هماهنگی بیاید و این موضوع را بررسی کند.

وی تصریح کرد: من تا آخرین روز فقط بخاطر دارم، لیست کاندیدای رشت را آوردند و امضاء کردم، دیگر هیچ لیستی از سایر شهرستانها به ما ارایه ندادند و نفهمیدیم چه کسانی پشت دست این لیست ها را می بستند!

دبیر حزب مردمسالاری  ادامه داد: برخی از این نمایندگان که در لیست امید قرار گرفتند ادعا می کنند ما هیچ میثاق نامه ای را امضاء نکرده ایم و حاشا می کنند!

لشکری تصریح کرد: همان زمان بابت این موضوع به اعضای شورای مشورتی اصلاح طلبان استان اعتراض کردیم و گفتیم نتیجه و خروجی کارتان را خواهید دید!

وی ادامه داد: دوستان شورای مشورتی اصلاح طلبان گفته ایم بروید و در قالب یک حزب مجوز قانونی بگیرید، در کشوری که آزادی احزاب در قانونی اساسی وجود دارد و امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای تاکید کرده اند که احزاب آزادانه و طبق قانون می توانند فعالیت کنند، اگر این شورا بخواهد برای خود به طور خودسر فعالیت کنند نمی شود.

لشکری با بیان اینکه این شورا هیچ گونه مجوز قانونی برای فعالیت ندارند تصریح کرد: “احزاب می بایست طبق ماده 10 مجوز لازم را اخذ کنند و از استانداری گیلان استعلامات چهارگانه صورت بگیرد و بطور سالیانه گزارش عملکرد ارایه دهند.”

دبیر حزب مردمسالاری   در خاتمه خاطر نشان کرد: آقای رمضانپور استاد بنده است، شورای مشورتی اصلاح طلبان استان گیلان به خاطر حضور چهره های برجسته همچون ایشان از نظر اصلاح طلبان و از نظر اجتماعی وجاهت دارد، اما وجاهت قانونی ندارد و این شورا هدفمند نیستند./گیلان نو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار