کد خبر : 16861
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

استاد اخلاق و روحانی برجسته گیلانی در بیمارستان بستری شد

استاد اخلاق و روحانی برجسته گیلانی در بیمارستان بستری شد

استاد اخلاق و روحانی برجسته گیلانی به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری شد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا جوادی گیلانی از اساتید اخلاق برجسته استان گیلان عصر روز گذشته (یک شنبه۲۲مرداد) دچار حمله قلبی شد.

این خطیب مشهور و امام جماعت مسجد حاج مجتهد رشت در مسیر رشت به لاهیجان بود که دچار حمله قلبی شد.

این روحانی نیکوکار گیلانی، تاکنون در سی سی یو بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان بستری است و علی رغم چند حمله مکرر قلبی وضعیت جسمانی او مساعد گزارش شده است.

یکی از اعضای خانواده حجت الاسلام جوادی در این رابطه به گیل نگاه می گوید: مسوولین بیمارستان ۲۲ بهمن لاهیجان اجازه انتقال ایشان را به رشت صادر نمی کنند و وضعیت ایشان نیازمند مراقبت مستمر توسط تیم پزشکی مجرب است.

او افزود: ضمن درخواست از مسوولین و مدیران استان جهت پیگیری ویژه وضعیت ایشان در بیمارستان، از عموم مردم خواهشمندیم برای سلامتی ایشان دعا کنند.

حجت الاسلام جوادی علاوه بر مرتبه عالی علمی، از جمله خیرین سرشناس رشت محسوب می شود. طرح افطار هر روزه به روزه داران روزی بیش از هزار نفر، اطعام بیش از سیصد تن در مسجد حاج مجتهد رشت به مدت دو ماه با عنوان طرح مائده های آسمانی، کمک به دانشجوهای کم بزاعت و جوانان نیازمند از جمله اقدامات خیرخواهانه ایشان است.

شیخ محمد رضا جوادی گیلانی در سال ۱۳۳۵ در رشت متولد شد دروس حوزوی را در سال ۱۳۴۸ در رشت آغاز نمود و پس از چندی ادامه‌ی مقدمات را در مدرسه‌ی دکتر ضیائی آستانه‌ی اشرفیه انجام داد. ایشان برای بهره‌گیری بیشتر از استادان خبره در سال ۱۳۵۲ به تهران رفته و در مدرسه‌ی چهل ستون ادامه تحصیل داده و پس از چند سال برای گذرانیدن سطوح راهی قم شدند.

استاد گرانقدر شیخ محمد رضا جوادی گیلانی از محضر استادانی خبره بهره بردند. وی در ادبیات از مدرس افغانی، لمعتین را از محضر آیت الله شیخ علی اشتهاردی، رسائل و مکاسب را از آیاتی چون اعتمادی و ستوده آموخت، همچنین در دروس خارج آیات عظام میرزا جواد آقا تبریزی، فاضل لنکرانی، بهجت فومنی و وحید خراسانی بهره برده است.

اشتغال به فقه و اصول ایشان را از فلسفه و عرفان جدا ننمود و فلسفه را از استادان خبره‌ی این فن به یادگار دارد و کتب گرانسنگ فصوص الحکم، تمهید القواعد، اشارات و اسفار را در محضر آیاتی همچون حسن‌زاده آملی و جوادی آملی و مصباح یزدی فرا گرفت.

ایشان در سال ۱۳۷۲ موفق به اخذ اولین دوره‌ی دکتری در تفسیر قرآن گردید.

شیخ محمدرضا جوادی گیلانی از سال ۱۳۵۲ در تحرکات انقلابی نقشی گسترده داشتند پخش اطلاعیه‌ها و ترویج آثار دیدگاه‌های امام را در بحبوحه‌های انقلاب بر عهده داشته، حتی پنج بار ساواک ایشان را دستگیر و بازداشت کرد و در یک مرحله که ایشان را در ساعت یک شب دستگیر کرده بودند با ضمانت و وثیقه‌ی یکی از بازریان بنام رشت حاج سید عبدالله ملکوتیان آزاد گردیدند و در سال ۱۳۵۶ قطعنامه‌یی را علیه رژیم شاهنشاهی در مسجد کاسه‌فروشان رشت و با حضور روحانیت برجسته‌ی گیلان مخصوصا مرحوم آیت‌الله احسانبخش و توده‌های مردم قراءت کردند.

پس از پیروزی انقلاب نیز به درس و بحث در قم مشغول شدند و از امور فرهنگی استان غفلت ننمودند تا اینکه در سال ۱۳۶۳ با جمعی از متدینین شهر مکتب وحی استان گیلان را تاسیس نموده و به ارائه‌ی مباحث روز عرفانی، تفسیری، اعتقادی پرداختند و هماره سیل مشتاق جوانان و نخبگان در جلسات ایشان حاضر می‌شدند جمعی از مردم تهران خواستار این شدند که در امور فرهنگی مذهبی حتی هفته‌یی یک بار هم شده از وجود آیت الله جوادی گیلانی بهره ببرند که با اصرار فراوان از سال ۱۳۷۲ در شهرک قدس تهران این تجمع شکل گرفت و در همان سال نیز موسسه‌ی خیریه‌ی امام علی(ع) را در رشت تاسیس نمودند که تا امروز بیش از ۲۵۰ عضو از جوانان، دانشجویان، طلاب، زنان بی‌سرپرست و یا بد سرپرست را زیر پوشش دارد.

وی از سال ۱۳۷۹ در مسجد حاج مجتهد رشت مستقر شد که به کانون تغذیه‌ی فکری – اعتقادی بسیاری از جوانان شهر مبدل شده است و در طی این سالها مباحثی همچون عالم مثال، تجسم اعمال، شرح دعای سحر، شرح اسماء الله، عطیه الهی، تفسیر قرآن، شرح زیارت جامعه کبیره، شفاعت و بسیاری از موضاعات دینی ارائه نمود.

انتهای پیام/ گیل نگاه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حقگو دوشنبه , 23 مرداد 1396 - 12:36

عجب

خدا انشالله به ایشان شفا عطا کند

واقعا بعد از ایت اله رودباری استاد تمام در فلسفه و اخلاق و عرفان نظری و کلام ، هستند .

مثل ایشان بجز ایت اله رودباری دیگر دررشت نداریم.

ناشناس یکشنبه , 15 تیر 1399 - 13:49

خدا به ایشان سلامتی وطول عمر با عزت دهد وبه ما هم تو فیق دهد در درسهای اایشان شرکت کنیم

رفتن به نوار ابزار