کد خبر : 36780
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398- 38: 17

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان:

استارتاپ‌ها ظرفیت خوبی برای رونق کسب و کار هستند

استارتاپ‌ها ظرفیت خوبی برای رونق کسب و کار هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان استارتاپ‌ها را ظرفیت مناسبی برای اشتغال و رونق کسب و کار دانست.

به گزارش گیلانستان فرزاد توکلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ، با بیان اینکه استارتاپ ها طی چهار سال اخیر و در زمان تحریم ها شکل گرفته ، گفت: در چنین فضایی اثر تحریم را بر فضای استارتاپ ها می توان از دو جنبه بررسی کرد.
وی افزود: استارت اپ ها بدلیل ماهیت کارشان مبتنی بر دانش هستند، از این رو مواد اولیه خاصی نمی خواهند و به غیر از استارت اپ های خاص ، تحریم ها تاثیر مستقیمی بر آنها ندارد .
وی با اشاره به اینکه استارتاپ ها بعد از ایجاد شدن ، باید رشد فزاینده و توسعه ای در مقطعی داشته باشند، اظهار داشت : استارتاپ ها برای رسیدن به این موفقیت ، نیازمند سرمایه گذار برای محصول شان هستند و در زمان تحریم ها این سرمایه گذاری تحت تاثیر قرار می گیرد.
توکلی با اشاره به اینکه بسیاری از استارتاپ ها تمایل دارند برای پیشرفت کارشان جذب سرمایه گذار خارجی داشته باشند ، خاطر نشان کرد: سرمایه گذار خارجی، رونق و توسعه کسب و کار و رشد سریع استارتاپ ها را تضمین می کند.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (جسورانه) ایجاد شده که می توانند بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری کنند و بخشی از این مشکل با استفاده از این صندوق ها قابل رفع است.
به گفته توکلی ، استارتاپ ها در یک بوم کسب وکار و در کنار دیگر بازیگران می توانند ایفای نقش کنند و به طور غیرمستقیم از اثر تحریم بر سایر بازیگران تاثیر می پذیرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه در موضوع استارتاپ ها تحریم خارجی به اندازه داخلی موثر نیست، گفت: موانع توسعه کسب و کار همچون قوانین و مقرراتی که تغییر نکرده و مقاومت کسب و کارهای سنتی برای مجهز شدن به فنآوری، تحریم های داخلیست که در مقابل آن می توان از تحریم های خارجی چشم پوشی کرد.
وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا استارتاپ ها توسط دولت ها ایجاد نمی شوند ، خاطر نشان کرد: وظیفه دولت راه اندازی استارتاپ نیست و استارتاپ ها هم چنین انتطاری ندارند و بدنبال دریافت تسهیلات نیز نیستند بلکه انتظار رفع موانع توسعه کسب و کار را دارند از این رو ظرفیت خوبی برای اشتغال و رونق کسب و کار هستند.
به گفته توکلی، اپلیکیشن ها بخشی از سیستم عامل گوشی های هوشمند هستند که برای تحت تاثیر قرار نگرفتن تحریم ها باید سیستم عامل ملی و بومی داشته باشیم که روی آنها پیاده سازی کنیم که این مهم در برنامه های وزارت ارتباطات قرار دارد.
وی به راهکاری برای استفاده از سیستم عامل بومی اشاره و بیان کرد: باید بازار خودمان را برای تولیدکنندگان سخت افزار به آن اندازه جذاب کنیم تا تولید کننده گوشی حاضر باشد سیستم عامل ما را بر روی گوشی خود قرار دهد و این موارد شرایط خاصی را می طلبد.
پارک علم و فناوری استان گیلان دارای ۱۰ مرکز رشد است و افزون بر ۳۰۰ شرکت واحد فناور و هسته فناور در این مجموعه حضور دارند .

انتهای پیام /ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار