کد خبر : 7328
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1395- 10: 11

استانداری گیلان حق ندارد در امور نیروی انتظامی دخالت کند/ برخی از احزاب اصلاح‌‌طلب فاقد مجوز هستند

استانداری گیلان حق ندارد در امور نیروی انتظامی دخالت کند/ برخی از احزاب اصلاح‌‌طلب فاقد مجوز هستند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاون سیاسی استاندار گیلان در آستانه فرا رسیدن انتخابات خونسردی خود را حفظ کند، گفت: برخی از احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب فاقد مجوز فعالیت هستند.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگویی با بیان اینکه معاون سیاسی استاندار گیلان در دولت گذشته نیز دارای مسئولیت‌های مختلفی در استان گیلان بود، اظهار داشت: مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری گیلان در دولت گذشته نیز به تعریف و تمجید از دولت می‌پرداخت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معاون سیاسی استاندار گیلان اکنون در مقام بالاترین مسئول سیاسی استان مشغول انجام وظیفه است، افزود: ایشان تجربه زیادی در دولت‌های مختلف دارد و با مباحث این چنینی آشنایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای تامین در شهرستان رشت شامل دادگستری، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، نماینده استاندار و فرماندار شهرستان رشت است که مجوز سخنرانی را صادر می‌کنند تصریح کرد: معاون سیاسی و امنیتی استگزارش اندار حق ندارد در امور این چنینی دخالت کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب‌ فاقد مجوز فعالیت هستند و در مرحله نخست باید قانون احزاب را رعایت کنند خاطرنشان کرد: معاون سیاسی و امنیتی استاندار از مشاهده چنین برخوردهایی برآشفته نشود.

وی با اشاره به اینکه به‌طور قطع نیروی انتظامی مواردی مانند اخذ مجوز و یا صحت و سقم حزب مورد نظر را ملاک عمل قرار داده است افزود: بررسی، عدم موافقت در انجام سخنرانی و مسائل این چنینی در همه دولت‌ها وجود داشته و معاون سیاسی استاندار نیز اطلاعات کافی در این موارد دارد.

کوچکی‌نژاد با توجه به اظهارات معاون استاندار مبنی بر اینکه شاهد برگزاری نشست‌های مختلفی از سوی جریان‌های سیاسی در نقاط مختلف استان هستیم و حتی در بعضی از این جلسات، تندترین انتقادات به دولت و خدمتگزاران مردم می‌شود، گفت: منتقدان دولت مخالفان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه منتقدان دولت نیز می‌توانند جلسات، سخنرانی‌ها و مراسم‌های این چنینی برگزار کنند افزود: سوابق این افراد در رابطه با استقامت، محکم بودن در مورد ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب بیشتر از معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه معاون سیاسی استاندار گیلان باید در آستانه فرارسیدن انتخابات خونسردی خود را حفظ و طبق قانونی که دولت برای ایشان مشخص کرده، عمل کند گفت: اجتهاد شخصی و مسائل اینچنینی دارای جایگاهی نیست و به یقین عکس‌العمل‌هایی را در جامعه به همراه دارد.

وی با اشاره به اظهارات احمدی‌پور مبنی براینکه قانون اساسی برگزاری نشست‌ها و جلسات در داخل سالن و فضای مسقف را حتی نیاز به اخذ مجوز نمی‌داند، اعلام کرد: قانون اساسی قانون کلی است و تجمع در مکان سرپوشیده به‌صورت گروهی را قوانین عادی و آئین نامه‌های داخلی مشخص می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه اگر در منازل شخصی نیز تجمعاتی انجام شده و اقداماتی بر خلاف مصالح نظام عمل شود قابل پیگیری است گفت: قانون مشخص کرده است که افراد به‌صورت گروهی می‌توانند در مکانی مسقف تجمع کنند اما چنانچه تجمع افراد به‌صورت گروهی بر خلاف مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد از انجام آن جلوگیری به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار