کد خبر : 14330
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

استانداری گیلان در حال رایزنی با روسای آن چهار بیمارستان‌ می‌باشد اما هنوز اتفاق مثبتی رخ نداده است

استانداری گیلان در حال رایزنی با روسای آن چهار بیمارستان‌ می‌باشد اما هنوز اتفاق مثبتی رخ نداده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در واکنش به انتشار خبر اقدام اخیر چهار بیمارستان خصوصی رشت مبنی بر پذیرش نقدی درمان بیماران و تأثیر منفی آن بر نظام سلامت و درمان مردم گفت: این اقدام به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

به گزارش گیلانستان به نقل از واحد رسانه‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک با اشاره به اینکه در بیمارستان‌های خصوصی طرح تحول سلامت اجرا نمی‌شود اظهار کرد: با توجه به اینکه در بیمارستان‌های خصوصی خدمات درمانی دولتی ارائه نمی‌شود، بخشی از هزینه‌های درمان بیماران را بیمه‌های پایه و بخشی دیگر را بیمه تکمیلی می‌پردازند.

وی افزود: با توجه به افزایش حجم مطالبات معوقه بیمه‌های پایه در بیمارستان‌های قائم، گلسار، آریا و پارس رشت، روسای بیمارستان‌های مزبور تصمیم گرفتند درمان بیماران را نقدی حساب کنند و سپس صورت‌حسابی در اختیار آن‌ها قرار دهند تا با مراجعه به مرکز بیمه، هزینه کرد خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: پس از اطلاع از این موضوع با رؤسای هر چهار بیمارستان جلساتی را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار و در مورد عواقب و تبعات منفی چنین اقدامی هشدارهای لازم را به آن‌ها دادیم نماینده بیمه سلامت نیز عنوان کرد که بدهی دو ماه را می‌پردازد و تأمین اجتماعی نیز برای تسویه بدهی خود فرصت خواست که متأسفانه رؤسای بیمارستان‌ها نپذیرفتند.

وی بابیان اینکه وزارت بهداشت، استانداری و مقامات مسئول در جریان اقدام این بیمارستان‌ها قرار دارند افزود: استانداری هم‌اکنون در حال رایزنی با روسای بیمارستان‌هاست تا درمان بیماران به روال قبل صورت گیرد، اما هنوز اتفاق درخور توجه مثبتی رخ نداده است ولی ما درصدد پیدا کردن راه چاره‌ای برای خاتمه دادن به این موضوع هستیم.

یوسف زاده چابک، توجه به‌سلامت و درمان مردم را خط قرمز نظام سلامت عنوان کرد و گفت: درصورتی‌که این روند در بیمارستان‌ها ادامه داشته باشد، بیمه‌های تکمیلی نیز وارد این بازی خطرناک شده و از ارائه خدمات به بیماران خودداری خواهند کرد که به سود هیچ‌کس و به‌خصوص مردم نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار