کد خبر : 18936
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

استاندار ایلام: مدیران حق ندارند از رسانه ها شکایت کنند/ باید شکایت‌های قبلی را پس بگیرند/ رسانه‌ها موجب می‌شوند حواسمان جمع باشد

استاندار ایلام: مدیران حق ندارند از رسانه ها شکایت کنند/ باید شکایت‌های قبلی را پس بگیرند/ رسانه‌ها موجب می‌شوند حواسمان جمع باشد

استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت صنعت استان در مقایسه با دیگر بخش‌ها چندان مناسب نیست، گفت: بخش کشاورزی استان نیازمند صنایع تبدیلی است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، « قاسم سلیمانی دشتکی» در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: احیای واحدهای راکد و تعطیل ، کمک به واحدهایی که کمتر از ظرفیت اسمی خود کار می کنند و تکمیل پروژه هایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه از این به بعد باید نشست ستاد اقتصاد مقوامتی روزهای سه‌شنبه‌ی هر هفته و جلسه ستاد تسهیل روزهای یک‌شنبه تشکیل خواهد شد، تصریح کرد: این جلسات باید با دستور کار مشخص تشکیل و مدیران هم باید با آمادگی کامل در این جلسات شرکت کنند.

وضعیت صنعت استان در مقایسه با سایر حوزه‌ها چندان مناسب نیست

استاندار ایلام پس از گزارش روسای سازمان صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: وضعیت بخش صنعت استان در مقایسه با سایر حوزه ها چندان مناسب نیست، بطوریکه از ۵۳۵ واحد صنعتی دارای پروانه در استان که به نسبت جمعیت و وسعت آمار قابل توجهی نیست، تنها ۳۲۷ واحد فعال ۵۱ واحد نیمه فعال و ۱۵۷ واحد غیر فعال هستند که در بررسی های صورت گرفته امکان احیای ۶۹ واحد غیرفعال در استان وجود دارد .

ضرورت پرداختن به صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی 

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد : حوزه کشاورزی استان در زمینه تولید محصولات وضعیت مناسبی دارد ولی در بخش ایجاد صنایع تبدیلی،  بسته‌بندی ، فرآوری، تبدیلی و ایجاد سردخانه‌ها که  دارای ارزش افزوده فراوانی است کارهای انجام نشده‌ای وجود دارد که  باید سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه این بخش ها صورت گیرد ، ضمن اینکه در بخش آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز برای استفاده بهینه از منابع آبی باید فعالیت‌های بهتری انجام شود.

وی ادامه داد: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان از مزیت بالایی برخوردار است و می تواند در اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان این بخش تاثیر بسزایی داشته باشد .

گردشگری مذهبی ، تاریخی و طبیعی با هم دیده شود

استاندار ایلام گردشگری مذهبی به برکت اربعین، گردشگری طبیعت و گردشگری تاریخی را از پتانسیل‌های استان عنوان کرد و گفت: موضوع اربعین یک نعمت و موهبت بسیار بزرگی است که خداوند متعال نصیب مردم این استان کرده است ولی آنگونه که باید تاکنون نتواسته ایم از این استعداد و ظرفیت بهره برداری کنیم.

سلیمانی ادامه داد:  باید در زمینه ایجاد مراکز اقامتی و مجتمع های بین راهی در مسیرهای تردد زائران و همچنین معرفی صنایع دستی استان فعال‌تر شویم تا بتوانیم از منظر اقتصادی نیز از این حوزه منتفع شویم .

مدیران از دفتر کار خارج شوند

وی اظهار کرد: بالفعل کردن این استعداد ها نیازمند مدیرانی است که از اتاق کار خود خارج شده و بطور میدانی امور را پیگیری کنند، مدیرانی که صرفا پشت میز نشین باشند و با مدیرانی ستادی در مرکز ارتباط برقرار نکرده و نتوانند اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه ها را جذب کنند بدون شک توفیقی نداشته و من نیز میانه خوبی با این افراد نخواهم داشت .

ملاک ابقای مدیران کارآمدی است

استاندار ایلام تاکید کرد: رویه من تغییر مدیران نیست و برخلاف شایعاتی که طی روزهای اخیر مبنی بر تغییر در مدیریت های مختلف از سوی بنده عنوان می‌شود،  اگر مدیری قوی باشد هیچ کس نمی تواند من را مجاب به برکناریش کند و هیچ کس هم نمی تواند مانع برکناری مدیر ناکارآمد شود و ملاک من برای انتخاب مدیران تعهد کاری ، حرکت در میدان عمل و اشراف کامل به حوزه مدیریتی است.

مدیران حق ندارند از رسانه‌ها شکایت کنند

وی مجموعه مدیران را به تعامل با اصحاب رسانه دعوت کرد و گفت: مدیران حق ندارند از رسانه‌ها شکایت کنند و باید شکایت‌های قبلی از اصحاب رسانه را پس بگیرند چون رسانه ها موجب می شوند بیشتر حواسمان جمع باشد و از طرف دیگر رسانه ها هم انصاف را رعایت کنند.

استاندار ایلام از مدیران خواست اختلاف ها میان دستگاه‌ها را تنها در درون مجموعه دولت حل و از ارجاع آن به دستگاه قضایی اجتناب کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار