کد خبر : 6282
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1395- 33: 11

استاندار گیلان باید منبع اظهارات خود در مورد تک رقمی شدن نرخ بیکاری را اعلام کند

استاندار گیلان باید منبع اظهارات خود در مورد تک رقمی شدن نرخ بیکاری را اعلام کند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه استاندار گیلان باید منبع اظهارات خود در مورد تک رقمی شدن نرخ بیکاری را اعلام کند، گفت: استاندار گیلان باید اعلام کند وضعیت اشتغال بیکاران در استان چگونه انجام شده است.

به گزارش گیلانستان، ذبیح الله نیکفر در گفت‌وگویی درباره اظهارات اخیر استاندار در مورد نرخ بیکاری استان گیلان که مبنی بر ۹/۳ شدن آمار بیکاری اظهار داشت: آمار تک رقمی در جامعه آماری استان گیلان ملموس نیست و چیزی که مشاهده می‌شود غیر از آمار ارائه شده استاندار گیلان است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چنانچه استاندار گیلان مدارکی در مورد تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در استان دارد ارائه کند، گفت: استاندار گیلان باید منبع اظهارات خود در مورد تک رقمی شدن نرخ بیکاری را منتشر کند.

عضو فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار گیلان باید اعلام کند وضعیت اشتغال بیکاران در استان چگونه انجام شده است، اظهار کرد: به‌طور قطع باید علائمی نشان دهنده رفع مشکلات بیکاری در استان باشد.

وی با بیان اینکه ازدحام مراجعه کنندگان و  افراد بیکار به مراکز کاریابی نشان از بیکاری و عدم اشتغال است، تصریح کرد: استاندار گیلان باید اعلام کند که در ۳ سال گذشته چه مقدار بیکار داشتیم و اکنون مکان اشتغال این افراد در کجای استان و شهرستان است؟

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه عده‌ای برای موفق جلوه دادن کارهای خود چنین آماری را اعلام می‌کنند خاطرنشان کرد: اعلام آمار اینچنینی باعث صدمه و خدشه وارد کردن به مسائل آماری کشور است.

نیکفر با بیان اینکه استیضاخ وزیر آموزش و پرورش منجر به استعفا شد لذا باید حق فرهنگیان از صندوق فرهنگیان باید به آنان برگردانده شود، تصریح کرد: واگذاری پست‌های کلیدی مدیریتی به اطرافیان و وابستگان مختص به وزیر آموزش و پرورش نیست و اکثر مسئولان استانی و کشوری چنین اقداماتی انجام می‌دهند.

عضو فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اعتراضات به دولت و مسئولان، واگذاری پست‌های کلیدی مدیریتی در بستگان ایشان است، افزود: اداره امور مملکتی به صورت خانوادگی در دولت، اکنون از معضلات کشور است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند “فیش‌های حقوقی نجومی و دریافت‌های نامتعارف باید به بیت المال بازگردانده شود” افزود: اختلاس ۸۰۰۰ میلیارد تومانی مربوط به صدها هزار نفر از فرهنگیان است.

نیکفر با اشاره به اینکه در مورد اختلاس صندوق فرهنگیان باید تحقیق و تفحص انجام شود، خاطرنشان کرد: افراد خاطی و مجرم در اختلاس صندوق فرهنگیان باید مجازات و چنانچه افرادی نیز در این مورد کوتاهی کردند باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی با اشاره به اینکه تبعیض‌هایی در پرداخت حقوق، اداره امور جامعه و در اشتغال وجود دارد که مردم را نگران می‌کند، خاطرنشان کرد: آن دسته از افرادی که مدعی حل مشکل اشتغال و یا پایین آمدن نرخ بیکاری هستند به طور قطع آمارهای خوبی را در خانواده خود مشاهده می‌کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مسئولان مشکل معیشت و دریافت حقوق ندارند و در اطراف خود نیز افراد بیکار مشاهده نمی‌کنند افزود: چنین آماری در جامعه برای عموم قابل قبول و محسوس نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار