کد خبر : 25602
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱

استاندار گیلان خواستار تجدیدنظر دولت در قیمت تضمینی برگ سبز چای شد

استاندار گیلان خواستار تجدیدنظر دولت در قیمت تضمینی برگ سبز چای شد

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان گفت: استاندار گیلان در نامه‌ای رسمی به معاون اول رئیس جمهور خواستار تجدیدنظر قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور شد.

به گزارش گیلانستان، مرتضی عاطفی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاریی اظهار داشت: استاندار گیلان در نامه‌ای رسمی به معاون اول رئیس جمهور خواستار تجدید نظر قیمت تضمینی برگ سبز چای به میزان نرخ تورم رسمی کشور شد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان با اشاره به اینکه در این نامه چای به‌عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استان گیلان خوانده شده است افزود: توجه و حمایت از صنعت چای در استان گیلان موجب رونق این صنعت در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه استاندار گیلان در نامه مذکور تولید برگ سبز چای را تنها منبع درآمد 60 هزار خانوار چایکار شمال کشور عنوان کرده است گفت: استاندار گیلان فعالیت 180 کارخانه چای در استان گیلان را رکن مهمی در ایجاد اشتغال پایدار بیان کرده است.

عاطفی با تاکید بر اینکه صنعت چای در گیلان نمونه بارزی از یک زنجیره ارزش میان بخش صنعت و کشاورزی است خاطرنشان کرد: نماینده عالی دولت در استان گیلان در این نامه اعلام قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای امسال را نامطلوب دانسته است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان ابراز داشت: استاندار گیلان در این نامه اعلام کرده است که قیمت تضمینی اعلام شده برای برگ سبز چای امسال به‌دلیل افزایش قیمت سایر نهاده‌ها موجب نگرانی فعالان صنعت چای در گیلان شده است.

عاطفی با بیان اینکه استاندار گیلان در این نامه بیان کرده است که سیاست‌های حمایتی دولت در سال‌های گذشته موجب بازگشت باغات تخریب شده چای به چرخه تولید شده است افزود: توسعه صنعت چای در گیلان همواره نیازمند توجه است.

وی با تاکید بر اینکه استاندار گیلان در این نامه همچنین خواستار افزایش توجه و حمایت دولت از صنعت چای شده است گفت: از دیدگاه استاندار گیلان عدم توجیه اقتصادی تولید چای علاوه بر رکود در کشت این محصول، موجب تغییر کاربری در این اراضی می‌شود.

امسال نرخ خرید تضمینی هر کیلو برگ سبز “چای درجه یک” از چایکاران گیلان و مازندران 2 هزار و 729 ریال و “چای درجه 2” هزار و 528 ریال تعیین شده که افزایش آن به صورت میانگین  نسبت به سال گذشته کمتر از 4 درصد است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار