کد خبر : 26271
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1397- 54: 18

استاندار گیلان دوره کار آموزی خود را می گذراند و با جوانان گزینشی برخورد می‌کند/ بزودی تحولی در آموزش و پررش گیلان صورت می‌گیرد

استاندار گیلان دوره کار آموزی خود را می گذراند و با جوانان گزینشی برخورد می‌کند/ بزودی تحولی در آموزش و پررش گیلان صورت می‌گیرد

این بحث را به آقای استاندار طی جلسه ای به ایشان تذکر دادم که نگاه حزبی وجناحی افراطی در استان، مشکلاتی را پیش خواهد آورد حتی در مورد مشاوران شان و همچنین برخی از انتصابات هم تذکراتی دادم.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و رئیس فراکسیون فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر رویداد گیلان به سوالاتشان پاسخ داد.

از اینکه دعوت ما را پذیرفتید از شما ممنونیم در ابتدا اگر صحبتی دارید در خدمت شما هستیم.

از شما هم  تشکر می کنم که بنده را دعوت کردید، معمولا آخر شب ها برخی از سایت ها را نگاه میکنم که یکی از آنها رویداد گیلان است، اخبار و تحلیل های خوبی را منعکس می کنید و شجاعت شما قابل تحسین است امیدوارم در کارتان موفق باشید.

امروزه ما در عرصه ی رسانه به شدت نیازمند رسانه ای انقلابی، حرفه ای و با محتوای درست و مناسب می باشیم .در کشور ما عرصه ی فضای مجازی در شرایط خوبی به سر نمی برد به گفته مقام معظم رهبری در این بازه ی زمانی هشت ساله در زمینه ی فضای مجازی مسئولین کم کاری کرده اند و همین امر باعث شده ما در این فضا دچار مشکلاتی شویم.

پس از اتفاقات سال گذشته مسئولین متوجه شدند که حدود ۴۰ یا ۵۰ میلیون از ملت ما از یک پیام رسان خارجی استفاده میکنند. فضای که در دست دشمنان ما می باشد و هیچ تسلط بر آن نداشتیم . مقام معظم رهبری تذکرات جدی در زمینه ی فضای مجازی به رئیس جمهور دادند که چرا کشور را به چنین نقطه ای رساندید . از طرفی دولت هنوز  اعتقاد دارد که همچنان باید از پیام رسان های خارجی همچون تلگرام استفاده شود . دلایل خود را دارد و ما گاهی با یک پدیده ی این چنینی هم مواجه هستیم که تعارضاتی بین نظام و دولت وجود دارد. امیدوارم که مسئولین نسبت به فضای مجازی توجه جدی داشته باشند.

همانطور که مستحضر هستید در فصل کشاورزی میباشیم و یکی از مشکلاتی که کشاورزان زحمت کش با آن مواجه هستند بحث کم آبی هست و این در حالی است که استاندار گیلان در ماه های گذشته اعلام کرده بودند بحران کم آبی امسال مدیریت خواهد شد و کشاورزان مشکلی نخواهند داشت در حالی که این روزها کشاورزان بشدت با کم آبی مواجه هستند و همین امر باعث مشکلاتی برایشان شده است ، در این خصوص چه نظری دارید؟

استان گیلان را به عنوان استان سرآمد در کشاورزی می شناسند و در رأس کشاوری برنج بعد از گندم به عنوان یک محصول مهم در سبد خانوارهای ایرانی قرار دارد. متأسفانه تحقیقات انجام شده مبنی بر اینکه بتوان احتیاج محصولات کشاورزی را با توجه به بحران های آبی کاهش دهند موفقیت آمیز نبود .

مؤسسات تحقیقات برنج  کشور که در رشت می باشد و مؤسات بیوتکنولوژی کشور و سایر مؤسسات نتوانستند محصولی که در مقابل خشکی و در مقابل آب و هوایی که گیلان دارد مقاوم باشد را به مردم معرفی کنند و یکی از مشکلاتی که گیلان دارد این است که همچنان برنج ما از زمان کاشت تا زمان درو باید در آب قرار داشته باشد. با توجه به  اینکه استان های زنجان و کردستان و آذربایجان شرقی … بخشی از آب حوضه ی آبخیز سد سفیدرود را تصاحب کرده اند و بر روی آن سد سازی کرده اند و این سبب شده است که کم کم این سد از مدار آبیاری کشور خارج شود و این یک مشکل در حوزه ی برنج، محصول استراتژیک و مهم ما، می باشد.

البته بحث بازرگانی برنج هم یک داستان غم انگیزی است که به علت مافیای قاچاق و واردات که برخی نیز از این طریق پولی معادل پول طلا به جیب می زنند. ما می بینیم که هم از لحاظ مواضع قانونی و هم غیر قانونی برنج وارد کشور می شود. ما حدود دو میلیون و هشتصد هزار تن برنج تولید می کنیم؛ در حالی که بیش از پانصد هزار تن برنج نیاز نداریم و از آنجایی میزان تولید و عرضه ی ما بیشتر از میزان تقاضا می باشد؛ این میزان به ناچار در انبار ها  ذخیره سازی می شود و از طرفی با توجه به واردات انجام شده بازار تولید داخلی با شکست مواجه می شود. قانونگذار مجلس هم قانون تصویب کرده است که سه ماه قبل از کشت و سه ماه بعد از آن، واردات و توزیع برنج خارجی ممنوع است. ولی متأسفانه جهاد کشاورزی به این قانون پایبند نمی باشد و اکنون در این مقطع زمانی بازار برنج به شدت آسیب دیده است . در حالی که انتظار می رود کشاورز از به ثمر رسیدن کشتش خوشحال باشد، ولی به دلیل مشکلات موجود، نگاهی نگران به حوزه ی کشاورزی دارند.

در حوزه چای از دیدگاه من مدیریت آن به خوبی صورت نمی پذیرد وگرنه ما هزینه زیادی روی چای انجام می دهیم؛ هر سال بالای دویست سیصد هزار میلیارد دولت روی چای هزینه می کند و همچنان از صد و ده هزار تن چای که ما ثبت کرده ایم روزی بیست هزار تن را ما تولید می کنیم ولی عرضه ی بازاریابی بیست هزار تن را هم نداریم. ما می دانیم که اراده  دولت هم آنچنان نیست و می توانند تعرفه اختصاص یافته به واردات را افزایش دهند و از آن تعرفه بالا، مبلغ کمکی به کشاورز و یارانه کشاورز را از آن طریق بپردازند که متأسفانه این اتفاق نمی افتد و چای همچنان به دولت وابسته است؛ در حالی که محصولات دیگر ما از جمله گندم و برنج… چنین وابستگی ای را ندارند. و مسئولین مربوطه به خاطر این وابستگی شدید هنوز نتوانسته اند مسیر درستی را برای چای ترسیم بکنند ما در بازه ی زمانی ای از گذشته شصت هفتاد هزار تن چای تولید داشتیم؛ اما اکنون این میزان به بیست هزار تن رسیده است.

در بخش ابریشم نیز داستان غم انگیزی داریم. روزی استان ما در بحث  ابریشم حرف اول را میزد در گذشته تجار خارجی برای معاملات ابریشمی به داخل استان می آمدند. در گذشته بیشتر از هزاران تن ابریشم تولید می شد در حالی که اکنون بیش تر از پانصد ششصد تن تولید نداریم.یک شرکت در مرکز نوغانداری مرکز تحقیقاتی دارد که مشغول انجام پروژه بر روی این مسأله هستند و برای توسعه ابریشم تلاش می کنند ولی تلاششان نمودی ندارد در حالی که  ابریشم می تواند در استان توسعه یابد و یک شغل جانبی برای کشاورز باشد.

ما اکنون حدود سی هزار تن جعبه تخم نوغان توزیع می کنیم که متأسفانه بخش وسیعی از این میزان وارداتی می باشد و از  این سی هزار جعبه هر جعبه ای حدود سی و پنج تا چهل کیلو پیله ی تر می باشد. اگر هر جعبه ی نوغان حدود یک میلیون تومان درامد داشته باشدکه این رقم پایینی می باشد.  ما می توانیم هم تعر فه ی واردات ر ا بالا ببریم و هم اینکه یارانه ای که برای چای پرداخت می شود باید برای پیله ی ابریشم هم پرداخت شود که این محصول بتواند در آینده ای نزدیک توسعه یابد. ابریشم یک محصول بسیار متنوعی است. از روزی که تخم تبدیل به کرم می شود تا زمانی که کرم دوباره به پیله تبدیل می شود یک سیر بسیار جالب و دیدنی دارد. متأسفانه نسل جدید ما با ابریشم هیچ گونه آشنایی ای ندارند.

در شرق گیلان بیشتر روی مرکبات کار می شود و در غرب گیلان بیشتر محصول تولیدی کیوی …می باشد.در زمینه ی طیور، ما نه تنها مرغ گیلان را تأمین می کنیم؛ بلکه مرغ ده الی پانزده استان دیگر کشور را نیز تأمین می کنیم.صنایع مرغ در گیلان بسیار پیشرفته می باشد و اشتغال نیز در این صنایع بسیار بالا می باشد.  چون حدود هشتاد درصد از دام مرغ به صورت واردات از خارج از کشور می باشد و با این تغییرات ارز و افزایش قیمت دلار در حالی که قیمت مرغ ثابت مانده است؛  قاعدتأ مرغدار دچار زیان مالی می شود که ما در صدد هستیم که به طریقی از جمله پرداخت یارانه  این ضرر و زیان را جبران کنیم.

گیلان جزء استان های گردشگر پذیر است و هر ساله میلیون ها نفر به استان ما سفر میکنند، اما هنوز مسله گردشگری در گیلان با بحران هایی مواجه میباشد و نتوانستیم از ظرفیت استان در بحث گردشگری استفاده بهینه کنیم با توجه به اینکه جنابعالی عضو فراکسیون گردشگری مجلس هستید مشکل را در کجا میبینید؟

اولین خواسته ی گردشگران امنیت می باشد؛ جا دارد از همین جا از نیروهای انتظامی  و دیگر نهاد های امنیتی تشکر کنم که این امنیت را برقرار می سازند؛ چرا که امنیت بسیار بالایی را در گیلان شاهد می باشیم.دومین خواسته ی گردشگران رفاه لازم است که یک بخش آن مربوط به هتل ها می باشد؛ برخی از مسافران توان مالی پرداخت هزینه های بالای هتل را ندارند ؛باید به فکر اسکان ارزان قیمت تری برای گردشگران باشیم که در این زمینه با محدودیت مواجه هستیم.

ما یک مجموعه ای تحت عنوان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی داریم که بنده معتقدم که این سازمان به گل نشسته است و در حال حاضر هیچ گره ای از مشکلات گردشگری را باز نمی کند. مدت هاست که دنبال این هستیم که تحولی در این سازمان انجام شود. ولی متأسفانه باندهای نفوذ سیاسی باعث شده اند که همچنان این مشکلات باقی بمانند.استاندار اخیراً به جای اینکه مسأله را حل کند؛ صورت مسأله را پاک کرده است. ایشان یک نفر دیگر را تحت عنوان مشاور گردشگری روی کار آورده اند که تشکیلات دیگری را سازماندهی کرده اند که بتواند آن سازمان را پوشش بدهد که حتماً استان ما را متحمل هزینه هایی نیز می سازد.  از نظر بنده راهکاری که پیش رو گرفته اند؛ راهکار درستی نمی باشد. ما باید به دنبال حل مسأله باشیم.

ما دنبال این می باشیم که برای گردشگری در کشور وزارت خانه ای را تأسیس کنیم  که خوشبختانه کلیات این مسأله رأی لازمه را آورده است و ما در حال کار کردن روی جزئیات می باشیم. ما معتقدیم که مجلس می تواند ثباتی را در گردشگری به وجود بیاورد. ما در حوزه ی گردشگری نظارتی نداریم  اگر گردشگری تبدیل به وزارت خانه شود؛ خواهیم دید که هم منابع آن و هم نظارت بر روی آن و هم اعتبار آن افزوده خواهد شد.امروزه در استان ما عملاً چیزی تحت عنوان مدیریت گردشگری نداریم؛ آقای استاندار هم در این حوزه هم در سایر حوزه ها باید از مسیر درستی حرکت بکند. یعنی اگر دقت و مطالعه کافی در زمینه گردشگری نداشته باشد موجب هدر رفتن منابع کشور خواهد شد.

بحث وزارت گردشگری به کجا رسیده و در چه مرحله ای قرار دارد و  آیا در این دولت وزارت گردشگری تشکیل میشود؟

کلیات این طرح تصویب شد. ما توانستیم رأی خوب نمایندگان را در این زمینه داشته باشیم؛اکنون روی جزئیات می باشیم؛ شش ماه در این زمینه به دولت فرصت داده شده است؛ بعد از تصویب آن توسط مجلس باید این وزارت خانه تشکیل شود. بنده گمان می کنم حداکثر تا سال آینده این وزارت خانه تشکیل شود و ان شاء الله شاهد منظم بودن حوزه ی گردشگری خواهیم بود و اینکه این حوزه از دست دولت خارج شود؛ چرا که هر دولتی که روی کار آمد کار زیادی را از پیش نبردند؛ مثلاً دولت احمدی نژاد حدود ۵، ۶ نفر را به عنوان رئیس حوزه ی گردشگری منصوب کرد؛ این دولت هم ۴، ۵ نفر را مسئول این کار کرد؛ یعنی هر سال یک رئیس سازمان را روی کار آورده اند و بعد برکنار کرده اند؛ یعنی به گونه ای بود که آنها هیچ گونه انگیزه ای برای پیشبرد کار نداشتند. امیدوارم درآینده شاهد تکرار این اتفاق نباشیم.

همانطور که مستحضر هستید منطقه آزاد تشکیل شد تا به جذب سرمایه گذار خارجی ، افزایش صادرات و در نتیجه کمی برای اقتصاد کشور باشد اما متاسفانه شاهد این هستیم که منطقه آزاد چالشی برای اقتصاد کشور شده است از واردات بی رویه کالا گرفته تا عدم شفافیت مالی؛ در این خصوص نظر شما چه میباشد؟

به تازگی به خاطر یک سری از ابهاماتی که در خصوص منطقه آزاد کشور وجود داشت؛ ما برنامه ی منطقه ی آزاد را زیرنظر وزارت اقتصاد و دارایی قرار دادیم؛ چرا که منابع مالی آن تحت نظر رئیس جمهور قرار داشت و از تیررس نگاه و نظارت نمایندگان خارج بود و در حال حاضر تحت نظر وزارت اقتصاد و دارایی قرار گرفته است و نمایندگان می توانند از وزیر مربوطه سؤال کنند و روی آن نظارت داشته باشند. البته از دیدگاه من منطقه آزاد باید تحت نظر وزارت گردشگری قرار بگیرد چرا که بحث صنایع دستی و گردشگری در منطقه ی آزاد بالا می باشد. در حوزه ی منطقه آزاد استان ما مشکلاتی در زمینه ی زمین، امکانات، وسعت وجود دارد.ما در این باره درگیر این موضوع هستیم که ماشین های منطقه ی آزاد بتوانند تا انتهای گیلان تردد داشته باشند که متأسفانه در این زمینه محدودیت دارند. و چندین بار هم مسئولین به همراه نیروی انتظامی جلساتی را برا رفع این موانع برگزار کرده اند و اینکه در تلاش هستیم تا فرودگاه شهر رشت را جزء منطقه آزاد بکنیم.

به اعتقاد من مدیریت جدید در عمران و آبادی در منطقه آزاد تا به امروز مدیریت خوبی بوده است؛  علی رغم اختلاف نظرهایی که بنده در مسئله سیاسی با جناب آقای مسرور دارم؛ در توسعه ی منطقه ی آزاد از مدیران دیگر بهتر بوده اند؛. ایشان توانسته اند اقدامات اساسی ای در زمینه ی عمران و آبادانیی منطقه آزاد انجام دهند؛ و در بخش خصوصی و سرمایه گذاری اتفاقات خوبی افتاده است. و الان در مراکز تفریحی منطقه آزاد شاهد سرمایه گذاری از ترکیه می باشیم مثلاً آکواریوم بزرگی در حال ساخت می باشد و تحولات دیگری که در زمینه ی رفاهی در حال شکل گیری است.اما اینکه واردات منطقه ی آزاد و اصل فلسفه ی منطقه ی آزاد گردشگری است. به اعتقاد من گردشگری در منطقه ی آزاد یک ویژگی خاصی دارد. الان گردشگرانی که به گیلان می آیند ؛ به منطقه ی آزاد می روند و ترافیک شدیدی را به خاطر این حجم از جمعیت داریم و باید به فکر آماده سازی زیر ساخت برای آن باشیم.

یک بحث دیگر در منطقه ی آزاد بحث اقتصاد و تولید می باشد که متأسفانه تولید کشور ما به دلیل وجود رکود در وضعیت مناسبی به سر نمی برد و دولت آقای روحانی هم با گذشت بیش از چهار سال هنوز نتوانسته اند مشکل را حل کنند با اینکه توانستند تورم را کاهش دهند؛ ولی در اقتصاد نمی توان تنها با پایین آوردن یک آیتم در حالی که آیتم های دیگر ثابت مانده است، کار را پیش برد و این سبب شد رکود وحشتناکی در کشور به وجود اید و به تبع این رکود در منطقه ی آزاد هم وجود دارد.

من معتقم که مدیریت منطقه ی آزاد در حوزه ی گردشگری پیشرفت خوبی داشته است و اکنون باید در حوزه ی تولید فعالیت کند. تولید هم باید در اختیار بخش خصوصی باشد زیرا خود دولت یا منطقه ازاد قادر به تولید نمی باشد.باید بستری فراهم شود که سرمایه گذاران بیایند و در آنجا تولید انجام دهند. چون تولید در آنجا ارزش افزوده ندارد و معاف مالیاتی می باشد و این امکانات خوبی را برای تولید فراهم می کند.

به اعتقاد من باید از واردات کالا در منطقه آزاد به تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف کالای ایرانی جلوگیری به عمل بیاید. مسئولین منطقه ی آزاد، دولت و دستگاه های نظارتی باید در این مسئله ورود کنند و واردات را در منطقه ی آزاد تحت کنترل قرار دهند.با قرار گرفتن منطقه ی آزاد زیرنظر وزارت اقتصاد و دارایی ما انتظار شفافیت مالی را در این زمینه داریم. زیر ساخت، دستگاه نظارتی، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات باید در این مسئله ورود نمایند. ما اصلأ  در مورد شفافیت مالی با دستگاه نظارتی کشور مشکل داریم. یعنی اکنون با توجه به افزایش فساد در کشور می توان گفت که این کم کاری از جانب دستگاه نظارتی کشور ما می باشد. نه تنها در منطقه ی آزاد بلکه در بسیاری از جاهای دیگر ما دچار یک مشکل اساسی هستیم. به اعتقاد من  مجلس باید به گونه ای این مشکل را حل و فصل نماید؛ یعنی  دستگاه نظارتی  باید از لحاظ تأمین بودجه از دولت مستقل عمل نماید  و وابسته به استاندار و حوزه ی استانی نباشند تا بتواند آزادانه تصمیم گیری نماید. در صورت وابستگی شاهد، این مشکلات خواهیم بود.تا کنون شفافیت مالی چندانی در حوزه های منطقه ی آزاد کشور وجود نداشته است.  یعنی یک میزان بودجه ای در دولت تصویب می شد و به هیچ وجه مجلس در این موضوع ورود نمی کرد. البته مجلس درتحت نظر قرار دادن مسائل منطقه آزاد پافشاری می کرد که شورای نگهبان بر این خواسته خرده گرفت. ما این موضوع را مطرح ساختیم که اختصاص چندین ردیف بودجه زیر نظر مجلس قرار گیرد که با موافقت شورای نگهبان همراه نبود؛ به این خاطر که این ها تابع شرایط دولت نمی باشند و منابع خودگردان دارند  واین موجب شد که شرایط طبق همان روال سابق باقی بماند.

مدتی هست که استانداری گیلان به بهانه های مختلفی جلساتی با قشرهای بخصوصی از جوانان و تشکلات همسو برگزار میکند و همین امر موجب اعتراض دیگر مجموعه ها شده است،با توجه به اینکه  گفتمان دولت اعتدال است به نظر شما گزینشی برخورد کردن با جوانان و تشکلات فعال فرهنگی به صلاح استان میباشد؟ 

این بحث را به آقای استاندار طی جلسه ای به ایشان تذکر دادم که نگاه حزبی وجناحی افراطی در  استان، مشکلاتی را پیش خواهد آورد حتی در مورد مشاوران شان و همچنین برخی از انتصابات هم تذکراتی دادم.  به ایشان گفتم کار درستی نمی باشد با تشکلات و یا جوانان برخورد گزینشی شود و جوانان متدین، انقلابی و حزب اللهی ای هستند که در مساجد و هیئت های مذهبی حضور دارند و به نظام ما کمک می کنند و شما اگر می خواهید از کمک مردم برخوردار شوید نباید تنها قشر خاصی را در نظر بگیرید ایشان پذیرفتند و گفتند حتما مورد توجه قرار خواهند داد.

جناب آقای مهندس آموزش و پررورش گیلان را چطور ارزیابی میکنید؟با توجه به اینکه دوران خدمت جناب حاجتی تمام شده و ایشان بازنشسته هستند چرا نسبت به تغییر ایشان اقدام نمی شود؟

بحث آموزش و پرورش بحث طولانی است که بارها به آن پرداخته ام . در دولت آقای روحانی نه تنها آموزش و پرورش گیلان بلکه کل آموزش و پرورش کشور آسیب دیده است خود آقای روحانی توجه کافی به آموزش و پرورش نشان ندادند و این عدم توجه کافی به آموزش و پرورش سبب شد که اخیرأ مقام معظم شخصا ورود کنند و اینکه رهبری در تربیت معلم حضور یافتند پیامی مهم داشت… در گیلان متأسفانه آموزش و پرورش دچار مشکلات اساسی شد ضعف شدید مدیریتی در استان گیلان و ورود دیکتاتور گونه ی بعضی از قدرت ها در داخل آموزش پرورش ،مدیران مدارس  و فرهنگیان را آسی و نگران کرده است… آقای حاجتی مهلتش تمام شده و به ایشان ابلاغ شده ولی به علت همین فشار هایی که عرض کردم چند ماهی هست که معطل شده است. بزودی تحولی در آموزش و پررش گیلان صورت میگیرد و در تلاش هستیم شخص دیگری جایگزین مدیر فعلی شود .

بحث سوال از رئیس جمهور برای بار چندم در دستور کار مجلس قرار میگرد اما بدلیل اینکه برخی از نمایندگان امضاء خود را پس میگیرند از دستور کار خارج میشود دلیل اینکه سوال از رئیس حمهور به نتیجه نمیرسد چه میباشد و آیا درست است که برخی از نمایندگان با معامله ای که با دولت انجام میدهند امضا خود را پس میگیرند؟

بله درست است هم در بحث استیضاح وزرا و هم در بحث سوال از رئیس جمهور این معاملات صورت میگرد. من نمیدانم چرا رئیس جمهور ترس دارد در صحن حاضر شود و جواب نمایندگان را بدهد مگر قرار است چه حادثه ای پیش بیاید که ایشان اینقدر نسبت به این موضوع حساسیت دارند.

بر اساس قانون اساسی این حق را داریم که از رئیس جمهور و وزرا سوال کنیم سوالات ما هم در خصوص مشکلات مردم میباشد. بحث مال باختگان  موسسات مالی ،بحث ارز ،بحث رکود است بحث زندگی مردم است بحث اشتغال است …بیشتر سوالات ما راجب مسایل مردمی است نه موضاعات دیگر . بیایند به مردم پاسخ بدهند  چرا اینقدر آشفتگی وجود دارد…این درحالی است که میبینیم  استاندار ها و فرماندار ها را بسیج میکنند تا سوال از رئیس جمهور را  از نمایندگان پس بگیرند یا نمایندگان را تهدید میکنند که اگر پس نگیرید فلان و بهمان میشود. متاسفانه تعداد زیادی از نمایندگان سوالات خود را پس گرفتند که باید بیایند به افکار عمومی پاسخ دهند.

شما رئیس تحقیق و تفحص از صندوق فرهنگیان هستید امکانش هست کوتاه از آخرین وضعیت تفحص این صندوق برایمان بفرمایید و اینکه رقم نهایی اختلاس در این صندوق چه عددی میباشد و چند نفر دستگیر شدند؟

تحقیق و تفحص از این صندوق تمام شد در صحن هم قرائت شد و طبق قانون در اختیار قوه قضایی است. ما یک صندوق بزرگی که بیش از ۵۰شرکت بزرگ از جمله ماشین سازی اراک ،بانک سرمایه ،شرکت های سرمایه گزاری و یکی از پتروشیمی ها را بررسی کردیم که واقعا کار سختی بود جمع انحرافات مالی حدود ۱۵هزار میلیارد تومان شد که اعلام کردیم و اسناد هم ارائه دادیم ۵هزار برگ اسنادی بود که  جمع شد و امادگی داریم اینها را به اصل کمسیون ۹۰ و به قوه قضاییه انتقال بدهیم ، حدود ۳۰ نفر زندان رفتند و سعی میکنیم  تا اخرین ریال را پیگیری کنیم . همچنان این صندوق دچار ابهامی است که در تلاش هستیم قانون آن را تغییر دهیم که این صندوق از این به بعد در دید بیشتر فرهنگیان قرار بگیرد و فرهنگیان صاحب این صندوق باشند و هیئت مدیره و مدیر عامل آن را انتخاب و مدیریت نمایند تا انشالله دیگر شاهد تخلفات در این صندوق نباشیم.

لطفا پاسخ کوتاه دهید:

کشاورزان: مظلومین گیلان
سالاری استاندار گیلان: دوره کار آموزی خود را می گذراند
اصولگرایان: وحدت
احمدی نژاد ۹۷: منحرف
تحقیق و تفحص: کار سنگین
نماینده مجلس: خادم ملت و باید مستقل باشد
خبرنگار: چشم بینا جامعه
نصرتی شهردار رشت: باتجربه
اشتغال: مریض
جوانان: با انرژی و پر تلاش
مدافعان حرم: حیثیت نظام

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار