کد خبر : 8467
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1395- 55: 11

استاندار گیلان زمان بحران برف در تهران حضور داشت/ افراد بی‌لیاقت و بی‌کفایت را باید عزل کنیم تا درس عبرتی شود

استاندار گیلان زمان بحران برف در تهران حضور داشت/ افراد بی‌لیاقت و بی‌کفایت را باید عزل کنیم تا درس عبرتی شود

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مدیران گیلان در بحران برف اخیر کوتاهی و قصور کردند، گفت: برخی آقایان مسؤول در بحران اخیر همراهی نکردند و برخورد سیاسی داشتند.

به گزارش گیلانستان، ذبیح نیکفر در گفت‌وگویی با انتقاد از فعالیت ستاد بحران در برف اخیر اظهار کرد: انتظار می‌رفت پس از بحران‌های برف که در سال‌های ۸۳ و ۸۶ و ۹۲ که در عالی‌ترین شرایط پشت سر گذاشته شد، در برف اخیر نیز شرایط بهتری صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شد اما این اقدام صورت نگرفت، افزود: در ساعت اولیه بارش برف بی‌تفاوتی و بی‌توجهی صورت گرفت و نارضایتی قابل توجهی در بین ایجاد کردند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از کمک‌رسانی سپاه پاسداران در برف اخیر گفت: از سپاه و فرماندهان این نیرو در لاهیجان و سیاهکل که مستقیم وارد بحران برف شدند و با ماشین‌آلات خود اقدام به برف‌روبی کردند قدردانی می‌کنم و با وجود اینکه وظیفه آنها نبود وارد این عرصه شوند اما کمک کردند و ما را به یاد ابتدای انقلاب انداختند و مانند دوران دفاع مقدس مخلصانه آمدند و ما چنین همراهی را در بعضی از آقایان مسؤول که نقش مستقیم داشتند، ندیدیم.

وی با بیان اینکه آقایان مسؤول پس از پیگیری ما وارد میدان شدند، افزود: در این مدت حتی یک تماس با بنده گرفته نشده و استاندار به جای سر زدن به وضعیت مردم لاهیجان و سیاهکل برای افتتاح پروژه به رودبار رفت و در ابتدای بحران برف نیز در تهران بود و بعد از آن آمد.

نیکفر ادامه داد: امیدواریم مردم در قبال این کوتاهی، قصور ما را ببخشند هر چند برخی مسؤولان نتوانستند عذرخواهی داشته باشند و برخورد سیاسی می‌کنند، باید افرادی که بی‌لیاقت و بی‌کفایت هستند را عزل کنیم تا درس عبرت شود.

وی با ابراز تأسف از برخورد بعضی مدیران در بحران برف اخیر گفت: از مسؤولان اداره برق قدردانی می‌کنیم که تلاش خود را برای وصل برق روستاهایی که دچار قطعی برق شده بودند را به‌کار گرفتند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چرا باید به تهران اعلام کنیم که از عهده برف بر نیامده‌ایم ضمن اینکه امکانات ما در بحران برف کم نیستند و بهتر بود به جای تشکیل ستاد بحران با مردم روراست صحبت می‌کردند و این همه مشکل ایجاد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه نیمی از شهر در خاموشی بسر برده است، تصریح کرد: آمارهای غلط می‌دهند و مردم این مشکلات را می‌بینند و اعتماد آنها نسبت به مسؤولان سلب می‌شود و ما هزینه‌بر می‌شویم در حالی که امام راحل به ما یاد داد تا به مردم روراست باشیم و امیدواریم در این دوران درسی برای ما باشد.

نیکفر گفت: وقتی مدیری در بحران کاری نکرده فایده‌ای ندارد از او استفاده کنیم و کشور ما استعدادهای خوبی دارد که باید از آنها استفاده شود و مردم انتظار دارند از جوانان بیشتر به‌کارگیری شود اما از این امکانات بالقوه غفلت شده است.

وی با اشاره به اینکه راه بسیاری از روستاهای سیاهکل مسدود بوده و خاموشی دارند، متذکر شد: سیستم آبرسانی که باید از برق استفاده کنند قطع است و لاهیجان نیز مشکل مشابه را دارد ضمن اینکه در حوزه برق شهر لاهیجان و سیاهکل رضایت داریم و تلاش نیروهای خدماتی برق جای قدردانی دارد که در برودت هوا توانستند روشنایی را به منازل مردم برسانند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی از تلاش کارگران شهرداری‌ها، نیروهای امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و یادآور شد: این نیروها بیشترین زحمت را کشیدند و جهادگران بی‌سنگری هستند که به دنبال نام و نشان نیستند و همه باید از آنها درس بگیریم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار