کد خبر : 5606
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

استاندار گیلان فرهنگیان را با مخالفان نظام اشتباه گرفته/ افرادی در استانداری هستند که در شب‌نشینی‌های خود نظام را تضعیف می‌کنند!

استاندار گیلان فرهنگیان را با مخالفان نظام اشتباه گرفته/ افرادی در استانداری هستند که در شب‌نشینی‌های خود نظام را تضعیف می‌کنند!

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار گیلان به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به دغدغه فرهنگیان بپردازد و به شب‌نشینی‌های حوزه مدیریتی خود توجه کند.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به برخی اظهارات استاندار گیلان در شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر تغییرات مدیران این نهاد در دولت گذشته و مخالف نظام دانستن تجمع فرهنگیان، اظهار کرد: انتظار می‌رفت در آستانه سال تحصیلی جدید استاندار گیلان همدلی بیشتری با فرهنگیان داشته باشد.

وی افزود: استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت در استان به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای، بی‌طرفی را رعایت کند و دیگران را مورد تهاجم قرار ندهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت گذشته هشت سال طول کشید تغییراتی در بدنه آموزش و پرورش اعمال شود، ادامه داد: در مدت سه سال گذشته تغییرات در این بدنه شدت بیشتری داشته است.

*راه اشتباه استاندار گیلان

وی نیروهای آموزش و پرورش را طرفدار نظام خواند و گفت: فرهنگیان در تمام دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن وظیفه خود را نسبت به نظام انجام دادند و آقای استاندار راه را اشتباه می‌رود.

‌کوچکی‌نژاد دولت را جزئی از نظام خواند و اضافه کرد: اگر تعریف استاندار همسویی با دولت است باید بداند نیروهایی که در فتنه دخالت داشتند و بارها در دستگاه امنیتی حاضر شدند اکنون با این دولت رنگ عوض کردند.

وی افزود: سخنان استاندار گیلان نشان می دهد افراطی‌گری خود را در حذف نیروهای آموزش و پرورش شدت بخشیده و فرهنگیان تجمع کننده را مخالفان نظام می‌داند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار باید از فرهنگیان عذرخواهی کند، اظهار کرد: فرهنگیان نقدهای منصفانه دارند و دلسوزی می‌کنند و این موضوع نباید مورد خشم استاندار باشد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های غلط به استاندار گیلان داده می‌شود، یادآور شد: استاندار گیلان فرهنگیان را با مخالفان نظام اشتباه گرفته است در صورتی که فرهنگیان به حد شعور بالایی رسیده‌اند که از دولت نقد داشته باشند.

*عملکرد ضعیف آموزش و پرورش

کوچکی‌نژاد عملکرد آموزش و پرورش را ضعیف خواند و افزود: فرهنگیان دغدغه معیشتی دارند و با سختی زندگی می‌کنند و هنوز یک‌سال پایان خدمت بازنشستگان فرهنگیان پرداخت نشده است و تعمیرات واحدهای آموزشی باقی مانده و مطالبات بسیاری دارند.

وی با تأکید بر اینکه استاندار گیلان به جای خط و نشان کشیدن علیه فرهنگیان باید دغدغه آنها را برطرف کند، تصریح کرد: استاندار گیلان باید نگران شب‌نشینی‌هایی باشد که علیه دولت و نظام در استان صورت می‌گیرد.

این مسؤول ادامه داد: آقای استاندار باید نگران حرکات ضدانقلابی در گیلان باشد و افرادی را تهدید کند که در شب‌نشینی‌های خود نظام را تضعیف می‌کنند و این افراد در سیستم مدیریتی خودش هستند.

وی با اشاره به اینکه استاندار گیلان از عملکرد شورای آموزش و پرورش بپرسد تاکنون چه کاری انجام داده است، گفت: استاندار گیلان پاسخگوی مطالبات این حوزه نیست و حاشیه‌پردازی می‌کند.

کوچکی‌نژاد به اظهارات دیگر استاندار گیلان اشاره کرد که دولت یازدهم را مظلوم خوانده بود و یادآور شد: افراطی‌گری در این دولت زیاد است و استاندار هرگز حاضر نیست از نماینده‌ها برای حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش برای ارائه گزارش دعوت کند.

وی افزود: چند بار مکاتبه کردیم و به استاندار گفتیم حق نمایندگان مجلس است که در جلسه شورای آموزش و پرورش حضور یابند اما هر بار دریغ می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به اعلام افزایش 100 درصدی حقوق فرهنگیان توسط استاندار گیلان اشاره کرد و گفت: این آمار درستی نیست و در مدت سه سال گذشته تنها چند درصد ناچیز افزایش یافته است.

*آموزش و پرورش محل حرکت افراطی نیست

وی با تصریح بر اینکه آموزش و پرورش محل تسویه حساب و حرکت افراطی نیست، اظهار کرد: اگر آقای استاندار نگران رای آوردن دولت است به نصیحت مقام معظم رهبری گوش کند و به جای تبلیغات غیرواقعی عملکرد خود را برای مردم بازگو کند و گذشتگان را مورد هجمه قرار ندهد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش در بدترین شرایط خود قرار دارد، خاطرنشان کرد: مجلس در این زمینه گام‌های زیادی برداشته و مسؤولان اجرایی نمی‌توانند اشتباه کنند و استاندار آمار دهد که تا چه حد از ظرفیت مردم استفاده کرده و چقدر از منابع برای ارتقای آموزش و پرورش بهره گرفته است.

وی به فعالیت معاون سیاسی امنیتی استاندار اشاره کرد و افزود: آقای استاندار معاون سیاسی شما جزو نیروهای افراطی است و اعتدال در خانه احزاب گیلان رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا احزاب اصولگرا در جلسات حضور ندارند، گفت: اعتدال در حوزه سیاسی استان رعایت نمی‌شود و روش‌های استاندار در این زمینه یکطرفه است.

وی خاطرنشان کرد: ضمن احترام به احزاب اصلاح‌طلب، انتظار می‌رود استاندار گیلان با روش سیاسی درست از احزاب اصولگرا نیز دعوت می‌کرد و به جای پرداختن به حاشیه، به دغدغه فرهنگیان اهمیت می‌داد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار