کد خبر : 5404
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1395- 49: 15

استان گیلان امسال میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است

استان گیلان امسال میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: استان گیلان مهرماه امسال میزبان مسابقات کشوری قران کریم در مجتمع فرهنگی زیباکنار است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی در مراسم معارفه رئیس جدید اوقاف و امور خیریه لنگرود که در کانون زینبیه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان گیلان مهرماه امسال در مجتمع زیباکنار میزبان مسابقات کشوری قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر از قاریان قرآن سراسر کشور و قاریان خارجی در این مسابقات شرکت دارند افزود: در این راستا سه ستاد یکی به صورت راهبردی در کشور، ستاد معین به ریاست استاندار گیلان و ستاد اجرایی در استان گیلان  تشکیل شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اینکه از این پس ساخت و ساز بقاع امامزاده‌ها  براساس طرح جامع کشوری صورت می‌گیرد گفت: این درحالی است که استان گیلان  ۹۲۵ بقعه ثبت شده و زیرپوشش سازمان اوقاف و امور خیریه دارد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۹۲۵ بقاع گیلان، امسال ۱۴۰ بقعه توانسته مجری طرح نشاط با پوشش دهی بیش از ۱۶ هزار نفر باشد گفت: در سال حدود ۵۰ وقف جدید در گیلان اتفاق می‌افتد و در حال حاضر۲۰ هزار نفر در سطح استان گیلان مستأجر مال موقوفه هستند.

عادلی افزود: سازمان اوقاف استان گیلان طرح مهر تحصیلی را در دستور کار خود قرار داده و همزمان با سال تحصیلی از محل موقوفات سازمان برای کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت لوازم تحصیلی شامل کیف، نوشت افزار و دیگر ملزومات تحصیلی را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر در استان گیلان در قالب مخاطبان اوقاف، مستأجرین موقوفات، هیئت‌های امنا و فعالان فرهنگی و قرآنی هستند.

در این مراسم حجت‌الاسلام رمضانعلی پاکیزه به‌عنوان رئیس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود معرفی شد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار