کد خبر : 82338
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آبان 1401- 32: 18

استان گیلان پایلوت طرح پدافند غیرعامل و بانوان شد

استان گیلان پایلوت طرح پدافند غیرعامل و بانوان شد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به فعالیت ۱۱ کارگروه در شورای پدافند غیرعامل در استان گفت: گیلان پایلوت طرح پدافند غیر عامل و بانوان شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، محمدعلی ویشکایی ظهر امروز در همایش آموزشی نقش بانوان در  پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به تجربه‌های موفق از نقش و حضور زنان در برهه‌های مختلف چه در گذشته و چه زمان جنگ تحمیلی و کرونا نقشه‌های عمده‌ای داشتند، اظهار کرد: پدافند غیر عامل از سال ۸۲  به دستور مقام معظم رهبری پایه گذاری شد، به دلیل اهمیت آموزش، امسال ۸۰۰ برنامه در این حوزه در دستور کار استان  قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به فعالیت  ۱۱ کارگروه در شورای پدافند غیرعامل افزود: کارگروه‌های انرژی، کشاورزی، زیربنایی، امداد و نجات و سایبری از کارگروه‌های این شوراست و مدیریت هر یک از آنها به دستگاهی واگذار شده است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان با اشاره به هشتم آبان ماه به عنوان روز پدافند غیرعامل در روز شمار کشور گفت: با توجه به نقش بانوان در عرصه‌های مختلف طرح پدافند غیرعامل و بانوان به منظور بهره‌گیری از ظرفیت آنان در این بخش به صورت پایلوت در گیلان اجرایی می‌شود.

 

شناخت و برنامه ریزی برای چالش‌های گیلان

 

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نیز در این جلسه  هدف اصلی پدافند غیرعامل را شناخت چالش های هر استان دانست و اظهار کرد: با توجه به حملات تروریستی دشمنان به مکان های مقدس و زیارتی باید گفت که  این ترورها از بدو پیروزی انقلاب تاکنون بوده است.

 

پریسا خیرخواه با بیان اینکه در پدافند غیرعامل باید تیزهوشانه و آگاهانه موضوعات را رصد کنیم چرا که دشمن دقیق‌تر از دیگران بر آنها متمرکز می‌شود، گفت: دشمن با جنگ نرم، آشوب و شورش می‌خواهد به کشور آسیب وارد کند اما ملت ایران به خون هزاران شهید وفا دارند و هیچ گاه رهبرشان را تنها نگذاشته و نمی‌گذارند.

 

وی با اشاره به برکت وجود هشت هزار شهید استان که از دامن مادران گیلان زمین نقش‌آفرین بودند، گفت: انتظار داریم مادران هوشیارانه با فرزندانشان صحبت کنند و به آنها برای تهدیدات دشمن آگاهی دهند.

 

پیری جمعیت از تهدیدات استان گیلان

 

زهرا یعقوب نژاد مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان جزو سالمندترین استان‌های کشور است، گفت: این امر یکی از تهدیدات این استان محسوب می‌شود که در بحث اقناع افکار عمومی به برنامه‌ریزی فرهنگی نیاز داریم.

 

به گزارش فارس، این همایش با حضور مهناز میرزا ابراهیم طهرانی مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از بانوان مشاور در دستگاه‌های اجرایی در استانداری گیلان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار