کد خبر : 6200
تاریخ انتشار : شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

استعفای مهدی مجرد و حواشی جدید آن/ کلامی با آقای محمد حسین قربانی

استعفای مهدی مجرد و حواشی جدید آن/ کلامی با آقای محمد حسین قربانی

آقای قربانی! آیا برای منکوب کردن حاج حسن کربلایی منطقی بود که به اصالت غیرگیلانی ایشان بتازید و تهدیدشان کنید؟!

به گزارش گیلانستان، استعفای مهدی مجرد ، رئیس دفتر امام جمعه رشت، به واسطه اتهامات عدیده ای که به ایشان وارد شد در فضای سیاسی و رسانه ای استان گیلان، به خصوص در طیف انقلابی که سالها در خصوص حضور او در این جایگاه حساس هشدار میدادند، انعکاس گسترده ای داشت که بعضاً به واسطه حساسیت مسئله و بابت جدی نگرفتن آن هشدارها، از لحن و ادبیات رسمی و متناسب با فضای سیاسی استان به دور بودند، لیکن نه در دلسوزانه بودن هشدارهای گذشته این طیف انقلابی و نه در حسرت ها و انتقادات امروز ایشان نمیتوان تردید نمود.

دربین مطالبی که پس از بازداشت و استعفای مهدی مجرد منتشر شد، نوشته های حاج حسن کربلایی از ادبیات تندتری برخوردار بود چرا که ایشان به واسطه انتقاداتی که به عملکرد آقای مهدی مجرد داشت، سالها مورد هجمه های سنگین قرار گرفته بود و این مسئله باعث شد تا آقای محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی و برادرزاده امام جمعه رشت، موضع تندی نسبت به ایشان اتخاذ نماید که آن نیز فاقد ادبیات رسمی و مناسب فضای سیاسی و انقلابی استان بود؛ ایشان بدون ذکر نام آقای کربلایی، خطاب به ایشان، این جملات تند و بعضاً تهدید آمیز را بیان کردند:

«در جریان استعفای مسئول دفتر آیت‌الله قربانی برخی افراطی‌گری کردند/این افراط گری ها از سوی کسانی است که نه اصالت گیلانی بودن دارند و نه اصل و نسبی و خود را وارث نیروهای ارزشی گیلان می‌دانند/شما چه‌کاره هستید که برای نماینده ولی‌فقیه تعیین و تکلیف می‌کنید/اگر یک‌بار دیگر این جسارت‌ها و بی‌ادبی‌ها را شاهد باشم قطعاً خودم در دهان این‌گونه افراد می‌زنم.»

کلامی با آقای محمد حسین قربانی

باتوجه به این اظهارات آقای محمد حسین قربانی درباره استعفای مهدی مجرد ، بیان چند نکته را خطاب به ایشان که یکی از نمایندگان محترم گیلان در مجلس شورای اسلامی هستند ضروری میدانم:

آقای دکتر قربانی! شما از نزدیکان امام جمعه محترم رشت هستید و قاعدتاً بیش از دیگران به ایشان دسترسی داشتید، انتقاد داریم که چرا قبل از این که آقای مهدی مجرد به دلیل اتهامات سنگینشان مجبور به استعفا شوند و با وجود این که از اقدامات خلاف قانون و اخلاق ایشان و نارضایتی امت حزب الله و مردم رشت از حضور وی در دفتر امام جمعه مطلع بودید، در جهت ممانعت از هرگونه ایراد خدشه به محبوبیت و اعتبار جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان، در وقت مناسب وارد عمل نشدید؟!

نماینده محترم مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی! به راستی چرا این قدر در خصوص معرفی این عنصر حاشیه دار به امام جمعه محترم رشت و عموی بزرگوارتان مسامحه کردید که این متهم به جای این که قبل از علنی شدن اتهامات عزل بشود، نهایتاً استعفا بدهد و در متن استعفایش هم شخص امام جمعه را واقف به همه کارهایش معرفی کند! و به جای این که بابت هزینه ای که به دفتر نماینده ولی فقیه، شخص امام جمعه و مؤمنین گیلان و رشت وارد کرده است، بدهکار باشد و تازه بابت خدمات زیادش طلبکار هم بشود؟!

آقای قربانی! آیا برای منکوب کردن حاج حسن کربلایی منطقی بود که به اصالت غیرگیلانی ایشان بتازید و تهدیدشان کنید؟! مگر حمایت از اعتبار جایگاه های انقلابی تابع محدودیت های جغرافیایی است که به حاج حسن کربلایی که از اوایل انقلاب در تمام صحنه های انقلابی حساس استان حضور برجسته داشته است، بگویید چون شما گیلانی نیستید، نباید برای فلان مسئله دلسوزی کنید؟! مگر آبرو و اعتبار نماینده ولی فقیه صرفاً به خود ایشان و یا خانواده ایشان تعلق دارد که اگر مهدی مجرد نامی، به حیثیت و اعتبار ایشان خدشه وارد کرد، بقیه بی تفاوت، منتظر این روزهای سخت و تلخِ امام جمعه شهرشان بمانند؟!

حرف آخر

آرزو میکنم فضای احساسی که درخصوص اتهامات آقای مهدی مجرد شکل گرفته است، هر چه سریعتر مدیریت شود و برای این منظور لازم میدانم:

۱⃣ کسی اتهامات، بازداشت و استعفای مهدی مجرد را به حد یک استعفای عادی و کم اهمیت تنزل ندهد.

۲⃣ موضع گیری هایی که در این خصوص انجام میشود، رنگ و بوی دعواهای قدیمی و شخصی را به خود نگیرند و پیگیریها و موضع گیریها با ادبیات رسمی و محترمانه انجام شود.

۳⃣ رئیس دفتر جدید بکوشد تا دیواری که در دوره رئیس دفتر قبلی امام جمعه رشت بین بسیاری از نیروهای انقلابی رشت و شخص امام جمعه چیده شده بود را بردارد.

منبع: نازک بین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار