کد خبر : 8437
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

استفاده ابزاری شهردار رشت از کلمه مقدس “شهید”/ ثابت قدم می خواهد با هر ابزار مشروع و یا نامشروعی به هدف خود برسد!

استفاده ابزاری شهردار رشت از کلمه مقدس “شهید”/ ثابت قدم می خواهد با هر ابزار مشروع و یا نامشروعی به هدف خود برسد!

شهردار رشت به رغم مصیبت هایی که در بارش برف اخیر رشت در اثر ناکارآمدی سیستم مدیریت شهرداری و فعالیت های نمایشی اش برای مردم به وجود آورده است هم چنان بر طبل غرور می زند.

به گزارش گیلانستان، محمود باقری خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت در یادداشتی نوشت:

شهردار رشت به رغم مصیبت هایی که در بارش برف اخیر رشت در اثر ناکارآمدی سیستم مدیریت شهرداری و فعالیت های نمایشی اش برای مردم به وجود آورده است هم چنان بر طبل غرور می زند و مخالفان را عوام فریب و نماینده مجلس را بی کفایت و پس از مشورت با مشاور ارشدش که استاد جنگ روانی است، بر روی عواطف و احساسات مردم می ایستد و با مظلوم نمایی می خواهد خود را از گردابی که در آن گرفتار شده، رهایی دهد. روانشناسی شخصیتی شهردار و مشی رفتاری اش نشان می دهد که او می خواهد با هر ابزار و وسیله ای اعم از مشروع و نامشروع به هدف برسد و این بار به سراغ واژه مقدس شهید رفته است و می گوید: ” اگر قرار است موضوع بحران برف کسی را شهید کند، بگذارید اگر لایق باشم آن شهید، ثابت‌قدم باشد”.

ای کاش ماکیاول زنده بود و می دید که چه شاگردانی در مکتب خود تربیت کرده است!؟… اما اولا باید از بنیاد شهید و سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی، ارتش و جهاد و بسیجیان بی ادعا و خانواده های معظم رزمندگان، جانبازان و شهدا بخواهم که از مفهوم مقدس شهید حفاظت کنند و اجازه ندهند که سیاست بازان بی ریشه، از این عنوان قرآنی و مقدس در ادبیات پوپولیستی و عوام گرایانه خود سوء استفاده کنند و ثانیا آرزو می کنم که خداوند آقای شهردار را به خاطر گناهان و خطاهایی که طی دوره مدیریتی اش در شهرداری انجام داده و بلاهایی که با بی تدبیری و سوءمدیریت بر سر منافع مردم آورده است و با قول و فعلش خانه ها ویران و آبروها برده است، عاقبت به خیر کند و او را به شرف شهادت حقیقی نه مجازی و بر اثر سقوط در برف! نایل گرداند. اما به قول لسان الغیب حافظ شیرازی:

نه هرکـه چهره بر افروخت دلبری داند /  نه هرکه آینه سازد سکندری داند
نه هرکه کله کج نهاد و تند نشست /  کلاهداری و آیین سروری داند
تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن / که دوست خود روش بنده پروری داند

اما چند نکته:
۱- خداوند متعال در آیات ۲۳ و ۲۴ سوره احزاب می فرماید: برخی از آن مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بسته اند کاملاً وفا کردند. پس برخی بر آن عهد ایستادگی نمودند (تا به راه خدا شهید شدند) و برخی به انتظار (فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند؛ تا آن که خدا آن مردان راستگوی (با وفا) را از صدق ایمانشان پاداش نیکو بخشد … به همین دلیل است که اختلافی بزرگ و تفاوتی اساسی میان مرگ و شهادت نهفته است. مرگ پایان طبیعی حیات هر موجود زنده ای است؛ اما شهادت یک نعمت نادر و کمیاب که رایگان بدست نمی آید بلکه نعمتی است که لازمه تحقق آن شرایطی است که آن شرایط بسیار سخت و طاقت فرساست. از خود گذشتگی و ایثار، و از منافع دنیوی گذشتن بخاطر هدف والاتری .شهادت کار هر مدعی نیست.

۲- شهادت به حکم این که عملی آگاهانه و اختیاری است و در راه و هدفی مقدس است و از هر گونه انگیزه خود گرایانه منزّه و مبرّا و ‌تحسین انگیز و افتخار آمیز است و عملی قهرمانانه تلقی می شود. میان انواع مرگ ها تنها این نوع از مرگ است که از حیات و زندگی، برتر و مقدس تر و عظیم تر است. مرگی “شهادت” محسوب می شود که با توجه به خطرات احتمالی یا ظنّی یا یقینی فقط به خاطر هدفی مقدس و انسانی و به تعبیر قرآن “فی سبیل الله” از آن استقبال کند. شهادت دو رکن دارد: یکی این که در راه خدا باشد؛ هدف، مقدس باشد و انسان بخواهد جان خود را فدای هدف نماید. دیگر این که آگاهانه صورت گرفته باشد.

۳- کلمه شهید و مفهوم شهید در کلمات و مفاهیم اسلامی و در ذهن کسانی که فرهنگشان اسلامی است، مفهومی نورانی و مقدس است و در همه عرف ها توأم با قداست و عظمت است. از نظر اسلام،‌ هر کس به مقام و درجه شهادت نائل آید که اسلام او را با معیارهای خودش شهید بشناسد،‌ یعنی در راه هدف های عالی اسلامی به انگیزه برقراری ارزش های واقعی بشری کشته بشود، به یکی از عالی ترین درجات و مراتبی که یک انسان ممکن است در سیر صعودی خود نائل شود،‌ نائل می گردد. قرآن در شأن شهید فرمود: “ولا تحسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل الله أمواتاً أحیاءٌ عند ربهم یُرزقون؛ گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگانند،‌ بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند”.

۴- در اسلام وقتی که می خواهند مقام کسی را بالا ببرند می گویند: مقام فلان شخص برابر است با مقام شهید یا فلان کار اجرش برابر است با اجر شهید. علامه شهید مطهری می فرماید: “مَثَل شهید مثل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتوافکندن است تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده بنشینند و آسایش بیابند و کار خویش را انجام دهند. آری شهدا شمع محفل بشریتند. سوختند و محفل بشریت را روشن کردند. اگر این محفل تاریک می ماند،‌ هیچ دستگاهی نمی توانست کار خود را آغاز کند یا ادامه بدهد”.

۵- شهید با خدای متعال وارد معامله می شود؛ اما چه معامله ای؟ خرید و فروشی که با هیچ یک از معاملات اقتصادی این جهان هم خوانی ندارد. خریدار حضرت باری تعالی است فروشنده انسان مجاهد است و کالا جان و بها بهشت است. خداوند متعال خریدار جان مؤمن است … خداوند کریم، خداوند رحمان و رحیم، خوبان و خاصان را در این معامله وارد می نماید و بهشت جاودان و خشنودی و رضای خود را نصیب آنها می نماید. شهید به دنیا معنا و مفهوم دیگری می بخشد. شهید به دنیایی که دنی و پست است زینت می دهد . شهید دنیا را از ملک به ملکوت تبدیل می کند. شهید به دنیا جلا می بخشد. شهدا غل ها و زنجیر ها و اسارت ها را دریدند و پرواز کردند و …  حرمت کلمه شهید و شهیدان را پاس بداریم و آن را هزینه خودخواهی و دنیا پرستی خود نکنیم.

حضرت علی (ع) فرمودند: دروغگویی عیبی رسوا کننده است (چون معمولا دروغ بعد از مدتی آشکار می شود وانسان رسوا می گردد).

و در پایان به یاد صحبت های آقای ثابت قدم شهردار مسیر توسعه افتادم در محضر وزیر محترم کشور (آقای نجار) در حضور آقای هاشم نیا استاندار وقت گیلان، آقای عظمتی فرماندار اسبق رشت، آقای کرمی مدیر کل شهری وروستایی استانداری، فرمودند: من فرزند شهید هستم؟!

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فاطمه دوشنبه , 18 بهمن 1395 - 0:34

اگه حادثه پلاسکو یکی از شهرداران رو شهیدکرد برف هم این شهرداررو شهید میکنه.

شهردای چی دوشنبه , 18 بهمن 1395 - 13:46

ظاهرآ از فرط علاقه به واژه مقدس شهید و شهادت است !!!!؟ که جناب ثابت قدم در دوره سرپرستی قبل خود در شهرداری ، برای جلب نظر وزیر کشور وقت و جلب نظر مساعد وی در صدور ابلاغ شهرداری رشت خود را به دروغ فرزند شهید معرفی می کند که بعد از مدت کوتاهی این دروغ شاخدار بر ملا شده و مورد خطاب و عتاب وزیر و استاندار وقت قرار میگیرد و در پی آن اظهار ندامت و پشیمانی !!!!، که البته رفتار و دروغهای بعدی ایشان ، بیانگر اصرارش بر مردم فریبی است.
ولی ابهام و سوال مهمتر آنست که مدیران و مسئولین بالا دستی چرا از خواب غفلت بیدار نمی شوند و شاید هم خود را به خواب زده باشند!!!!!!!؟؟؟؟؟

رفتن به نوار ابزار